Sunniva2010 Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Hei............. Kunne noen hjelpe meg med min problematikk? Jeg fikk mensen 13. april og El den 23. april 2010.. Neste mens kom som normalt den 9. mai, og den 19. mai 2010 startet jeg å ta EL-tester, gjorde det nesten 10 dager i strekk uten hell. Det b le ingen EL fra og med 19/5 - 27/5. Betyr det at jeg har hatt EL før den 19/5? Eller kanskje ikek fått EL i det hele tatt? Alternativt kunne jeg vært gravid? Vennligst hjelp, dette frustrerer meg. Er jente i slutten av 20-årene. Og ønsker å få barn, har hatt samleie nesten hver eneste dag i hele mai måneden.
Kosteskaft Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Noen ganger blir testene feil, de er jo alltid en indikasjon. El kan også være sen, altså kommet/kommer etter 27.mai. (forsinket syklus) Hvor lenge har du hatt stabil syklus? Gikk du på hormonprevansjon før dette? Om du skulle være gravid, så burde du jo først fått positiv el-test, om det er testet riktig. Uansett for tidlig å teste for graviditet, da du kun er på dag 23. Av første syklus du nevner så testet du positivt kun etter 11 dager, så jeg ville startet testingen etter EL på dag ni allerede. Så mulig du har hatt el.
¤flicka¤ Skrevet 31. mai 2010 #3 Skrevet 31. mai 2010 Det er flere muligheter. Som Kosteskaft sier er det mulig du har hatt eggløsning før eller etter at du testet. En annen mulighet er at du ikke har hatt eggløsning i det hele tatt.
Sunniva2010 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2010 Hei og tusen takk til dere som svarte på innlegget mitt. Det er godt mulig EL skjedde i perioden før eller etter, men jeg orket ikke å ta flere EL tester. Har aldri brukt prevensjon... Tok 3 El tester forrige måned, og det klaffet på en av dem... Denne måneden brukte jeg derimot 7-8 tester uten hell. Håper at EL kom denne måneden, hvis ikke må jeg nok kontakte en gynekolog? Hvordan går man frem dersom El ikke er på plass månedelig? Trenger hjelp? Det er kanskje tidlig for meg å fastslå noe som helst, men måtte bare skrive innlegget ble så usikker og frustrert..
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #5 Skrevet 31. mai 2010 Har du regelmessige menstruasjoner da? Om du ikke finner EL og aldri har brukt prevensjon så synes jeg du skal snakke med legen din. Du blir henvist til gynekolog som i første omgang vil ta blodprøver for å sjekke hormoner og se på eggstokkene din ved ultralyd. Det er ihvertfall det vanlige.
Phobaeticus Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 Det kan godt være du har hatt EL selv om testen ikke klarte å plukke det opp. Noen har hormonstiging i et veldig kort "vindu" og hvis en ikke tester til "riktig tid" på døgnet så går en glipp av LH stigningen. Du kan jo evt begynne å tempe for å forsikre deg om at du faktisk har EL.
Marlene Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 Hei:) Jeg opplevd noe av det samme som deg. Etter p-pille slutt forrige sommer kom syklusen fint i gang igjen. Ca et halvt år etter, i desember, fikk jeg ikke mensen. Var ikke prøver på dette tidspunktet, så hadde ikke fulgt med på el. Tidlig februar var det fortsatt ingen mensen, og bare negative tester. Følte uten noen veldig tydelige tegn at jeg var gravid. Dro til gynekolog som tok innvendig ultralyd, og som sa at nei, jeg var ikke gravid. Han mente jeg bare hadde hoppet over en eggløsning, og at jeg skulle komme tilbake om et halvt år dersom jeg enda ikke hadde fått mensen. Ifølge han var dette helt normalt, selvom jeg aldri har opplevd dette før. En uke etter legebesøket tok jeg en graviditets- test, som var positiv. Ved neste legebesøk mente han at jeg hadde hoppet over en eggløsning, og blitt gravid i januar. Litt invikla, hehe. MEN, poenget mitt var vel at jeg hoppet over en gang, men ikke før og ikke siden, så det er som regel ingen fare, og ganske normalt visstnok. Endte i sa, men prøver igjen!
Bestee Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 Det er helt normalt at kroppen hopper over en EL innimellom. Antakelig har du begynt å teste for sent. Selv om du i april hadde positiv test den tiende dagen etter første mens-dag, kan det ha vært for sent å teste ti dager etter første mens-dag denne måneden. En EL-test kan gå fra å være positiv til negativ på noen timer, så neste måned ville jeg ha testet i hvert fall fra dag 8 i syklusen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå