Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt noen tips om å kutte ut melk og melkeprodukter når man har uren/fet hud. Lurer på hva i melk eller melkeproduktene som ikke er bra? Jeg "må ha melk på frokostblandingen min, men lurer på om det er ok å bruke soyamelk eller rismelk istedet- eller er det noe av det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det teller vel mest om du har allergi mot melk. Jeg drikker mye melk, har alltid gjort det. Å kutte den ut har ikke hatt effekt what so ever.

Gjest lolita___
Skrevet

Hmm er ikke melk veldig viktig for kroppen da?Pga kalsium og om man kutter det helt ut kan umulig være bra.Ikke vet jeg,men høres ikke bra ut.

Skrevet

Hmm er ikke melk veldig viktig for kroppen da?Pga kalsium og om man kutter det helt ut kan umulig være bra.Ikke vet jeg,men høres ikke bra ut.

Kalsium kan du fint få i deg fra andre kilder enn melk.

Skrevet

Kalsium kan du fint få i deg fra andre kilder enn melk.

Jeg får kviser av melk.. Andre symptomer på melkeintolleranse kan du se her: UtenGlutenOgMelk

Rismelk med vanilje er nydelig på frokostblanding, til og med samboeren min synes det, og han har vokst opp på gård med masse kuer.. :ler:

Kalsium kan du fint få fra andre kilder, se f.eks her: Kilder til Kalsium

Jeg har levd uten melkeprodukter i 6 år, og ligger i øvre del av normalområdet for kalsium i kroppen i følge legen. :) Det er imidlertid viktig å kutte ut ALLE melkeprdukter i fire uker for så å gjenninnføre det igjen, da ser man fort om man tåler det eller ikke! Hjelper ikke å slutte å drikke melk hvis man fortsatt spiser youghurt og melkesjokolade liksom.. :fnise:

Lykke til! :)

Skrevet

nei, det virker ikke :gjeiper:

Gjest lolita___
Skrevet

Jeg får kviser av melk.. Andre symptomer på melkeintolleranse kan du se her: UtenGlutenOgMelk

Rismelk med vanilje er nydelig på frokostblanding, til og med samboeren min synes det, og han har vokst opp på gård med masse kuer.. :ler:

Kalsium kan du fint få fra andre kilder, se f.eks her: Kilder til Kalsium

Jeg har levd uten melkeprodukter i 6 år, og ligger i øvre del av normalområdet for kalsium i kroppen i følge legen. :) Det er imidlertid viktig å kutte ut ALLE melkeprdukter i fire uker for så å gjenninnføre det igjen, da ser man fort om man tåler det eller ikke! Hjelper ikke å slutte å drikke melk hvis man fortsatt spiser youghurt og melkesjokolade liksom.. :fnise:

Lykke til! :)

javel kom med eks da den siden du linket til allternativer var

yougurt,ost,brød alt det innholder melk da.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

javel kom med eks da den siden du linket til allternativer var

yougurt,ost,brød alt det innholder melk da.

Leste du linken?

"Jeg blir ganske forbanna over å lese sånne artikler. Baldrine, du har helt rett - melk er overhodet ikke det eneste som inneholder kalsium.

Tofu, sesamfrø, brokkoli, grønne blader, fiken, mandler, kålrabi, persille er noen matsorter som inneholder masse kalsium."

Gjest lolita___
Skrevet

Leste du linken?

"Jeg blir ganske forbanna over å lese sånne artikler. Baldrine, du har helt rett - melk er overhodet ikke det eneste som inneholder kalsium.

Tofu, sesamfrø, brokkoli, grønne blader, fiken, mandler, kålrabi, persille er noen matsorter som inneholder masse kalsium."

ja herrigud ganske irriternde det der.Takk for svar da prøver å kutte ut melk en stund for å se om det har noe å si på huden min har hatt en del kviser i det siste.

Skrevet

For mange så hjelper det å kutte ut melkeprodukter. Jeg har masse kviser i perioder, og da jeg prøvde å kutte ut melkeprodukter en stund fikk jeg mindre kviser. Men vanskelig å si om det var derfor. Klarte ikke holde meg melkefri lenge nok :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...