Frk muffin Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 Heisann. Nå har kjæresten min plutselig kommet med forslag om 2 ukers ferie med all inclusive. Han sier han vil bort fra alt og alle og vil derfor reise bort to uker med meg. Vi har vært i lag i to år, men har hatt avstandsforhold da vi begge studerer. Jeg har ikke så masse penger, ettersom jeg ikke jobbet i fjor. Kjæresten min har mer penger enn meg. Jeg fikk ikke helt med meg hva kjæresten min sa når vi snakket om det, men jeg sa at jeg kunne låne penger av mamma også sa han at jeg kunne låne penger av han. Men problemet er det at jeg vet ikke når jeg har råd til å betale disse pengene tilbake. Blir det feil av meg å låne 7000 kr av kjæresten min når jeg ikke har noen form for fast inntekt og ikke vet når jeg kan betale tilbake? Problemet her er vel at vi vil bort fra alle folkene rundt oss for å bare være vi to.. Men trodde aldri jeg skulle høre han si to uker til syden. Og det blir jo en spenstig pris på det også..
Marabou Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 Kanskje bedre å få et "langtidslån" av mamma hvis du har muligheten, så risikerer du ikke at det blir gnisninger mellom deg og typen? Selv om du gjør ham oppmerksom på at du ikke vet når han kan få pengene tilbake, så vet man jo aldri hva han tenker senere. Og om det blir et problem hvis det blir slutt mellom dere. Er du forresten sikker på at du har lyst på denne turen? Å bruke en såpass stor sum på det? Synes jeg enser at noe skurrer litt mellom linjene her.. om det ikke bare er noe jeg innbiller meg da Hvis det er sånn, så kan du jo foreslå at dere finner på noe som koster mindre? Ikke gøy å være på ferie med en uggen følelse i magen pga. økonomi, og du skal jo kose deg du også..
Frk muffin Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2010 jeg har egentlig kjempe lyst! men problemet er jo at jeg ikke har økonomi til det:) Snakket også med min mor som ble sur fordi hun vet om at jeg har lite penger og mente han kunne spandere. Dette syns jeg blir helt feil! Jeg vil betale selv litt iallefall..
Marabou Skrevet 29. mai 2010 #4 Skrevet 29. mai 2010 Ok Vel, jeg synes du bør ta en prat med kjæresten. Understrek at det kan ta sin tid før han kan få pengene tilbake (han kjenner vel til din økonomiske situasjon), hvis det er greit for ham så blir det jo opp til deg om du føler deg komfortabel med det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå