Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Jeg skal spise kinamat idag, men jeg liker ikke kinamat. Jeg liker Inbakt svin med sursøt saus. Det er det eneste jeg spiser hver gang vi spiser kinamat. Men vil gjerne prøve noe nytt. Så finnes det noe lignende? Jeg elsker inbakte ting, og det må være sursøt saus da jeg ikke liker soya/kokos osv sauser. Er veldig kresen.. Forslag? Hva pleier dere å spise?
Gjest SmallTalk Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Da leser du på menyen for å finne noe annet som har sursøt saus i seg. Er ikke værre enn det. Eventuelt spør kelneren. Personlig kan jeg ikke hjelpe deg, for jeg hater sursøt saus over alt på jord, og sverger konsekvent til soyasaus eller satèsaus.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Innbakt kylling eller scampi i sursøt saus?
^me^ Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 Da leser du på menyen for å finne noe annet som har sursøt saus i seg. Er ikke værre enn det. Eventuelt spør kelneren. Personlig kan jeg ikke hjelpe deg, for jeg hater sursøt saus over alt på jord, og sverger konsekvent til soyasaus eller satèsaus. er enig i denne. jeg vil anbefale Szechuan saus, det er en mild chilisaus som ikke er så forskjellig fra sur søt saus, bare mye bedre!
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Hvorfor skal du spise kinamat når du ikke liker kinamat??
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #6 Skrevet 30. mai 2010 Inbakt schampi kan jo være godt ja. Takk for forslag. Og det blir litt vannskelig å spørre de ansatte, da de ikke er så gode i norsk og ofte bare nikker og sier ja. Anonymbruker: Fordi man bestemmer ikke alltid selv Kan jo såklart nekte, men så frekk er jeg ikke når det er bursdagen til søsteren min Og vil heller ikke spise en vassen burger der, det er en kinaresturang og burgerne der er ikke så gode
gohege Skrevet 30. mai 2010 #7 Skrevet 30. mai 2010 friterte innbakte kongereker med sursøt saus er min favoritt når det kommer til kinamat, men det spørs om resturangen du skal på har det. ellers liker jeg stekt spagetti med reker, kylling og grønnsaker nam nam og lykke til
silverdoe Skrevet 1. juni 2010 #8 Skrevet 1. juni 2010 Min favoritt er beef/pork with black bean pepper sauce..(eg har stort sett ete det i England :gjeiper: ) Det vil vel bli noko sånt som okse/svinekjøtt i svarbønnepeppersaus, hehe I alle fall ein sterk saus, som er veldig god
Nemesis Skrevet 3. juni 2010 #9 Skrevet 3. juni 2010 Stekt ris.. Da får man jo ikke saus på, så da slipper man det problemet!
Hoppetaujenta Skrevet 3. juni 2010 #10 Skrevet 3. juni 2010 . Og det blir litt vannskelig å spørre de ansatte, da de ikke er så gode i norsk og ofte bare nikker og sier ja. Jeg har opplevd dette selv. Det er ikke enkelt å skulle forklare noe for et menneske eller flere som ikke behersker stort annet enn å smile, nikke og spørre om en skal ha "mele lis" - jeg tuller ikke - trodde det var en vits at kinesere ikke kunne si bokstaven R, men det er visst et problem for noen. Ellers holder jeg en stor knapp på stekt ris ja. Veldig nøytralt og godt. Ettersom jeg har forstått tilsvarer det vår norske lapskaus. Man tager litt av hvert og varmer det opp og vips - har man noe som metter og smaker riktig godt. p.s. skulle gjerne ha byttet med deg i dag - jeg liker nesten alt som serveres på kinarestaurant. Lucky me.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå