Gå til innhold

Rabatt på sportsbutikk

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg tenker å kjøpe en vare som koster 10 000 kroner hos Intersport, men vil gjerne ha rabatt... For å si det sånn: ja, jeg skjønner at butikkene skal tjene på det de driver med, jeg skjønner at en pris er en pris og at den skal betales osv.! Men på en del varer har jo sportsbutikker svært stor avanse, kanskje 70 % på denne varen, og jeg har søkt på internett og funnet ut at noen idrettsklubber har fått denne varen for 7500,- eller mindre. Så da har nok butikken stor fortjeneste på den uansett om jeg får noen prosenter eller ikke! :kaffekopp:

De medlemsprisene jeg har sett er for idrettslag langt oppe i gokk, så jeg regner med det er lite aktuelt. Idrettslaget jeg var med i på hjemstedet har rabatt i feil butikk, og det samme har idrettslaget jeg er medlem i der jeg bor nå. Er det noen her som vet om en klubb, forening, et eller annet som jeg kan melde meg inn i for å få rabatt på Intersport enten i Oslo-området eller i Trondheimstraktene? Tenker da feks. en slags passiv type medlem uten for høy medlemsavgift, eller helt andre typer foreninger. Vet blant annet at medlemmer i Obos eller Den norske turistforeningen får rabatt hos sportsbutikker, men det er feil butikk...

Så, tips, noen? Blir sjeleglad for alt over 10 %! :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte carvingutstyr, for ca samme pris. Da fikk jeg rabatt på skiskoene, fikk de til innkjøpspris! Men tror dette varierer litt fra selger til selger, og fra kjede til kjede! :P

Når det gjelder forskjellige foreninger vet jeg desverre ikke!

Skrevet

har du prøvd å prute? det er lov å prøve! har du googlet og funnet det billigere noen andre plasser i landet? det er i så fall et godt utgangspunkt til en liten diskusjon om pris

Gjest Spinell
Skrevet

Støtter forslaget om å prute.

Sammenlikning av priser kan du ellers f.eks gjøre på Kelkoo. Da har du i alle fall prutegrunnlag.

Andre lag og foreninger med rabatter og medlemsfordeler som du bør sjekke er Turistforeningen og treningssentre (hvis du allerede er medlem hos noen).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, kanskje jeg rett og slett kan bare spørre om å få et pristilbud... Husker jeg fikk 15 % da jeg kjøpte noe skiutstyr for noen år siden, så det er vel gode muligheter for å få noen prosenter uansett :) Men da var det jo flere varer jeg kjøpte, nå skal jeg jo (kanskje) bare kjøpe én dyr vare i stedet, så det er mulig det blir litt forskjellig? De har jo ingen grunn til å gi meg "pakkepris" liksom... Men jeg kommer jo helt sikkert tilbake til butikken for å kjøpe mer utstyr senere, dersom jeg får god service nå!

Reiseguri; ja, jeg har funnet den 2500 kroner billigere noen steder på internett, men det er kun medlemspris for folk som er med i diverse foreninger, ikke noe "åpent tilbud". Men jeg kan jo kanskje høflig vise til at de får varen til den prisen (og at butikken derfor sikkert tjener på det). Selv om de får den prisen fordi de er en klubb (= mange medlemmer som kjøper en del utstyr = svært positivt for butikken å ha en lojal kundegruppe), så kan jeg kanskje få noen prosenter mindre enn det de får...

Spinell: ja, men det er en vare som kun Intersport fører... så hvis jeg skal vise til pris på andre produkter, så må jeg i såfall vise til pris på tilsvarende produkter fra andre merker. Det blir kanskje ikke helt det samme?

Turistforeningen har dessverre bare rabatt hos Oslo sportslager, og det samme har treningssenteret mitt. Fant ut at den lokale golfklubben her har en god avtale med Intersport, men så koster det en del å melde seg inn der da :fnise:

Beklager om jeg virker utrolig gjerrig, men om jeg hadde fått den til 8000 i stedet for 10 000 kroner, så er det mye penger for en student som meg :gjeiper:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke kjøpe den i sverige da?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan hende de har den billigere i Sverige ja, god ide :) Jeg skal nok på en liten roadtrip dit i starten av sommerferien, så jeg kan jo titte litt da.

Ellers tror jeg kanskje at jeg venter til i høst, og håper på å komme over et bra tilbud da... :rødme:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Øh.. intersport har jo 10% rabatt til studenter.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Øh.. intersport har jo 10% rabatt til studenter.

Jaha? Kilde?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det kun Intersport som fører produktet? Sjekk med andre kjeder - g sport, xxl, sporthuset osv.

Ellers synes jeg pruting er noe av det frekkeste som finnes. Det kan man gjøre i sydenland... en pris er en pris. Du pruter vel ikke på melka hos Meny? Et dårlig eksempel, men i prinsippet det samme.Da ville jeg heller sett meg rundt etter bedre tilbud.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Spinell: Takk! Sjekket det med butikken, og det stemmer faktisk :) Fant rabatt hos en annen butikk på en slik side, og da jeg tok kontakt med butikken viste det seg at det ikke stemte i det hele tatt...

AnonymBruker: Ja, dessverre, akkurat det merket/den varen jeg har lyst på er det bare Intersport som har. Men jeg kan jo vurdere noe tilsvarende hos de andre butikkene da, selvsagt. Ellers er jeg enig med deg om at pruting er frekt! Har helst ikke lyst til å gjøre det. Men i mange sportsbutikker er det jo sånn at "alle" har rabatt, og det skyldes at de har svært stor avanse i sportsbutikker. I dagligvarehandelen er det langt fra samme marginer, og derfor blir det annerledes. Butikkene tjener ikke mange kronene på den melken du kjøper, mens sportsbutikker faktisk kan tjene 5000 eller mer for en vare som koster 10 000 kroner! Derfor blir det ikke helt det samme. Men selvsagt - en pris er en pris, og det er derfor jeg helst ønsker å finne en klubb eller noe slikt, sånn at jeg har "ordentlig" rabatt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...