Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Det er ikke meningen å støte noen med denne tråden, men jeg lurer oppriktig på dette. Ofte ser jeg et mindre pent par sammen. Det jeg da lurer på er om de har valgt partnerern sin ut i fra sitt utgangspunkt, altså at de ikke er så pene selv, og at de ikke kan få bedre? Eller har folk bare så forskjellig syn på hva som er pent? Jeg ser sjeldent et par der den ene er kjempepen og den andre ikke. Så folk velger kjæreste som er på samme del av skjønnhetsskalaen? Jeg vet at det helt sikkert varierer fra person til person, og at personlighet selvfølgelig spiller inn som den viktigste faktoren.
Gjest fireflies Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Dette har jeg også lurt på mange ganger. De få gangene jeg ser et kjærestepar hvor den ene er veldig pen, og den andre er mindre pen, tenker jeg automatisk: "hva gjør hun med han? hun kunne jo fått seg noe mye bedre".
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 Jeg legger merke til norske menn som skaffer seg utenlandske, asiatiske koner/kjærester. Mennene er ofte ganske håpløse i vår vanlige målestokk, men jammen har de klart å få seg en veldig søt lita kone. Der er det ofte store forskjeller ute og går, syns jeg.
Gjest Mahareth Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Jeg legger merke til norske menn som skaffer seg utenlandske, asiatiske koner/kjærester. Mennene er ofte ganske håpløse i vår vanlige målestokk, men jammen har de klart å få seg en veldig søt lita kone. Der er det ofte store forskjeller ute og går, syns jeg. Og de samme konene forlater mannen den dagen de har oppholdstillatelsen i boks og finner seg en mann som er kjekkere, snillere, rikere
Gjest gjest Skrevet 30. mai 2010 #6 Skrevet 30. mai 2010 Dette har jeg også lurt på mange ganger. De få gangene jeg ser et kjærestepar hvor den ene er veldig pen, og den andre er mindre pen, tenker jeg automatisk: "hva gjør hun med han? hun kunne jo fått seg noe mye bedre". Men hva er noe mye bedre da? Mye penere? Er det utseendet som betyr noe da? Trenger en mann nødvendigvis være en mye bedre mann fordi han er penere? Vel, har faktisk blitt stilt det spørsmålet direkte også jeg, om hva en slik som jeg gjør med en slik som han???!!! Vel hallloooo, det at folk bare ser på utseendet provoserer faktisk
Havbris Skrevet 30. mai 2010 #7 Skrevet 30. mai 2010 TS - det er vel bare slik at folk har forskjellig smak. En mann som jeg synes er pen, trenger jo ikke være pen i dine øyne. Dessuten er det vel mye mer enn utseendet som gjør at folk velger hverandre.
Gjest gjest Skrevet 30. mai 2010 #8 Skrevet 30. mai 2010 Vedr par som er like på skalaen: Det kan jo hende at de som ikke er så pene selv fokuserer på andre verdier enn utseende? Selv ser jeg ofte par hvor mannen er kjempekjekk og dama er ei grå mus.. Da lurer jeg veldig på hva som ligger bak mannens valg...
Gjest lolita___ Skrevet 30. mai 2010 #9 Skrevet 30. mai 2010 Jeg legger merke til norske menn som skaffer seg utenlandske, asiatiske koner/kjærester. Mennene er ofte ganske håpløse i vår vanlige målestokk, men jammen har de klart å få seg en veldig søt lita kone. Der er det ofte store forskjeller ute og går, syns jeg. Det er ikke så veldig nytt.Og disse damene som er såå søte og snille koner,blir til djeveln etter 3 år og føler seg super norske.De forlater alt til og med barn i sitt eget hjemme land(eks hun der som skulle kastes ut av norge)for å sikre seg penger og en rik mann i norge.Jeg synes ikke synd på de i det hele tatt
Ethereal Skrevet 30. mai 2010 #10 Skrevet 30. mai 2010 Ikke for min del. Jeg har valgt menn i begge ender av skalaen
Djungelvrål Skrevet 30. mai 2010 #11 Skrevet 30. mai 2010 Hvis ei jente er pen, vet hun at hun kan få en kjekk gutt og velger selfølgelig det. Man tar de kjekkeste man kan få. Logisk
Gjest fireflies Skrevet 30. mai 2010 #12 Skrevet 30. mai 2010 Men hva er noe mye bedre da? Mye penere? Er det utseendet som betyr noe da? Trenger en mann nødvendigvis være en mye bedre mann fordi han er penere? Vel, har faktisk blitt stilt det spørsmålet direkte også jeg, om hva en slik som jeg gjør med en slik som han???!!! Vel hallloooo, det at folk bare ser på utseendet provoserer faktisk Det er ikke bare utseendet som teller, men å si at det ikke teller i det hele tatt, blir jo helt feil. Jeg kunne i hvertfall aldri vært sammen med en person som jeg selv finner utiltrekkende. Det er vel bare slik at man blir overrasket når veldig pene mennesker, som helt sikkert kunne fått hvem som helst, finner seg en partner som er mindre pen. Jeg blir i hvertfall det, uten noen særlig større grunn enn den jeg allerede har gitt deg.
Hoppetaujenta Skrevet 30. mai 2010 #13 Skrevet 30. mai 2010 Vedr par som er like på skalaen: Det kan jo hende at de som ikke er så pene selv fokuserer på andre verdier enn utseende? ..eller så kan det jo hende at de er storfornøyde med både seg selv og sin partner og ser faktisk ikke noen stygghet i det hele tatt?
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #14 Skrevet 30. mai 2010 Vedr par som er like på skalaen: Det kan jo hende at de som ikke er så pene selv fokuserer på andre verdier enn utseende? Selv ser jeg ofte par hvor mannen er kjempekjekk og dama er ei grå mus.. Da lurer jeg veldig på hva som ligger bak mannens valg... Eh, det kan jo være det også finnes pene menn(esker) som fokuserer på andre verdier enn utseende?
Gjesten Skrevet 30. mai 2010 #15 Skrevet 30. mai 2010 Forskning har faktisk vist at par som er ca. like attraktive statistisk sett har større sjanse for å holde sammen. Jeg tror det er en naturlig greie. Ikke at folk gjør det med vilje nødvendigvis, men at det bare blir sånn. For eksempel at en mindre pen gutt ikke tør å snakke til de peneste, så han snakker til en mindre pen jente - mindre pen jente regner ikke med at hun kan få bedre og deltar derfor villig i samtalen - begge innser at den andre faktisk er et artig menneske, og at utseende ikke er så ***** viktig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #16 Skrevet 31. mai 2010 Jeg er en jente som alltid har kunnet velge på den øverste hylla. Jeg ser ikke på meg selv så super pen, men ser at jeg har et fint ansikt. For min del tror jeg gutta fallt for min personlighet, utstråling og det er en bonus med et pent ytre. Nå har jeg vært sammen med en veldig flott mann i mangen år som jeg fikk barn sammen med. Han var snill og grei, men vi hadde null kommunikasjon og fikk ikke det beste ut av hverandre. Nå har jeg en ny kjæreste som jeg sefølgelig også synst er kjekk, men jeg ser at han ikke er like flott som min eks som var høy og mørk osv. Nå har jeg funnet en mann som er min beste venn samtidig som kjæreste. Vi passer utrolig godt sammen og han er en drøm av en mann. Så til hovedinnlegger. Utseende forandrer seg med årene og uansett hvor deilig man er så er det ikke sikkert at man har det bra sammen. Nå er det så mye annet som betyr noe og man skal ha et godt samliv resten av livet og hvem ser ut som en 20 åring hele livet eller som er like stram. Utstråling og personlighet er så mye viktigere en et pent ytre, selv om man skal jo tenne på personen. Sjelden jeg ser et par som er nytt der en er veldig opptattt av trening med en som er feit. Etter et par fødsler forandrer enkelte kvinner seg og en mann gjør det ikke slutt pga det. Like barn leker best er nok svaret. Felles interesser og verdier i livet.
Stor&Sterk Skrevet 31. mai 2010 #17 Skrevet 31. mai 2010 I innlegget til TS ble det beskrevet et par som eksempel.Dette var kun bassert på utseende. Man vet vel ikke om de har valgt partner på samme skala som seg selv, når man ikke vet noe om personlighet, inteligens, eller andre egenskaper som man ikke kan se med øyet.. med mindre hele innlegget ditt handler om at man velger personer med "samme" utseende....
I Grosny Skrevet 31. mai 2010 #18 Skrevet 31. mai 2010 Det er ikke bare utseendet som teller, men å si at det ikke teller i det hele tatt, blir jo helt feil. Jeg kunne i hvertfall aldri vært sammen med en person som jeg selv finner utiltrekkende. Det er vel bare slik at man blir overrasket når veldig pene mennesker, som helt sikkert kunne fått hvem som helst, finner seg en partner som er mindre pen. Jeg blir i hvertfall det, uten noen særlig større grunn enn den jeg allerede har gitt deg. Jeg synes ikke utseendet betyr all verden. Med hvilken rett kan jeg si det, som er sammen med ei absolutt vakker dame. Marilyn Monroe -vakker. Jeg elsker hennes personlighet, klokskap og godhet. Samhandlingen. Bare å være i samme rom. Nytelsen av hennes skjønnhet er bare en bonus, men hvilken bonus! De fleste voksne menn ønsker seg rett og slett ei god dame, som ikke er spik spenna gæærn. Ei som man kan trives og slappe av med.
Anglofil Skrevet 31. mai 2010 #19 Skrevet 31. mai 2010 Hva er pent og hva er ikke? Man velger utifra egne preferanser, og da blir det deretter. Det som er pent for noen, er stygt for andre - og omvendt. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå