Amidala Skrevet 21. september 2003 #1 Skrevet 21. september 2003 Hvordan type ermer passer når man er litt lubben og har litt kraftige overarmer :oops: Kan forøvrig nevne at jeg ikke ønsker noe enkel kjole..... Men en type prinsessekjole, men masse slør 8)
Gjest MrsL Skrevet 21. september 2003 #2 Skrevet 21. september 2003 Kanskje chiffon-trompetermer ville blitt pent? Kommer litt an på resten av kjolen da.
Gjest Mae Skrevet 21. september 2003 #3 Skrevet 21. september 2003 Hvordan type ermer passer når man er litt lubben og har litt kraftige overarmer :oops: Kan forøvrig nevne at jeg ikke ønsker noe enkel kjole..... Men en type prinsessekjole, men masse slør 8) Er du tykk bør du styre langt unna prinsessekjoler med mye slør og tyll- de vil bare gjøre deg enda større og du vil bli en bomsete smakløs brud. Velg en enkel glatt kjole med rene linjer og vurder korsett for å få en bedre holdning med mer markert midje. Du bør også være ekstra nøye med både hår, hud og negler for å trekke oppmerksomheten bort fra størrelsen din. Mae
Gjest Mae Skrevet 21. september 2003 #5 Skrevet 21. september 2003 Innlegget er slettet, unødvendig kommentar. Marianne (Moderator)
Pip Skrevet 21. september 2003 #6 Skrevet 21. september 2003 Jeg var med en venninne som er litt kraftig for å prøve kjoler. Hun ble rådet til å ikke ha ermer på kjolen - det vil bare fremheve dem. (Og etterhvert som hun prøvde, så vi at det stemte.) Hun var absolutt penest i kjoler som bare hadde seler over skuldrene, om du skjønner... Ikke tynne spaghettistropper heller, må være litt bredde på dem... Ganske enkel passform var også mye penere enn de med mye 'krumelurer' på... Noe sånt som dette foreksempel... Lykke til! :D
Gjest Poirot Skrevet 21. september 2003 #7 Skrevet 21. september 2003 Innlegget er slettet, unødvendig kommentar. Marianne (Moderator) Hvorfor i all verden skulle det være tull? Finnes nok av jenter som sliter med tykke overarmer og ønsker seg en drøm av en brudekjole. Her er et flott eksempel på en lubben brud med bare armer: http://www.bryllupsweb.no/Brudekjoler/brid...dalane_527.html
Gjest Mae Skrevet 21. september 2003 #8 Skrevet 21. september 2003 Innlegget er slettet, unødvendig kommentar. Marianne (Moderator)
Miracl3 Skrevet 21. september 2003 #9 Skrevet 21. september 2003 Tilbake til tråden. Har sett bruder med store overarmer og kjole med litt kraftige stropper. Det ble kjempe fint
Gjest Mae Skrevet 21. september 2003 #10 Skrevet 21. september 2003 Tilbake til tråden. Har sett bruder med store overarmer og kjole med litt kraftige stropper. Det ble kjempe fint Enig i at det er kledelig, men selve kjølen bør ha ett enkelt rent snitt uten for mye volum. Ergo- ingen prinsessekjole. Mae
Amidala Skrevet 21. september 2003 Forfatter #11 Skrevet 21. september 2003 Selvfølgelig ikke noe kødd Mente jo ikke å ta av heller da. Donpedro: Noe sånt som den kjolen du linket til hadde nok egnet seg best, og er noe slikt som jeg tenkte på. Vil det være for mye å ha slør til da?
Gjest Poirot Skrevet 21. september 2003 #12 Skrevet 21. september 2003 Jeg er ingen bryllupps eller stilekspert, men jeg synes slør til den hadde vært pent.
Gjest Mae Skrevet 21. september 2003 #13 Skrevet 21. september 2003 Donpedro: Noe sånt som den kjolen du linket til hadde nok egnet seg best, og er noe slikt som jeg tenkte på. Den kjolen var pen- men det er ikke noen typisk "prinsessekjole". Hvis du velger en slik kjole blir du en vakker brud, men ikke noe digert slør til- tenk smakfullt og ta hensyn til størrelsen din. Mae
Dødspingvinen Skrevet 21. september 2003 #14 Skrevet 21. september 2003 Jeg er også litt lubben, og fikk også anbefalt kjole uten ermer, men med kraftige stropper. Og helst kjoler uten korsettliv. Ikke todelt kjole. En hel kjole, som ikke er markant rundt midjen altså. Har vært å prøvd en del sånne, og de er fantastiske! De får midjen min til å se fin ut, og slettes ikke litt for stor :D Det blir heller ikke særlig mye oppmerksomhet på ermene i en sånn kjole. Dessuten får de fram bysten på en veldig fin måte.
Gjest Muppi Skrevet 22. september 2003 #15 Skrevet 22. september 2003 Kjolen Pip hadde link til var jo nydelig!!!!!!Er enig att du ikke burde ha slør, eller for mye marengs ellers.
diddi Skrevet 22. september 2003 #16 Skrevet 22. september 2003 Hmmm... heter det ikke prinsessefasong, dette som alle de tre kkjolene har? Prinsessekjole er ikke en kjole med masse rynker rundt livet og puffermer. Jeg synes at alle kjolene var flotte. Er selv stor, og har/hadde dette problemet med overermene. Fant ut at korte ermer var noe jeg IKKE kunne ha. Og endte opp med den første kjolen (Den som TEX har lagt inn link på). Fikk masse ros, og den virket meget slankende. Hadde selvfølgelig torselet under, som holdt litt inn, slik at kjolen hang pent over. Nå giftet jeg meg om høsten (snart ett års bryllupsdag), og syntes det var godt med litt stoff nedover armene. Det var jo litt kaldt på den tiden.
nessi Skrevet 22. september 2003 #17 Skrevet 22. september 2003 Jeg er stor og kraftig, og jeg har prøvd kjolen Tex hadde link til. Den likte jeg kjempe godt, og følte at den virket slankende - og jeg fikk gjemt mine kraftige armer under tynt stoff.
Zianta Skrevet 22. september 2003 #18 Skrevet 22. september 2003 Jeg sendte deg en mail med bilde av meg, håper deg kom gjennom. Jeg må bare si at selv om jeg tenkte mye på dette før bryllupet, så var det ikke i mine tanker en enetste gang i løpet av dagen. Lykke til med kjole jakten.
Gjest MrsL Skrevet 22. september 2003 #19 Skrevet 22. september 2003 Min har også brede stropper over skuldrene. I tillegg fikk jeg anbefalt et "Mettemaritslør". Det er langt og smalt og henger ned langs ryggen på midten og gir en slankende effekt
fruenge Skrevet 23. september 2003 #20 Skrevet 23. september 2003 Jeg synes som regel at bare stropper på lubne jenter ikke er særlig pent. Grunnne til det er at ofte så er celulitter ol så synlig. synes tom det var synlig på den lubne jenta som var avbildet i et av de andre innleggene. Jeg synes lengre ermer er penest, gjerne i chiffong, men ingen pompøse greier. Selv hadde jeg en a-formet kjole med chiffongermer og v utringing som kledde meg supert. Det forlenget livet mitt slik at det virket mye smalere og v-utringningen fremhevet mine kvinnelige atribbuter. I det hele følte jeg meg som en flott brud med alle mine kilo. Fikk også mange kommentarer for at jeg hadde valgt en riktig kjole. Og et korsett/torselett som ikke stopper i livet er et must en slik dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå