Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er en jente på snart 21 år som har det veldig leit om dagen. Jeg trenger all råd jeg kan få og grunnen er:

Jeg har en bestevenn/eks som jeg har fått sterke følelser for igjen. Vi var sammen 1 år og vært tette bestevenner de siste 2 årene. Grunnen til at det ble slutt er fordi jeg har slitt med depresjoner og sosial angst, og vi fant ut at på det tidspunktet var det best å være bestevenner (om man ikke elsker seg selv, er det vanskelig å elske en annen).

Nå har han begynt å legge seg etter en annen jente, og jeg reagerer på det noe som er helt normalt. Jeg er veldig såret. Dette fordi jeg alltid har trodd og håpet på at vi skulle bli sammen igjen ettersom vi har så innmari tett bånd. Første gangen vi møtte hverandre var det en klikk med en gang, og han er den første og eneste jeg har hatt et skikkelig forhold med.

Jeg har så inderlig lyst å dele livet med han og har overhodet ikke lyst å være med en annen. Han er drømmegutten min og jeg våkner, lever og sovner med han i tankene.

Jeg kan helt fint få en annen gutt uten problemer pga utseendet mitt ++ ( gutter sier det) men jeg vil ikke ha en annen!

Problemet er jo selvfølgelig at han ikke vil ha meg. Han sier han har 0 følelser igjen, men vil absolutt ha meg som en bestevenn livet ut og dele opplevelser med meg.

Hva skal jeg gjøre?

skal han både få i pose og sekk, mens jeg bare får en halv pose?

Denne jenta som han flørter med har han kjent lenge før meg, men en klikk mellom de to har jo ikke oppstått før nå sier han, hva er så grunnen til at hun plutselig har blitt interessant? Jeg skjønner at det er spennende med noe nytt, men er det verdt mer enn de 3 årene vi har hatt sammen?

Burde jeg slutte å ta kontakt med han, ikke svare telefoner og gjøre meg helt utilgjengelig for at han skal bli interessert igjen? Hvordan gjøre han interessert?

Jeg merker jo at jo mer jeg prøver å nå han, hvor lengre drar han seg unna…

Jeg håper andre med lignende erfaringer vil dele med meg og gi meg råd. Jeg føler ikke at livet er verdt å leve uten han.

mvh

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Stakkars deg. Men hvis han sier han har 0 følelser så har han det. Han er åpenbart glad i deg som en venn, men han har gått videre etter forholdet dere hadde.

Depresjoner og angst kan gjøre kjærlighetssorg og lengsel så mye verre. Man har en tendens til å projisere alt over på den man elsker og tror alt ville blitt bra om man bare fikk denne.

Jeg vet ikke hvordan det går med deg nå, men jeg ville fokusert på å jobbe med meg selv. Bli glad, bli bedre av angst og depresjon. Lev livet ditt, ha det gøy. Om du kan. Og ikke mas på gutten, la ham leve sitt eget liv, samtidig som du er der for ham som en venn, men uten å kreve og forvente for mye av vennskapet deres. Det verste som kan skje er at han ser på deg som en slitsom byrde fra fortiden han ikke blir kvitt.

Det er mulig at han etterhvert kan komme tilbake til deg men da tror jeg du må få det helt bra selv først og vise ham at du ikke er avhengig av ham, og at du har ditt eget liv. Kanskje vil interessen hans vekkes av det.

Lykke til!

Skrevet

Stakkars deg. Men hvis han sier han har 0 følelser så har han det. Han er åpenbart glad i deg som en venn, men han har gått videre etter forholdet dere hadde.

Depresjoner og angst kan gjøre kjærlighetssorg og lengsel så mye verre. Man har en tendens til å projisere alt over på den man elsker og tror alt ville blitt bra om man bare fikk denne.

Jeg vet ikke hvordan det går med deg nå, men jeg ville fokusert på å jobbe med meg selv. Bli glad, bli bedre av angst og depresjon. Lev livet ditt, ha det gøy. Om du kan. Og ikke mas på gutten, la ham leve sitt eget liv, samtidig som du er der for ham som en venn, men uten å kreve og forvente for mye av vennskapet deres. Det verste som kan skje er at han ser på deg som en slitsom byrde fra fortiden han ikke blir kvitt.

Det er mulig at han etterhvert kan komme tilbake til deg men da tror jeg du må få det helt bra selv først og vise ham at du ikke er avhengig av ham, og at du har ditt eget liv. Kanskje vil interessen hans vekkes av det.

Lykke til!

Tusen takk for svar!

Jeg har vanskelig får å slå meg til ro med at det ikke er oss to lengre, men ser du har et veldig godt poeng å komme med.

Jeg vet ikke om jeg klarer å være venn og samtidig se han kose seg med en annen.

For når vi har vært venner har vi også koset oss endel, men nå skyver han meg bort og sier at han ikke vil at jeg skal få mer følelser for han. Og jeg vil bare kose med han hele tiden.

Så for meg blir det enten alt eller ingenting.. jeg vet bare ikke om jeg takler ingenting.

Du har fullstendig rett i at jeg tenker; hvis jeg blir sammen med han, blir alt annet bra, at jeg kan jobbe mot det perfekte- gjøre alt for forholdet.

