Gjest Athilde Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Jeg lurer på hvordan det anbefales å gi dette til spedbarn. Vitamintilskuddet får min enten blandet i morsmelk på flaske, eller sprøytet inn i munnen dråpe for dråpe. (Fungerer best i morsmelk, da den ellers er ganske "Klissete". Men nå er det på tide å begynne med flytende jern. Skal den gis sammen med måltid eller utenom måltid? Kan den også gis blandet i melka, eller frarådes det? Og når er det på tide med tran? Jeg har lest at den er det lurt å gi på stellebordet når baby er naken, så slipper man tranflekker over alt. På forhånd takk for råd og deres egne erfaringer!
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Har du et prematurt barn? Om ikke er det ingen grunn til å gi ekstra jern...
Gjest Athilde Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Trådstarter her: Ja, jeg har prematurt barn. Men jeg får ringe helsestasjonen og spørre imorgen.
Donpedro Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 Vi blandet vitaminer og jern i melken, og ga tran i tåtesmokk. Har etterpå lest at man ikke burde blande jern i melken pga mindre opptak, men dette sjekkes enkelt ved blodprøve. Funket fint for oss.
SummerJoy Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Vi har gitt jenta vår tran med teskje siden hun var 4 uker gammel. Kom ofte opp igjen i begynnelsen, men det gikk seg til. Hun elsker det, og gaper i vei når vi kommer med skjeen. Hun er nå 1,5 år.
jente 79 Skrevet 30. mai 2010 #6 Skrevet 30. mai 2010 Vi har gitt begge tran på t-skje. Nå er ikke snuppa så gammel enda, men storebroren er blitt veldig flink. Lillesøster får flytende jern i sprøyte inn i munnen. Jeg gir henne i forbindelse med morgen og kveldsstell, da er det enklere å huske. Dessuten greit å ta når hun er naken da det fort kan bli noen flekker. Hun var ikke helt begeistret i begynnelsen, men er blitt veldig flink til å ta det nå. (Hun er 6 mnd.)
wahaj Skrevet 30. mai 2010 #7 Skrevet 30. mai 2010 Vi begynte med tran, men alt kom opp igjen hele tiden, så vi gikk over til d-vitamin dråper, som vi blander i melka 1 gang om dagen. Det med jern vet jeg ikke hvordan du skal gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå