Gå til innhold

Hvr lang tid brukte DU på å gå ned 10 kilo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var de første 10 kiloene kun en liten del av de 25 du skulle ned, eller ville du ned "baree" 10-12 kilo totalt?

Hva gjorde du og brukte du lang tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg har gått ned 15 kg, har ca 10 igjen.

Jeg begynte i februar, så har brukt ca 4 mnd...

Har egentlig ikke gjort så mye.. Begynte med at jeg var skikkelig syk i februar, og det ble på en måte en slags "kick-start" :P En utrolig kjip start, men gikk ned en 5-6 kg på et par uker.

Når jeg ble frisk, så fortsatte jeg liksom bare å gå ned i vekt.

Jeg spiser lite, og ofte. Drikker mye vann. Tar vitaminer og selolje hver dag.

Trener jevnlig.

Jeg har prøvd å gå ned i vekt før, og stresset veldig med det, og da gikk det ikke bra.

Men nå har jeg tatt ting litt med ro, ikke satt meg så høye mål (ca 05,kg nedgang pr uke) og tillater meg selv å kose meg innimellom.

Godis på lørdager, kake i bursdager, the occasional kake og kaffe med mamma på cafe...

Så, ikke stress for mye, ikke gjør det til noe ubehagelig å gå ned i vekt.

Tenk på hva du spiser, og spis lite men ofte, så holder du forbrenningen i gang :)

Masse lykke til!

-ecathari-

Skrevet

Gått ned 10-12 kg fra jan-mai, altså 5 mnd...Spiste mindre, trente mer:) Spiste alt jeg har pleid å spise, men ikke så mye dritt.. Drikker fortsatt en flaske vin på vors og mer, og tar gjerne og spiser chips og is, men ikke like mye...Men dette var kilo som ikke var "meant to be on" for å si det sånn, så det var enkelt:)

Skrevet

Gått ned 10-12 kg fra jan-mai, altså 5 mnd...Spiste mindre, trente mer:) Spiste alt jeg har pleid å spise, men ikke så mye dritt.. Drikker fortsatt en flaske vin på vors og mer, og tar gjerne og spiser chips og is, men ikke like mye...Men dette var kilo som ikke var "meant to be on" for å si det sånn, så det var enkelt:)

Skrevet

Dette er noen år siden men holder meg stabil den dag i dag. Gikk ned nesten 20 kg på ca 10 mnd. Gjorde som det står over hær, enkelt og greit, ikke ta det så hardt men spise mindre og trimme mere. Ikke nødvendigvis i trenings studio men på med joggeskoene og gå tur og musikk på ørene er ett must. Meldte meg etterhvert inn i vektklubb.no - anbefales!! og leste litt om mat og kunnskap om mat og næring rett og slett. Tenkte at hver gang jeg har lyst på noe usunt - er det noe sunt jeg kan erstatte lysten med som gir samme tilfreds stillelse? Drikk masse vann, mindre salt, mere frukt og grønnt, spise oftrere og mindre..Start med små mål. Denne uken skal man passe på spise oftere og mere vann.. neste uke dette i tillegg men også gå lengre og kanskje jogge litt på slutten av turen osv..Neste uke - kutte ut smør og sauser i tillegg til det andre..ja, sånn spiser det seg på litt etter litt og til slutt har man endret litt på sin livstil egentlig. Litt egen bevist gjøring om mat og prøve nye ting er spennende :jepp: Lykke til !!

Skrevet

Litt under et halvt år. De siste tre kg brukte jeg mye lenger tid på ;)

Skrevet

En kommentar til innlegget mitt over - jeg har mistet myyye muskelmasse! Så spis spis spis!

Skrevet

En kommentar til innlegget mitt over - jeg har mistet myyye muskelmasse! Så spis spis spis!

Skrevet

Jeg har ikke gått ned fullt 10 kg enda, men nærmer meg 9 kg siden februar, har ca 5 kg igjen. Har gått på Grete Roede-kurs og er veldig glad for oppfølgingen jeg har fått der.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

To uker.

Sluttet å spise og begynte å trene flere timer hver dag.

Gikk ned fra 70 til 60 kilo.

Skrevet (endret)

For et års tid siden brukte jeg ca 5 måneder på å gå ned 10 kg. La om livsstilen rett og slett. Fra å ikke være aktiv og spise akkurat det jeg ville når jeg ville, begynte jeg å trene 3 ganger i uken + legge om kostholdet slik at jeg spiste mindre måltider til faste tider flere ganger om dagen. Spiste lite brød, ris og pasta, innimellom brukte jeg fullkornspasta og fullkornsris til middager, men stort sett var det grønnsaker og kjøtt, kylling eller fisk. Mye egg, og mye frukt og salater.

Datt litt av lasset etterpå, for var så fornøyd med å ha gått ned 10 kg! Nå, et år etter viser vekten omtrent det samme som etter jeg hadde gått ned, + 2 kg tenker jeg. Så nå er det i gang igjen. Har noen kg til jeg vil ha av.

Tenkte å gjøre som sist, trene og spise sunt. Ikke nødvendigvis lavkarbo, men ja, litt mindre karbo :) Skal jo trives også selv om en skal gå ned i vekt :)

Og for å svare på om det var ille? Absolutt ikke! Så lenge jeg trives, og ikke lider, så er det jo ikke ille :) Tok en dag av gangen, en uke av gangen, og var fornøyd om vekten viste -0,5kg hver mandag!

