Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har lang erfaring med kjøp over ebay og har aldri hatt noe problemer.

Til nå.. jeg har vunnet et bud på noen plakater, og ba selgeren legge sammen shippinga sånn at jeg fikk rabatt fordi jeg kjøpte begge plakatene fra han.

Han har lagt bestillingen samlet, men shipping-prisen er ikke riktig. Jeg har sendt han mange meldinger om at han må endre dette før jeg betaler, men har ikke fått noe svar. Det er ikke mye penger det er snakk om men det blir litt prinsipp for meg. I tillegg stoler jeg ikke lenger på selger, så vet jo ikke om jeg tør satse på at han faktisk sender meg plakatene..

Noen som vet hva jeg kan gjøre når jeg vil angre kjøpet? Må jeg betale for faktisk å få omgjort dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Står det at selgeren tilbyr combined shipping? For hvis det ikke gjør det tviler jeg på at du har noen sak. Når jeg kjøper flere ting fra en selger som tilbyr dette har det gått automatisk.

Skrevet

Det går som regel automatisk om selger tilbyr combined shipping ja. Hvis ikke så er det faktisk du som er vanskelig for selger...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det går som regel automatisk om selger tilbyr combined shipping ja. Hvis ikke så er det faktisk du som er vanskelig for selger...

Det er combined shipping ja, han har shippingprisen på 9.99 for en vare, og skriver at han tar 2 dollar ekstra for hver ekstra vare jeg skal ha. Altså skal da prisen bli 11.99, prisen han har satt til meg er litt over 20 dollar, det stemmer da ikke? :/

Skrevet

Det er combined shipping ja, han har shippingprisen på 9.99 for en vare, og skriver at han tar 2 dollar ekstra for hver ekstra vare jeg skal ha. Altså skal da prisen bli 11.99, prisen han har satt til meg er litt over 20 dollar, det stemmer da ikke? :/

Ta kontakt med eBay så hjelper de deg med å ordne opp.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan han kan ta litt OVER 20 dollar? :klø: Selv om fyren ikke hadde kombinert shipping skulle det fortsatt ha vært litt UNDER 20 dollar, og når han faktisk sier han kombinerer shipping så får fyren sørenmeg holde løftet også.

Jeg så noe lignende på eBay for en stund siden; kjøpere ble bedt om å ikke betale umiddelbart ettersom selger skulle ta kontakt for å legge på ekstra kostnader i ettertid.

Også denne selgeren hadde tusenvis av fornøyde kunder, og jeg fant kun én person som hadde gitt negativ karakter som følge av denne ekstrakostnaden.

Ta kontakt med eBay for å finne ut hva det er som foregår. Kom gjerne tilbake her og fortell ogg hva utfallet blir; jeg er nysgjerrig nå :sjenert:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan han kan ta litt OVER 20 dollar? :klø: Selv om fyren ikke hadde kombinert shipping skulle det fortsatt ha vært litt UNDER 20 dollar,

Nå tok jeg utgangspunkt i at du hadde kjøpt 2 plakater, men jeg ser nå at du ikke har skrevet antall. :gjeiper:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan han kan ta litt OVER 20 dollar? :klø: Selv om fyren ikke hadde kombinert shipping skulle det fortsatt ha vært litt UNDER 20 dollar, og når han faktisk sier han kombinerer shipping så får fyren sørenmeg holde løftet også.

Jeg så noe lignende på eBay for en stund siden; kjøpere ble bedt om å ikke betale umiddelbart ettersom selger skulle ta kontakt for å legge på ekstra kostnader i ettertid.

Også denne selgeren hadde tusenvis av fornøyde kunder, og jeg fant kun én person som hadde gitt negativ karakter som følge av denne ekstrakostnaden.

Ta kontakt med eBay for å finne ut hva det er som foregår. Kom gjerne tilbake her og fortell ogg hva utfallet blir; jeg er nysgjerrig nå :sjenert:

Så litt feil, han tar $19.98, men uansett skulle prisen kun blitt $11.99. (Har kjøpt to plakater ja) Vet det er liten forskjell, men det går på prinsipp. Det er jo ikke profesjonellt å lure meg sånn.

Denne selgeren har 99.5% i feedback og er en "top rated seller", så det er rart egentlig at han er så uproff..

Har forøvrig ikke blitt bedt om å vente med å betale eller noe, bare jeg som ventet til han skulle endre prisen til det korrekte. Og glad er jeg for det..

Logget inn på live chat på Ebay nå og fikk chattet med en på kundeservice (fantastisk!). Hun hjalp meg og nå har jeg fjernet kjøpet! Anbefales om du har noen problemer :)

Skrevet

Jeg fikk "avbestilt" et kjøp her i våres. Kjøpte noe hudpleieprodukter fra en selger som ikke ville opplyse om pris på shipping før etter bud/salg var avtalt. Jeg har bestilt fra ebay før, og da har shipping ligget på rundt 10-15 USD, så jeg antok (ikke smart å anta..) at denne selgeren lå på mye det samme. Så fikk hakeslepp da selger skulle ha 35 USD for å shippe. Da ble plutselig produktet mye dyrere enn det ville kostet meg her i Norge. Jeg prøvde å få selger til å sende på en rimeligere måte; evt om jeg kunne kjøpe flere produkter som ble sendt i samme pakke. selger gikk ikke med på dette. jeg sendte da melding til selger om at jeg ikke ville fullføre handelen, jeg mener pris på shipping burde vært infomert om før handel. selger gikk med på dette, og selger sendte melding ebay om at handelen ble kansellert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...