Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Jeg har mange bittesmå svarte prikker på nesen... Klemmer jeg på de kommer det litt gørr ut, nesten som en kvise men det er ikke det. Kona kaller det svartinger men det heter sikkert ikke det. Klemmer jeg for mye på nesa for å fjerne disse blir jeg rød over hele nesa. Har prøvd med diverse ansiktsmasker men det virker ikke. Har hatt dette over mange år. Har vel aldri brydd meg om disse da de er kjempesmå og kan nesten ikke se de. Mitt inntrykk er at huden er litt uren?..... Noen som har kjennskap til dette og gode råd på lur ?
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 prøv å klem ut skiten. for så ta "tea tree facial wash" eller noe i den duren.. du får kjøpt hos body shop. De kan hjelpe deg med det... det er rett og slett skit som har samlet seg i porene..
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Det er helt normalt å ha porer i huden. Så om de ikke er noe stor plage for deg, så bare la de være Kalles blackheads, sorte prikker. Det er oksidert talg.
Mari90 Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 søk på youtube på Biore Pore Strips og velg den øverste videoen! der har du en fin løsning:P du får kjøpt dem på Ebay - de som er for menn er større enn de for damer... kjæresten min digger dem :D
Lilandry Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Kan være fordel å dampe huden før du knepper på de, eller bruker sånn "naseplaster" (sånn strips som du tar på og drar av). For å dampe huden kan du koke opp vann i en kjele og ha ansiktet ditt ned i dampen med et håndkle over hodet. Eller dusje varmt slik at det kommer damp. Dette gjør at porene åpner seg litt, da blir det lettere å knipe ut eller dra de ut med strips. Husk rene hender når du knepper!
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #6 Skrevet 31. mai 2010 det du beskriver er vel tette porer, som er veldig vanlig.. evt komedoner.. som er hudormer.. er jo litt vanskelig å bedømme, men mest sannsynelig er det tette porer du har, men muligens noen komedoner også. om du har tette porer, så forsvinner det aldri. du kan klemme ut og sånt og holde det "ved like", men det vil nok alltid vre en mulighet for at det blir tett igjen. men bruk damp, klem ut, og gjerne bruk et godt serum. porer er helt normalt! mvh hudpleier
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juni 2010 #7 Skrevet 1. juni 2010 det du beskriver er vel tette porer, som er veldig vanlig.. evt komedoner.. som er hudormer.. er jo litt vanskelig å bedømme, men mest sannsynelig er det tette porer du har, men muligens noen komedoner også. om du har tette porer, så forsvinner det aldri. du kan klemme ut og sånt og holde det "ved like", men det vil nok alltid vre en mulighet for at det blir tett igjen. men bruk damp, klem ut, og gjerne bruk et godt serum. porer er helt normalt! mvh hudpleier Det var ikke mye til hudpleier.. Sorte prikker er sorte nettopp pga talget er i kontakt med luft, altså ikke lukket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå