Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Hei:) Jeg har en sheltie og en kanin som ikke går helt overens. Sheltien er nå 4 mnd, men hopper på kaninen og småbiter på den i ører og hale osv. Kaninen er ikke redd for hunden og er intressert i å gå nærme, men hun liker ikke å bli hoppet på og slikt(det er jo forståelig) og løper da fort og gjemmer seg. Hvordan skal jeg la hunden min forstå at hun ikek skal bite kaninen? Er hun kanskje litt for ung for å forstå deT?
Gjest Huffsa Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Jeg ville ALDRI latt en valp hilse på en kanin slik at den får tak i den. Den er en valp, og vil bare leke hele tiden. Hold valpen i bånd og la den se på og lukte kaninen. Ikke la den hilse løs.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 min erfaring med sheltier og kaniner er at det ikke går så veldig bra. Hadde golden retriever - som var redd for kaninene. Hun holdt seg på laaaang avstand. Sheltiene derimot har løpt etter og jaget kaninene om jeg har vært uoppmerksom et lite øyeblikk. Det virker ikke som at de vil ta den for å jakte/drepe dyret, men de har bitt i øret og nappet i de. Vet ikke om det er gjeterinstinktet som slår til eller om de bare ikke forstår det helt. Uansett vil jeg aldri anbefale å ha en hund og kanin sammen uten å ha GOD kontroll på hunden. Ikke la hunden bite i den heller - det er UTROLIG skremmende for kaninen uansett. Kaninen skjønner godt at det er et ROVDYR det er snakk om.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 Nei det vet jeg. Jeg lar dem aldri være alene. og jeg tar valpen vekk hver gang hun prøver å ta tak i kaninen. Men nå får jeg jo ikke sluppet kaninen min løs i huset uten at valpen løper etter hun. Slipper bare kaninen ut når valpen sover, men det holder jo ikke. Jeg har en liten leilighet så å separere dyrene er jo litt vanskelig. Jeg har latt hun lukte på kaninen osv i bånd som u sier, men jeg ser at hun vil hoppe på kaninen og drar hardt i båndet. Har hørt at hunder og kaniner egentlig går godt overens men det ser ikke ut som det fungerer her:( og jeg har latt valpen hilse på kaninen i 2 mnd nå..
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 hmm..da må jeg vel plassere en av dem hos foreldrene mine(fikk begge når jeg fortsatt bodde hos dem)..det er nok det beste:(.. Søstra til vennina mi har en japansk spisshund og den oppfører seg også sånn mot kaninen hun har, derfor tenkte jeg kanskje all valper er sånn...
Gjest Huffsa Skrevet 30. mai 2010 #6 Skrevet 30. mai 2010 Ja, det er jo en VALP og alt er leker, og alt som beveger seg skal jages, bites på og lekes med. Valper gjør jo ikke annet enn å leke. Løs valp + Løs kanin = dårlig kombinasjon. Husk at kaniner kan skremmes til døde..
MissMas Skrevet 31. mai 2010 #7 Skrevet 31. mai 2010 Hei! Ja, valper de leker og herjer. Og det er ikke bra for en kanin å oppleve noe slikt. Den blir nok stresset og livredd, så ikke la hunden din være nærme kaninen din. Du kan lage en innhegning i leiligheten din der kaninen kan være løs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå