Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 Som så mange andre rammes vi nå av barnehagestreik. Vurderer å kontakte en bhg jeg har kontakter i i en annen kommune for å spørre om det er mulig å kjøpe plass der mens streiken pågår. Vil det by på problemer rent etisk? Er det streikebryteri? Kommunen som jeg ønsker midlertidig plass i er ikke tatt ut i streik og alt fungerer som normalt.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 Nei, det er ikke streikebryteri, du bare forsøker å finne gode løsninger for barnet ditt.
Gjest anonym Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Som så mange andre rammes vi nå av barnehagestreik. Vurderer å kontakte en bhg jeg har kontakter i i en annen kommune for å spørre om det er mulig å kjøpe plass der mens streiken pågår. Vil det by på problemer rent etisk? Er det streikebryteri? Kommunen som jeg ønsker midlertidig plass i er ikke tatt ut i streik og alt fungerer som normalt. Streikebryteri er hvis du drar bort til barnehagen der folk er tatt ut i streik og begynner å passe barn.
ferdig Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 men hvor fornuftig du er om du gjør det er en annen sak, det er en grunn til at det er innkjøring osv for nye barn i en barnehage:-)
Gjest imli Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Streikebryteri er viss nokon av dei som er tatt ut i streik, allikevel jobbar.
Kjetil E Skrevet 31. mai 2010 #6 Skrevet 31. mai 2010 Streikebryteri er viss nokon av dei som er tatt ut i streik, allikevel jobbar. Eller enda mer vanlig, folk som ikke er i streik gjør oppgavene til folk som er i streik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå