Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg og typen rydda... så fant han noen gamle kjærelighetsbrev fra en gammel eks. Han så på de, og kastet de...

fint at han kasta dem, men hvorfor ta vare på slike ting liksom? :sjenert: æsj, kjenner jeg blir litt sur når jeg tenker på det, men har ikke lyst til å mase mer om de brevene nå.

Overreagerer jeg eller ville du også blitt irritert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kstet dem. Så det ut som om han idet hele tatt brydde seg?

Tror ikke jeg hadde blitt irritert på han men kanskje en form for sjalusi

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Han kstet dem. Så det ut som om han idet hele tatt brydde seg?

Tror ikke jeg hadde blitt irritert på han men kanskje en form for sjalusi

Nja, han sa bare: åh, noen brev fra XXXXXX som jeg hadde helt glemt... Så reiv han de i to, og kasta dem.. men det er liksom 2 år siden det ble slutt så jeg synes det er teit alikevel.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja...du overreagerer. en smule.

Og alle har vel en fortid?

Og nå er brevene kastet - er det det du reagerte på hel? Ville du ha lest dem?

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Han har nok ikke tatt vare på dem, han har sikkert glemt dem, i og med at dere fant dem sammen. Jeg har også mye dritt liggende.

Skrevet

når han kaster dem nå???

Synes du overreagerer jeg...

Jeg er i et seriøst forhold, og kunne aldri tenke meg noen av mine gamle flammer, men har nok ting liggende fra de for det... (feks bilder osv...) Hadde min mann funnet gamle brev til seg og kastet dem, hadde jeg nok av ren nysgjerrighet spurt om å få lese dem :gjeiper:

Sint nei,,, om han derimot fortsatt mottar brev/meldinger og sparer på de (altså etter det var slutt mellom dem), hadde jeg blitt sint...

Skrevet

Jeg synes du overreagerer. Synes ikke du hadde hatt noen rett til å klage selv om han beholdt dem, så lenge han ikke satt å leste i dem hele tiden.

Skrevet

Jeg skjønner reaksjonen, men det er ikke rettferdig å la det gå ut over han. Alle har vel et og annet fra et tidligere forhold som man ikke har med vilje og viten. Han kastet dem, han ønsket jo ikke beholde dem... Som sagt, jeg skjønner reaksjonen godt - du må bare heve deg over.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg har samlet på de aller fleste håndskrevne brevene jeg har mottatt i mitt liv. De skal jeg lese på gamlehjemmet og le mye! :) Det er mine brev og ingen kan kreve at de skal kastes. Jeg har hatt et liv før jeg ble sammen med han jeg er sammen med nå, og det er det ingenting å gjøre med. Ikke er jeg lei for det heller! Brevene ligger pakket vekk i en eske, og det er bare hvis man er ekstra nysgjerrig at man finner dem.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har har ikke kastet et eneste kjærlighetsbrev og har alle gamle brev fra både venner/ekser i en egen boks. Det er fortid og det er artig å lese i brev som er 10 år og eldre en det også. Det er en grunn til at det er en eks og alle har en fortid somsagt. Jeg har ikke kastet bryllupsbilder ol heller. De sparer jeg til ungene mine. Jeg ba min nåværendes kjæreste rydde opp på pc,en sin som jeg skulle låne. Unødvending å finne masse bilder som man kan se på hver gang man logger seg på og ikke noe kjekt å se på gamle kyssebilder osv fra forhold som har vært rett før meg, men jeg forventer ikke at han skal kaste bilder som er fremkallt, men jeg har ingen interesse av å se dem.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har samlet på de aller fleste håndskrevne brevene jeg har mottatt i mitt liv. De skal jeg lese på gamlehjemmet og le mye! :) Det er mine brev og ingen kan kreve at de skal kastes. Jeg har hatt et liv før jeg ble sammen med han jeg er sammen med nå, og det er det ingenting å gjøre med. Ikke er jeg lei for det heller! Brevene ligger pakket vekk i en eske, og det er bare hvis man er ekstra nysgjerrig at man finner dem.

Nå har ikke jeg vært like flink som deg (til det har jeg flyttet for mye) men bilder og brev fra mitt liv er mitt. Hvis noen ikke orker at jeg har en historie og en fortid så må de la være å grave i mine papirer. Så enkelt er det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men hva syns dere er værst at kjærsten har spart på fra Xen, gamle brev eller kyssebiler?

Selv har jeg ikke noe i mot at kjærsten har tatt vare på brev, såfremt han ikke sitter å leser de hele tiden.

Men at han har tatt vare på gamle kysse bilder gjør meg gal.

Helt greit med bilder hvor man er på ferie, eller noe annet. Men ikke kyssebilder!!!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du overreagerer veldig.

Men jeg ser jo hvorfor du reagerer også. Og jeg kunne,om det ble lagt frem riktig, blitt riktig så sjarmert av en slik reaksjon hos en dame.

Skrevet

Klart du reagerer. Er sikkert ikke sååå arti å få gnidd inn det du har fortrengt, at han pleide å grise til staken som du leier å sutte på med hennes safter og mensblod, og kanskje tilogmed hatt den opp i rompa hennes, for alt du vet. Men sånn er det bare. Alle har en fortid...

Skrevet (endret)

Klart du reagerer. Er sikkert ikke sååå arti å få gnidd inn det du har fortrengt, at han pleide å grise til staken som du leier å sutte på med hennes safter og mensblod, og kanskje tilogmed hatt den opp i rompa hennes, for alt du vet. Men sånn er det bare. Alle har en fortid...

Du får sagt det, gitt! :ler:

Min samboer har brev fra ekser(han har en "minnekonvolutt" for hver av jentene han har vært forelska i, og i de har han samla skriverier og småting fra frøknene), pluss en masse bilder, både av de med klær på, og nakne i diverse positiurer. :ler:

Det siste skjønner jeg at ville plaga de fleste, men bortsett fra det ser jeg virkelig ikke problemet med at man har bilder/brev/kort fra/av ekser, det er jo mennesker som betydde mye for en en gang, og som ofte har vært en veldig stor del av livet ens.

Kunne aldri falle meg inn å be sambo kaste minnekonvoluttene sine, og hadde han ymtet frampå om at jeg burde kvitte meg med noe av mitt hadde jeg nok gitt klar og tydelig beskjed om at han skulle passe sine egne saker.

Endret av kisskissbangbang
Skrevet
Du får sagt det, gitt! :ler:
Takk, så snill du er! :duskedame:

Min samboer har brev fra ekser(han har en "minnekonvolutt" for hver av jentene han har vært forelska i, og i de har han samla skriverier og småting fra frøknene), pluss en masse bilder, både av de med klær på, og nakne i diverse positiurer. :ler:
:jepp: Har hørt at seriemordere også er rå på å sikre seg souvenirer fra sine ofre...

Hmmm... Kan mannfolk ha pms, tro? :ler:

Gjest I Grosny
Skrevet

Jeg tror han gjorde feil med å kaste de. Jeg tror han gjorde det for å jatte med deg, ikke fordi han ærlig ønsket å gjøre det.

Husk at slike brev kan inneholde hyggelige ting og komplimenter. Det kan være godt å ha gamle komplimenter å plukke fram når tidene blir tunge.

Hva om 40 år, når du har forlatt han for en ung , rik elsker. Skal han sitte igjen uten både deg og de gode brevene da?

Skrevet

Takk, så snill du er! :duskedame:

:jepp: Har hørt at seriemordere også er rå på å sikre seg souvenirer fra sine ofre...

Hmmm... Kan mannfolk ha pms, tro? :ler:

Jeg velger å synes at det med minnekonvolutter er søtt og rart, og lar det være med det! :ler:

Deretter tolker jeg det siste du skrev som en aldri så lite desperat rop om hjelp, og utnevner herved meg sjøl til dagens hvite hest med skinnende rustning: Slådælaus!

Gjest Constanze
Skrevet

Han kastet dem jo - da burde det ikke være noe problem.

Jeg har hatt mange brever oppigjennom og angrer på at jeg ikke har tatt vare på endel av dem - ikke fra kjærester, men brever fra venninner. Det hadde vært kjempekoselig å lese dem igjen.

Kjærestebrev fra havarerte forhold ser jeg ingen grunn til å ta vare på .. jeg husker det som er verd å huske, og det jeg ikke husker var sikkert ikke verd å huske på.

Når jeg er ferdig med et forhold så legger jeg det bak meg og har ingen interesse av å ha håndfaste minner derfra. Fant den store kjærligheten for over 20 år siden så det som skjedde før det er vage ungdomsminner, intet annet.

Skrevet

Jeg har en haug med brev liggende i en boks i toppen av et skap. Har ikke tenkt å lese de igjen, men ville gjerne makulert de skikkelig før jeg hev de.... Og så har de bare blitt liggende. De betyr ingen verdens ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...