Kara W Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Nå er det gått to uker siden fødselen, og mannen må tilbake på jobb. Det betyr at jeg må ta min del av henting og levering i barnehagen igjen, og da må jo den nyfødte være med (har en to-åring fra før). Men hvordan gjør dere andre det, rent praktisk? Eldstemann trenger fortsatt en del hjelp til av- og påkledning, og det er jo ikke akkurat fritt for bakterier i en barnehage. Jeg regner med at jeg kommer til å ta bilen, da det virker enklere enn å prøve å få med seg to barn på toget. Eldstemann er også vandt til at jeg er med inn og leker litt ved henting og levering, men det blir jo ikke like enkelt med en baby i armene. Blir glad for å høre andres erfaringer rundt dette!
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Spør de som jobber i barnehagen om de kan hjelpe deg. Jeg jobber selv i barnehagen, og hjelper gjerne de foreldrene som spør om hjelp med på- og avkledning osv. Desuten så klarer de fleste barna over 2 år dette selv når foreldrene ikke er i nærheten :gjeiper:
effy Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Kanskje du kan ha babyen i en bæresele/ sjal? Da har du jo begge hendene fri.
Gjest Enny Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Spør de som jobber i barnehagen om de kan hjelpe deg. Jeg jobber selv i barnehagen, og hjelper gjerne de foreldrene som spør om hjelp med på- og avkledning osv. Desuten så klarer de fleste barna over 2 år dette selv når foreldrene ikke er i nærheten :gjeiper: Signerer her. Kan ikke babyen sitte i bilstolen mens du ordner 2 åringen?
peanut_juice Skrevet 30. mai 2010 #6 Skrevet 30. mai 2010 Jeg jobber i barnehage der det er mange av barna som har søsken under ett år, og alle foreldrene der tar med seg barna inn i babystoler eller bilsetet. Da ligger de der å koser seg
Kanutte Skrevet 30. mai 2010 #7 Skrevet 30. mai 2010 Jeg tok med babyen inn. Enten i bilstolen eller i bæresjal. Null problem, egentlig.
Donpedro Skrevet 30. mai 2010 #8 Skrevet 30. mai 2010 Min sover veldig på morgenen, og vi har rask leveringssituasjon. Hun sitter derfor i bilen og venter. Anser sjansen for å bli smittet av en farlig bakterie/virus som større enn bilbrann/biltyveri (har erfaring med slik smitte fra første gang, har derfor vært ekstra redd for nr 2). Og skulle hun begynne å skrike, er det maks noen få minutter før jeg er der. Jordmor var enig med meg i denne vurderingen. Når vi henter har jeg henne i bæresele, pleier da å bruke lenger tid. Har regel om at de andre barna ikke får ta på henne annet en på kroppen/føttene, ikke fjes/hender.
jente 79 Skrevet 30. mai 2010 #9 Skrevet 30. mai 2010 Nå henter vi stort sett med vogna, men har jeg bilen tar jeg med bilsetet inn. Jeg har alltid fått hjelp hvis jeg har trengt det. Enten holder de lillesøster, eller de kler på storebror. Alt etter som hva som passer best. Nå er det jo heldigvis en tid med litt mindre klær, storebror var 1,5 år når han ble storebror og det var kaldt i vinter. Tok sin tid til tider...
asbestuell Skrevet 30. mai 2010 #10 Skrevet 30. mai 2010 Blir glad for å høre andres erfaringer rundt dette! Lurt å ha bærebag eller bærestol. Da kan du sette fra deg minsten mens du kler på den største. De andre barna i barnehagen kommer antageligvis til å være nysgjerrig på den minste, så det kan være lurt å si klart ifra at de kan se, men ikke røre, så unngår du unødvendig bakteriesmitte. Å satse på hjelp fra de som jobber der, er ikke det beste alternativet, for de har mye å gjøre fra før.
Kara W Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 30. mai 2010 Takk for svar! Jeg tar med bæresjal på mandag, og så ser vi hvordan det går. Tar vel ikke mange dagene før jeg ser hva som fungerer best. Er ikke alltid jeg får parkert utenfor, så tør nok ikke å la henne bli i bilen, men om hun sover tungt skal jeg prøve å ta med bilsetet inn.
Murmelmy Skrevet 31. mai 2010 #12 Skrevet 31. mai 2010 Gå til innkjøp av et bæretøy om sjal, meitai e.l.. Dette er hjelpemidler som gjør at du har frie hender samtidig som minstemann får nærheten til deg og støtte til hode og nakke mens du hjelper størstemann. Jeg var mye alene med mine små (underkant av 20 mnd mellom dem) og hadde ikke klart meg uten. Kunne hente og bringe i bhg, hjelpe til med på- og avkledning, bade eldstemann, rydde, støvsuge, gå turer osv. Bare fordeler
Murmelmy Skrevet 31. mai 2010 #13 Skrevet 31. mai 2010 Jo, har du elastisk sjal så kan du knytte det på deg før du setter deg i bilen for å hente.
Kara W Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #14 Skrevet 31. mai 2010 Da var banet hentet, mens den lille lå i ringslynge. Det gikk ganske greit, men kjenner at jeg trenger litt mer trening. Barna var ute da jeg kom, så jeg slapp heldigvis noe påkledning. Så takk for alle råd og tips. Tror dette skal gå bra!
Elizia Skrevet 31. mai 2010 #15 Skrevet 31. mai 2010 Kjørte storebror i barnehagen f.o.m 4 dager etter fødsel jeg. Den første uka tok jeg med lillemann inn i bilstolen. Etter har jeg alltid latt han sitte i bilen og ventet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå