Gå til innhold

Antrekk i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer skal være forlover, så brudgommen leier kjole og hvitt til ham. Spørsmålet da er hva bør JEG ha på meg? Jeg burde vel "matche" samboeren min? Kleskoden er smoking/mørk dress.

Jeg er forøvrig også brudens søster..

Tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Får ikke du da forlover kjole eller noe slikt?

Gjest Blondie65
Skrevet

Får ikke du da forlover kjole eller noe slikt?

Hallo? Dette er NORGE. Vi driver ikke med sånn "alle har make kjole uansett hvor stygg de ser ut i den".

Trådstarter: En pen selskapskjole - lang eller kort.

Skrevet

Hallo? Dette er NORGE. Vi driver ikke med sånn "alle har make kjole uansett hvor stygg de ser ut i den".

Trådstarter: En pen selskapskjole - lang eller kort.

Jeg er ikke forlover, så får nok ingen kjole nei:) Jeg burde vel skaffe meg en selskapskjole ja..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

I alle bryllup jeg har vært i (i Norge) har forlover og de aller nærmeste av bruden (dvs søster/bestevenninne/noen mødre) hatt lik kjole. Ikke noen ville rare og stygge kjoler. Men enkle og pene kjoler.

Skrevet (endret)

Så lenge man ikke går med en kjole som skiller seg skikkelig ut enten med knallfarger eller veldig dristig utringing kan man gå med alt. Man bør ikke gå med noe som skaper fokus mot deg... Pent og enkelt :)

Endret av hjema
Gjest Pippelipp
Skrevet

I alle bryllup jeg har vært i (i Norge) har forlover og de aller nærmeste av bruden (dvs søster/bestevenninne/noen mødre) hatt lik kjole. Ikke noen ville rare og stygge kjoler. Men enkle og pene kjoler.

Det har jeg aldri vært borti, men kanskje det bare er meg som har rare venner?

Skrevet

Jeg ville valgt en fotsid kjole om antrekket var smoking.

Skrevet

Ved mørk dress/smoking kan du vel både ha kort og lang kjole.

Jeg tror jeg ville gått for en pen fotsid kjole i dette tilfellet, men samtidig hadde jeg nok ikke reagert om jeg var gjest i bryllupet og forlovers følge kom i en kort kjole. Kjoler kan være pene enten de er lange eller korte. :)

Jeg har vært i mange bryllup i norge (østlandet og midtnorge) og dette har jeg aldri opplevd. Kun en gang gikk to venninner i lik kjole, men det var helt tilfeldig. Vet derimot at dette (bridesmaids) er vanlig blant mine amerikanske venninner.

Skrevet

Gjerne en lang selskapskjole eller bunad, men ville ikke kjøpt noe nytt hvis du har en kort (dvs. knelang) kjole som er fin og passer til bryllup.

Skrevet

Like kjoler til brudens beste venninner er ikke vanlig i Norge, nei. Det er i det hele tatt ikke tradisjon for å bestemme hva noen skal ha på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...