Ja, jeg er redd for at han skal se på tiden med meg som noe negativt noe han sier at han selvfølgelig ikke kommer til å gjøre ettersom jeg liksom er den søteste personen han veit om, sier han.

men igjen, takk for ditt synspunkt. det hjelper mer enn du aner.

Gjest Gjest
Skrevet

<eneste jeg kan si er at tiden leger alle sår ... jeg har selv hatt en forferdelig kjærlighetssorg, og trodde jeg ikke skulle overleve, men etter en tid så innfant jeg meg med det, men det gikk i bølgedaler. Til slutt kommer man over det, og man lever videre.

Det som skjedde mellom meg og han jeg var så hodestups forelsket i, var at han mistet interessen, og jo mer jeg klenget meg på han, jo mer trakk han seg unna. Til slutt ville han ikke mer, og jeg ble helt knust, men fortsatte å mase litt. Men så oppdaget jeg like etter at han hadde funnet seg en ny, og at han var mer lykkelig med henne enn meg. Det var helt grusomt, men jeg skjønner idag at jeg ikke kan tvinge noen til å like meg.

Så det beste du kan gjøre er å la han være ifred, la han finne ut av ting selv. Kanskje han kommer tilbake til deg, kanskje ikke. men jo mer du maser, jo værre blir det.

Vet det er fælt, men det beste er nok å glemme han, selv om det er vondt å se han med en annen. Lev som vanlig, finn på ting hele tiden. Når du får stille stunder for deg selv, og alt er bare fælt, så bare gråt og spis sjokolade og få ut følelsene. Etter en tod vil du komme mer og mer over han. Og, hei, plutselig møter du en enda bedre :-D

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du skal kutte han for evig og alltid på alle nivåer. Slett fra FB, mail, mobil og alle andre plasser du finner spor av han. Om du møter han på butikken skal du behandle han som luft. Så skal du legge deg etter andre menn.

Skrevet

<eneste jeg kan si er at tiden leger alle sår ... jeg har selv hatt en forferdelig kjærlighetssorg, og trodde jeg ikke skulle overleve, men etter en tid så innfant jeg meg med det, men det gikk i bølgedaler. Til slutt kommer man over det, og man lever videre.

Det som skjedde mellom meg og han jeg var så hodestups forelsket i, var at han mistet interessen, og jo mer jeg klenget meg på han, jo mer trakk han seg unna. Til slutt ville han ikke mer, og jeg ble helt knust, men fortsatte å mase litt. Men så oppdaget jeg like etter at han hadde funnet seg en ny, og at han var mer lykkelig med henne enn meg. Det var helt grusomt, men jeg skjønner idag at jeg ikke kan tvinge noen til å like meg.

Så det beste du kan gjøre er å la han være ifred, la han finne ut av ting selv. Kanskje han kommer tilbake til deg, kanskje ikke. men jo mer du maser, jo værre blir det.

Vet det er fælt, men det beste er nok å glemme han, selv om det er vondt å se han med en annen. Lev som vanlig, finn på ting hele tiden. Når du får stille stunder for deg selv, og alt er bare fælt, så bare gråt og spis sjokolade og få ut følelsene. Etter en tod vil du komme mer og mer over han. Og, hei, plutselig møter du en enda bedre :-D

Uff,... ja dette er helt forferdelig! Aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. Føler han erstatter meg med en annen, og det er jo nettopp det han gjør. Hun er på mange måter lik meg (sett hun), men de har ikke delt noen problemer sammen enda så såklart det er mer spennende og interessant. Med stor sannsynlighet leger tid alle sår, men jeg har ikke lyst å gi slipp. Vi har jo kjent hverandre i 3 år allerede og hele livet mitt dreide seg om han. Men du har rett at jeg må la være :( skjønner at det ikke går å mase,.. Glad for at det ordnet seg for deg da :)

Skrevet

Du skal kutte han for evig og alltid på alle nivåer. Slett fra FB, mail, mobil og alle andre plasser du finner spor av han. Om du møter han på butikken skal du behandle han som luft. Så skal du legge deg etter andre menn.

Hvorfor syns du det? Du har kanskje rett, .. behandle han som dritt tilbake. Men han vil jo ikke få noe mer lyst å ha meg tilbake da...

Jeg har allerede slettet han fra facebook i all sinne... Men vanskelig å slette han fra alt ettersom jeg håper han tar opp kontakten igjen. Skal jeg kutte han ut må jeg jo bytte mailadresse og nummer.. mye jobb.

Skrevet

Hvorfor syns du det? Du har kanskje rett, .. behandle han som dritt tilbake. Men han vil jo ikke få noe mer lyst å ha meg tilbake da...

Jeg har allerede slettet han fra facebook i all sinne... Men vanskelig å slette han fra alt ettersom jeg håper han tar opp kontakten igjen. Skal jeg kutte han ut må jeg jo bytte mailadresse og nummer.. mye jobb.

Det trenger du ikke å gjøre, men ikke svar hvis han ringer. Hvis han sender mail, så svarer du som du sier her, at du ikke fortjener bare en halv pose, og at det kommer til å bryte deg helt ned. At det er alt eller ingenting. Jeg har selv vært der du er nå, og jeg kan si at det bestevennforholdet jeg da plutselig var i ødela tre år av livet mitt. Det håper jeg virkelig du slipper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...