Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Jeg har sett og lest litt artikler her og der, som konkluderer med et enkelt utsagn: Menn har alltid skyld i utroskap. Nå er jeg mann og begynt å fundere på den der. Etter kvinnelig logikk så er det hans feil uansett om mannen er utro(den er jeg enig i), men også når kvinnen er utro. Det er nemlig hans oppgave og stille opp for henne og tilfredstille henne. Så ja, i følge kvinneblader/nettsider, som fokuserer på hva han gjør feil, hvordan du finner ut om han er utro, men samtidig har artikler som forteller hvordan du som kvinne kan skjule dine sidesprang. Jeg er igrunn sjokkert over hvordan mennesker generelt behandler hverandre og parforhold i dag. Menn vil stort sett kun ha ei som er både pen og kåt, mens kvinner vil ha en med mye penger og stor pikk. Og når det kommer til det tema, så ser en fort at alt som går galt seksuelt blir mannens feil i en del kvinners øyne. Kvinner blir rett og slett ikke fornøyd med hva de har. Menn pleier stort sett aldri å skjønne hva de faktisk har. Jeg har sett og fundert mye på forhold og konkludert med at forhold ikke er tingen for meg. Før du nå kommer med spydige kommentarer om at "du er sikkert så stygg at du ikke får deg no" osv. Så har jeg bare funnet meg til ro utenfor forhold. I vår vestlige verden har enslige fått en lavere status fordi en ikke vil ha et forhold
Antlers Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Det er ingen andre enn den som er utro sin feil. Andre mennesker kan friste, man kan ha det dårlig i forholdet man er i, man kan miste dømmekraften pga påvirkning fra alkohol (på tide å vurderer hvor mye man tåler?)... Uansett er det bare èn person man kan skylde på - seg selv. Er man ikke voksen nok til å enten beholde buksene på eller avslutte forholdet man er i først, da er man en svak person, og det nytter ikke skylde på andre ting. Det er mye som kan unnskylde at man vil ut av et forhold, men ingenting kan unnskylde at man står i med andre før nevnte forhold er avsluttet. Jeg synes også det er trist å se hvordan folk oppfører seg i parforhold i dag, men heldigvis finnes det fortsatt folk med impulskontroll. Det er mange som påstår at hvem som helst kan være utro, men for meg virker det bare som noe man sier for å døyve sin egen dårlige samvittighet. I mine øyne kan man ikke synke stort lavere om man begår utroskap, og jeg kunne aldri gjort noe slikt mot meg selv eller mot min partner. "Det er naivt å tro at du aldri blir fristet av andre", sier folk da. Joda, jeg har blitt betatt av andre mens jeg har vært i et forhold. Da jeg var svært ung valgte jeg å gjøre det slutt med en pga av forelskelse i en annen, og da jeg som godt voksen ble tiltrukket av en annen innså jeg at det bare var en flyktig fascinasjon og valgte å bli i forholdet, noe jeg aldri angret på. Fascinasjonen forsvant fort. Alle kan bli fristet, men det er opp til en selv hvordan man håndterer det.
Gjest utro? Skrevet 31. mai 2010 #3 Skrevet 31. mai 2010 Hvis man bor med ei kone man ikke liker, og sammen med barn man er glad i, og har sagt til kona "jeg slår opp" er man da utro når man drar ut og knuller annen dame?
Gjest Rosa Skrevet 31. mai 2010 #4 Skrevet 31. mai 2010 Jeg har sett og lest litt artikler her og der, som konkluderer med et enkelt utsagn: Menn har alltid skyld i utroskap. Ikke her inne! Her inne er den stakkars mannen i de aller fleste tilfeller totalt uskyldig, og drevet til utroskap av et troll av en kone, og lokket av ei hurpe av ei elskerinne. Selv er han bare et viljeløst offer, som ikke får den oppmerksomheten og sexen han fortjener på hjemmebane, og det er derfor ikke bare forståelig, men nesten forventet, at han tar det han får utenfor ekteskapet. Jeg er forøvrig enig i Antlers første avsnitt. Det er ingen andre enn den som er utro sin feil. Andre mennesker kan friste, man kan ha det dårlig i forholdet man er i, man kan miste dømmekraften pga påvirkning fra alkohol (på tide å vurderer hvor mye man tåler?)... Uansett er det bare èn person man kan skylde på - seg selv.
Gjest Dhanu Skrevet 31. mai 2010 #5 Skrevet 31. mai 2010 Før du dømmer på bakgrunn av det du leser her inne ts, så ber jeg deg tenke over at trådene startes naturlig nok av de som har problemer og ikke av de som har det bra i sitt ekteskap. Så det ser nok verre ut enn det er Dessuten så er veldig mange her inne temmelig glade i drama. En god del tråder her inne er åpenbart kun basert på trådstarternes egen usikkerhet, men folk kaster seg alltid på og råder ts til oppgjør og brudd og jeg vet ikke hva. Det har absolutt gått inflasjon i uttrykket "helt klart utroskap" her inne. Dessuten er jeg ikke enig i at mannen alltid får skylda her inne. Har en mann blitt avslørt som utro kommer alltid diskusjonen om hvorvidt det er kun mannens eller også delvis elskerinnens ansvar - hvor folk omtrent deler seg i to her inne. Det er helt kurant å velge å leve alene. Men jeg håper ikke du gjør det fordi du har gitt opp forhold. Det er mange gode menn og kvinner der ute
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå