Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner godt at det sikkert er kjempegøy å blogge. Tenker spesielt på mote og interiør blogger.

Men det er også masse jobb.

Så hva er greia med blogging?

Hvorfor gjør man det?

Kan man tjene penger på det?

Takk for seriøse svar!

Madame som lurer

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man kan tjene penger på det, men det forutsetter at besøkstallet er stort nok til at firmaer ser verdi i å annonsere på bloggen. For noen få kan det også være aktuelt å "sponse", mot at bloggeren skriver fordelaktig om deres produkter. Men det er blitt veldig mange bloggere, så sjansene for dette er mindre nå. Om man da ikke finner en slags nisje som interesserer folk slik at mange følger bloggen jevnlig.

Hvorfor man ellers blogger? Vel, mange har behov for å uttrykke seg, helt enkelt. Enten man skriver om dagligdagse ting omtrent som en dagbok, eller "kronikker" om temaer man er interessert i. Politikk, økonomi, samfunnsaktuelle saker, osv. For mange er det vel litt av samme grunn som at man skriver her på KG :)

Dessuten blir det lett små "samfunn" blant bloggerne, man besøker hverandres blogger og kommuniserer via dem, synser litt og diskuterer litt, henter inspirasjon, utveksler tips. Eksempler er interiørblogger, matblogger, håndarbeid o.l.

Skrevet

Vel, man gjør det jo gjerne fordi det er gøy, er et tidsfordriv og en hobby. De færreste tror jeg tjener penger på en blogg, men det finnes selvsagt unntak.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Når jeg er innom div blogger slår det meg at mange av dem har lyst til å bli kjente, og gjerne fortomodeller. De legger ut bilde av seg med dagens outfit og poserer med tærne mot hverandre, overkroppen lett framoverbøyd med vesken hengende på albuen mens de ser ned. Også legger de ut flere bilder som ligner på hverandre og bildene er ofte dårlige. Hvorfor kopiere andre sånn?

Skrevet

Jeg har akkurat laget meg en blogg..jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg lagde den. Men den er langt unna moteblogg, det er vel som en slags elektronisk dagbok, det ikke er noe stress om noen ser. Et lite fristed for tankene mine =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...