Gå til innhold

Han tar ikke et hint..

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

For 2-3 år siden var jeg på to stk dater med en ung mann. Fikk litt dårlig inntrykk da, han virket usikker, kontrollerende, eiesyk og rett og slett ikke som en jeg kunne tenke meg å dele noe med.

Mannen er hyggelig for all del, men ville alltid ha kontroll på hvor jeg befant meg osv. Men disse tingene, pluss at han virkelig ikke er min smak utseendemessig, gjorde vel at jeg ikke ble noe særlig ivrig på å utvikle det vidre.

Han sender av og til melding og inviterer meg med på ting. Disse meldingene har jeg metodisk ignorert eller svart høflig nei til.

Man skulle tro han hadde tatt hintet etterhvert.

Det er komt til et punkt der jeg får dårlig samvittighet fordi jeg sier nei, samtidig som jeg får mindre og mindre lyst til å si ja. Og virkelig, sånn kan jeg ikke ha det!

Er jeg et dårlig menneske som sier nei? Noen vil kanskje si ja, men hvorfor skal jeg bruke tiden min på noen jeg virkelig ikke liker? Det er jo dårlig gjort overfor både meg selv og han!

Om du har vært i samme situasjon, hvordan løste du den?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ikke svar på meldingene hans!

Så lengen han får svar, øyner han håp. Eneste måten å få slutt på meldinger, er å slutte å svare.

Gjest Spinell
Skrevet

For å generalisere skikkelig: han er mann - menn tar ikke hint. Han har i alle fall bevist at han ikke gjør det. Hvis du er lei av at han kontakter deg, be ham rett og slett om ikke å gjøre det noe mer.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ignorer som oftest, eller om han begynner å spør hvorfor jeg ikke har svart sier jeg nei.

Jeg har ikke gjort noe som kan gi han noe form for håp.

Ang. å be ham slutte ta kontakt, så har jeg vurdert det, men ikke fått meg til å gjøre det da jeg er redd for å såre, og har vel tenkt at det vil gå over av seg selv, etterhvert.

Vil jo si det på en mest mulig skånsom måte osv. Tips?

Skrevet

Vil jo si det på en mest mulig skånsom måte osv. Tips?

Be blunt, woman.

Skrevet

Gi beskjed om at du ikke er interessert.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Gi beskjed om at du ikke er interessert.

Har gjort. Selv om det begynner å bli en stund siden.

Ærlig talt lurer jeg på hvorfor fyren i det hele tatt tenker på meg nå. Det var aldri noe mellom oss (bortsett fra en særs pinlig deklarasjon av følelser fra hans side, så sinne når disse ikke ble gjengjeldt). Jeg sa jeg ikke var interessert, og at det ikke om til å endre seg.

Skrevet

Be han slutte å kontakte deg. Det er ikke alle som skjønner hint.

Skrevet

Du er ikkje et dårlig menneske i det hele tatt, fyren mangler sosiale antenner.

Skrevet

Det er en nødvendighet å ikke svare han. Du har forsøkt å avvise han på en fin måte, og det fungerte ikke. Det er ditt privilegium å velge hvem du vil ha i livet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...