Gå til innhold

Forandring i planene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Etter å ha tyvlest her inne i lengre tid fant jeg ut at det var best å registrere seg.

Vi har begge vært gifte tidligere, og hadde planer om å stikke til Thailand for å gifte oss. Men etter alt bråket som har vært der nede så ble de planene lagt på hylla.

Vi vil ha det så enkelt som mulig. Bare meg og min kjære hos sorenskriveren.

Trenger derfor noen tips for å gjøre dette mini-bryllupet så romantisk som mulig.

Eneste betingelsen er at det skal skje i Norge, noen andre er det egentlig ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan skrive en liten tale til hverandre som dere leser opp under vielsen siden det ikke blir noe senere(for dere skulle ikke ha selskap etterpå?). Der kan dere kort fortelle hverandre hva dere betyr for hvereandre. Kanskje spille en romantisk sang i bakgrunnen.

Skrevet

Det blir ikke noe selskap etterpå nei. Vi har lyst til å finne på noe for oss selv.

Problemet er å finne ut hvor i landet vi skal gifte oss, og hvordan man skal gjøre det.

Skrevet

Kan dere ikke reise et annet sted enn til Thiland da? Er jo veldig mange fine steder.

Gjest Spinell
Skrevet

Det blir ikke noe selskap etterpå nei. Vi har lyst til å finne på noe for oss selv.

Problemet er å finne ut hvor i landet vi skal gifte oss, og hvordan man skal gjøre det.

Mitt drømmescenario er å kombinere vielse med ferietur til Svalbard. Det må legges til at jeg er mer glad i vinter og kulde enn sterk sommervarme ;)

På Svalbard kan man gifte seg enten hos Sysselmannen eller i kirken. Førstnevnte blir som en vanlig tinghusvielse (det er norsk lov som gjelder der oppe) og sistnevnte en vanlig statskirkevielse.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

1. Prøvingsattest.

2. Finn et romantisk feriested.

3. "Røm hjemmefra". Vielsen blir da like før dere drar eller så snart dere kommer frem.

4. Ha en romantisk bryllupsreise/helg.

5. Kom tilbake nygift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...