Gå til innhold

Mannen har så mye selvtillit

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjærsten min har ekstremt god selvtillit og uansett hva så er han fast bestemt på at han har rett, og han vet best. Dette er kvaliteter som jeg til en viss grad setter pris på.

Problemene med dette er mest i sengen.

Måten han gjør sakene sine på er mer ubehagelig enn godt for meg. Og når jeg prøver å ta styringen og vise ham vei, så får jeg samme beskjed "Slapp av du a, jeg vet best". BLir het sprø av dette.

Noen tips til å jekke han ned noen hakk, uten å skade selvtilliten hans for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Slapp av du a, jeg vet best"

Vel, ikke akkurat, siden det er ubehagelig for deg. Bare si det til han, virker som han trenger en liten reality-slap.

Skrevet

Enig med Prorsum. Er han så eplekjekk at han sier, "Slapp av du a, jeg vet best", og han ikke faktisk gjør det, er det helt kurant å si at "nei, du gjør faktisk ikke det". Og så kommer du med dine egne forslag til forbedringer.

Skrevet

Haha! For en dust. Sorry. :popcorn:

Skrevet

Jeg tror egentlig du må sette ned foten her altså, jobben din er ikke å styrke hans ego.

Jeg ville kanskje sagt, jenter er forskjellig, det som dine tidligere elskere liker er det ikke sikkert jeg liker, og jeg vil gjerne fortelle deg hva JEG liker slik at vi sammen kan ha en fantastisk sexopplevelse.

Jeg har trent opp mannen min, og det er verdt det, hehe!

Skrevet

Han har nok ikke god selvtillit. Tvert imot; han skjuler stor usikkerhet.

Gjest Gjest
Skrevet

Åssen i helskotten greier du å holde deg alvorlig når han kommer med sånt??

Jeg hadde brølt av latter jeg...

Gjest MikeWaters
Skrevet

Han har nok ikke god selvtillit. Tvert imot; han skjuler stor usikkerhet.

Uten å bli helt psykoanalytisk, så er det ikke umulig at du er inne på noe her.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, usikkerhet er det faktisk ikke. Det var min første tanke, men etter å levd med han en god stund har jeg skjønt at han faktisk har vanvittig mye selvtillit.

Alle rundt han (famili, venner, Xer) har av en (merkelig) grunn veldig mye respekt for han. Ingen sier fra til han når han sier sier/gjør noe feil. De roser han helt opp i skyene.

Tror jeg trenger tips om alt fra når, hvor og hvordan jeg kan snakke med han.

Er det noen som vet noe om hvordan han kan reagere psykisk ved å få et lite realitetssjokk (som jeg på en måte håper han får)?

Gjest Gjest
Skrevet

Helledussen, er det mulig? Hvorfor lar du fyren gjøre ubehagelige ting med deg når dere har sex? Det er bare en ting å gjøre: si klart fra at du ikke liker det han gjør, og hvis han insisterer på at han vet best og fortsetter uansett, hadde jeg forlatt stedet og latt fyren ha sex med seg selv. Takler han ikke såpass, er det ikke ditt problem.

Skrevet

Mannen har selvtillit, ikke god selvfølelse.

De med god selvtillit og ikke selvfølelse, får ofte/alltid bekreftelse gjennom det de sier, gjør. Ikke sin egen personlighet.

Og når alle rundt han bare jatter med, ikke kommer med motsvar, etc så stiger selvtillitten i at "han har alltid rett".

Jekk han ned, på en kjærlig måte. ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva? Det der et et OVERTRAMP. Si at du er LEI av å ikke bli hørt på, og at sex ikke er aktuelt lenger før han lærer å respektere deg! Makan!

Skrevet

Sett ned foten, og si klart og tydelig i fra at inntil han respekterer og hører på hva som faktisk fungerer for deg, så blir det ingenting på han i nærmeste fremtid.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ha satt ned foten en gang for alle. Han virker jo helt blotta for antenner! En person med litt sosial intelligens, sier ikke så dumme ting. :nei:

Har møtt noen slike menn med overdreven selvtillit, og det som alltid slår meg hver gang med disse, er at de alle er temmelig uintelligente når det kommer til stykket. Det vil si at de har en uforholdsmessig stor selvtillit, som ikke på noen måte passer til den hjernekapasiteten de egentlig har.

Gjest Gjest
Skrevet

He he, jeg må le av denne tråden. Er ikke sånn som denne typen selv, men jeg vet jo at dere damer eeeeeeeelsker slike menn. Ekstrem selvtillit hos mannen=dere blir klam i hakket. Skjer hver gang. Slik er det bare. Litt for mye av det gode? Vel, noe collateral damage må dere da tåle når tenningsmønsteret deres er slik det er. Ha ha ha, høner altså!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mannen har selvtillit, ikke god selvfølelse.

De med god selvtillit og ikke selvfølelse, får ofte/alltid bekreftelse gjennom det de sier, gjør. Ikke sin egen personlighet.

Og når alle rundt han bare jatter med, ikke kommer med motsvar, etc så stiger selvtillitten i at "han har alltid rett".

Jekk han ned, på en kjærlig måte. ;)

Føler at du er inne på noe her ja. Prøvde å skikkelig sette ned foten, men han skjønte virkelig ingenting. Han har jo aldri opplevd det før. Så tror det er feil fremgangsmåte.

Men kan ikke du Kosteskaft komme med noen råd om hvordan jeg kan jekke han ned på en kjærlig måte??

Gjest Elijah
Skrevet

Jeg må bare le. Herlig holdning! :D

Kan du fortelle oss konkret hva han gjør som du ikke liker?

For det første vil jeg si at du skal IKKE bekymre deg for å jekke ned selvtilliten hans. Det er tydeligvis på sin plass for lenge siden.

Mannen har selvtillit, men ikke SELVINNSIKT.

Om denne ignoransen hans gir deg ubehag både seksuelt og ellers i forholdet, er det din plikt å si fra, og slik du beskriver det, trenger han å høre det ganske tydelig og ikke dulle det inn slik du har lyst til å gjøre.

Null sex om han ikke bedrer seg eller lytter. Det er mitt råd.

Så får vi håpe for din del at han jekker seg ned noen hakk ;)

Hvis ikke foreslår jeg at du kommer deg videre. Jeg har jeg kanskje en ledig plass i haremet mitt til uka ;) ;)

Skrevet

Sett deg ned med han, rolig forklare dine følelser, dine meninger. Lytt når han snakker, svar rolig tilbake. Ikke anklag eller negativ kritikk, men konkret hva DU føler, mener. ("jeg får vondt når du...", "jeg synes det er bra når du.... men ikke når ....")

Skrevet

Typen har kjempe selvtillit selv :P noe jeg liker - men det å ikke tro at man kan bedre seg er vel å tro litt for godt om seg selv og det er ikke bra. Du får være ærlig med han og si det som det er - rett ut at 'vet du hva, hva JEG synes er godt er det JEG som vet best' ... ikke enkelt men om han ikke forstår det så er det jo noe grunnleggende feil :s Sex skal jo ikke være ubehagelig..

Gjest Gjest
Skrevet

Føler at du er inne på noe her ja. Prøvde å skikkelig sette ned foten, men han skjønte virkelig ingenting. Han har jo aldri opplevd det før. Så tror det er feil fremgangsmåte.

Men kan ikke du Kosteskaft komme med noen råd om hvordan jeg kan jekke han ned på en kjærlig måte??

Du kan ikke jekke ned denne mannen på en "kjærlig" måte. Det vil ikke trenge inn i den selvopptatte skallen hans. Enten må han forstå at skal han ha sjans på deg, så må han bry seg om hva du liker - eller så legger du deg paddeflat, eventuelt med forsøk på kjærlig rettledning som garantert ikke funker - eller så tar du din hatt og går. Eller du blir og innretter deg etter hans selvtillit- lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...