Prøvde meg på ketolysekuren for litt siden, ble bare grinete, for følte det var så store krav som ble stilt. Det funket med andre ord ikke for meg. Skal jeg fortsette ned i vekt, må jeg gjøre det på min måte, og i mitt tempo. Og jeg vet jo det funker, for 10 kg er likevel tilbakelagt :)

Forøvrig, tok av meg 10 kg på 2 år før de neste 10 jeg har skrevet om. Årsaken til det var at jeg sluttet å feste 3 ganger i uka, og drikke alt ølet. Hehe :)

Endret av Caramela
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Gått ned 15 kg fra midten av februar til nå. Spiser lavkarbo og går tur en gang i uka (kan ikke gjøre mer pga fysiske begrensninger). Gått tur og spist "sundt og lite" har jeg alltid gjort, men vekta begynte først å falle når jeg begynte med lavkarbo. Har vel en 10-15 kg igjen å ta av, så til høsten en gang håper jeg at jeg er på trivselsvekta. :D

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg gikk ned 12 kg på ca 3 mnd.

Trente når jeg hadde tid, alt fra 3-6 dager i uka. Løp/gikk på tredemølle en halvtimes tid hver gang og trente styrke ca annenhver dag.

Telte kalorier, lå på kanskje 1700 dagen. En del dager mindre, noen dager mer.

Kaloritelling krever at du setter deg inn i en hel haug med info, sånn at du får et bra kosthold uten å sulte, bli furten og søtsugen eller mangle næringsstoffer. Mange vil også synes det er stress fordi du ender opp med å telle kalorier hele tiden. Plutselig smaker ikke utepilsen like godt lengre. Men jeg likte det fordi det fungerte helt etter planen og jeg følte jeg hadde full kontroll. Det var motiverende å faktisk se resultater som forventet.

Etter at dietten var over sluttet jeg med kaloritelling og klarte å nyte utepilsen igjen =) Men jeg har tatt med meg mange av de gode vanene, og selv om jeg driter i hva jeg spiser nå og ikke trener i det hele tatt (dessverre) så har vekta holdt seg helt stabil.

• Liker 1
Skrevet

Litt i underkant av 4 mnd på 10 kg. Da var jeg halvveis til mitt mål.

Har nå brukt 8 mnd på 16 kg.

Lavkarbo

Skrevet

I fjor sommer gikk jeg fra 65 til 55 på litt over tre måneder. Jeg begynte å trene (jogge) to ganger i uken. Sluttet å bruke så mye fett i matlagingen, sluttet med matvarer med hvetemel og drakk vann. -Og ikke noe matspising etter klokken 18. Var jeg sulten likevel, spiste jeg melon :)

Jeg koste meg likevel hver lørdag. Da unnet jeg meg hva som helst! :jepp:

Skrevet

Har gått ned i underkant av 15, har ca 15 igjen. Jeg har brukt langt over et år, nesten to, men så er jeg ikke spesielt bevisst på å gå ned i vekt heller. Jeg spiser det jeg vil og det har jeg alltid gjort, men smaken forandrer seg og kunnskapene forandrer seg. I det hele tatt så betyr det mer hjemmelaget og ren mat og litt bedre porsjonskontroll. Det var alt som skulle til. Ja, og litt økt fysisk aktivitet, men ikke vesentlige mengder.

Jeg er heldigvis ikke utålmodig, så jeg kan leve greit med at det tar to år til for å bli kvitt resten. :)

Skrevet

Var de første 10 kiloene kun en liten del av de 25 du skulle ned, eller ville du ned "baree" 10-12 kilo totalt?

Hva gjorde du og brukte du lang tid?

Jeg ville gå ned rundt 20 kilo.

Brukte mellom 4 og 5 måneder på å gå ned 10 kilo. Jeg endret ikke kostholdet mitt dramatisk (kuttet ned på sukker, fint brød / pasta / ris / poteter), gikk altså ikke på noen diett, og var ikke overfokusert på hva jeg spiste. Det jeg gjorde var å begynne å trene regelmessig. Det var altså en livsstilsendring, og ikke en slankekur. :)

Skrevet

For litt over et år siden gikk jeg ned 20 kg. De første 10 forsvant i løpet av ca 8-9 uker, ned 20 kg var jeg i løpet av et halvt år. Forandret ikke kostholdet så mye, kuttet bare ut søtsaker og brus. I tillegg brukte jeg de første par ukene kalorikalkulatoren på vektklubben (Grete Roede) for å sjekke at kostholdet mitt ikke var så altfor ille!

Kuttet aldri ut karbohydrater (må jo ha energi for å orke å trimme!), men spiser mest fullkorn pasta, brun ris og rugbrød.

Holder fint vekta fortsatt :)

Skrevet

Gikk ned ca. 7 kilo på 7 mnd. Ikke noe som var planlagt, men fikk laktose intoleranse og kuttet ut all meieri, smør, sjokolade, ost, is....

Da gikk det av seg selv...

Trener i tillegg ca. 4 ganfer i uka....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...