Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

Hei!

Jeg skal ut på date i morgen kveld. Siden det er kort tid siden 17.mai er jeg fremdeles blakk som dere skjønner. Jeg har ikke fått lønna mi inn på konto ennå. Mitt spørsmål til dere er som følger; kan jeg be henne om å betale middagen denne gangen, så kan jeg ta det neste gang?

Med hilsen fra Jon Are

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det kommer helt an på dama.

Hvorfor ikke finne på noe annet enn middag dersom du er redd for å risikere noe?

Gjest jente
Skrevet

Hei!

Jeg skal ut på date i morgen kveld. Siden det er kort tid siden 17.mai er jeg fremdeles blakk som dere skjønner. Jeg har ikke fått lønna mi inn på konto ennå. Mitt spørsmål til dere er som følger; kan jeg be henne om å betale middagen denne gangen, så kan jeg ta det neste gang?

Med hilsen fra Jon Are

Det spørs vel? Hvis du har invitert henne med bør du betale. Hvis dere har vært sammen lenge, er det vel andre regler som gjelder. Men å dra ut på en date med en blakk man...ikke bra!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det spørs vel? Hvis du har invitert henne med bør du betale. Hvis dere har vært sammen lenge, er det vel andre regler som gjelder. Men å dra ut på en date med en blakk man...ikke bra!

Regelen om at den som inviterer betaler er forsåvidt grei, den. Men som oftest er det vel slik at mannen inviterer, så i praksis skjer det vel det samme alltid: at mannen betaler.

Men snu om på det, da. Det hender vel at kvinner går på date blakke, gjør det ikke? Er dette greit, mener du?

Gjest jente
Skrevet

Til deg som sa:

Regelen om at den som inviterer betaler er forsåvidt grei, den. Men som oftest er det vel slik at mannen inviterer, så i praksis skjer det vel det samme alltid: at mannen betaler.

Men snu om på det, da. Det hender vel at kvinner går på date blakke, gjør det ikke? Er dette greit, mener du?

Her er det like ofte jeg som inviterer, og da betaler jeg. Jeg liker heller ikke å gå blakk, uansett hvem som inviterer.

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Den som ber, betaler. Og nei, er ikke alltid mannen som inviterer, ikke her i gården hvertfall.

Men du kan jo spørre, vi kan ikke svare for dama di.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

"Som vi alle skjønner"? Nei, det er ikke vanlig å være blakk på grunn av 17. mai...det er en vanlig dag økonomisk sett.

Noen damer vil synes det er helt greit, det du foreslår :)

Andre damer, som meg, ville bare ha sagt No Way, uaktuelt! Buy, buy. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

"Som vi alle skjønner"? Nei, det er ikke vanlig å være blakk på grunn av 17. mai...det er en vanlig dag økonomisk sett.

Noen damer vil synes det er helt greit, det du foreslår :)

Andre damer, som meg, ville bare ha sagt No Way, uaktuelt! Buy, buy. :)

Petimeter, men kan ikke dy meg: hva skal han eller du kjøpe, mener du?

Litt mer seriøst. Ville DU ha gått på date blakk? Er det greit at kvinner gjør det, mener du, men ikke menn?

Gjest Gjest
Skrevet

Siden det er jeg som kvinne som tar den største risiko ved å gå på date så er det da bare rett og rimelig at mannen betaler. Jeg går nemlig aldri på date med menn jeg ikke er interesert i, mens menn...vel, de kan sitte og se deg dypt i øynene og holde dine hender hele kvelden, for så å gi faen.

Gjest Ungkone
Skrevet

Kontakt henne på forhånd, si at du kom utfor noe uforutsett økonomisk og ikke har råd til å spise middag ute og foreslå noe du har råd til - understrek at du vil treffe henne og kanskje du kan lage middag hjemme hos deg. Kanskje hun vil betale for gildet da, men uansett - har du invitert så ville jeg hvertfall advart og ikke møtt opp blakk og belemret regningen på henne.

Folk kan jo si hva de nå vil om kjønnsmønster der. Selv har jeg aldri møtt blakk opp på date og ja, det er oftest gutta som inviterer. Men om en gutt har invitert meg flere ganger så har jeg gjerne insistert på å få ta en regning eller to i blant for å balansere det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på hvor godt jeg hadde kjent deg fra før, og hvordan du la dette frem. Dårlig økonomi er lite attraktivt, men alle kan ha uforutsette utgifter osv. Det er helt ok!

Generelt sett stiller jeg meg negativt til en date der mannen ikke er i stand til å betale. Men.. det er ikke mange dagene siden jeg selv sa ja til en date der jeg måtte stå for finansieringen. Så det er ikke avgjørende. Er jeg i tvil kan det være med å vippe mot en negativ beslutning.

Rådet over om å invitere på middag hjemme er nok en kjempelur idé!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Går ikke du på trygd Jon Are? Trodde det kom på en fast dato uansett jeg...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Siden det er jeg som kvinne som tar den største risiko ved å gå på date så er det da bare rett og rimelig at mannen betaler. Jeg går nemlig aldri på date med menn jeg ikke er interesert i, mens menn...vel, de kan sitte og se deg dypt i øynene og holde dine hender hele kvelden, for så å gi faen.

Du har hatt noen dårlige erfaringer med falske typer og så bruker du det som begrunnelse for at du skal slippe å måtte betale. Til din opplysning er det mange menn som går på date med ærlige hensikter og i håp om å få seg en kjæreste, så den visa om du som kvinne risikerer mest er bare svada. Nei, det er IKKE rett og rimelig at mannen alltid eller som oftest betaler. Å betale annenhver gang, eller hver for seg, er det eneste som er rett og rimelig. Den tiden er forbi da kvinner med selvfølgelighet kunne være gratispassasjerer på date.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Petimeter, men kan ikke dy meg: hva skal han eller du kjøpe, mener du?

Litt mer seriøst. Ville DU ha gått på date blakk? Er det greit at kvinner gjør det, mener du, men ikke menn?

Menn mpuler rundt og såret kvinner verden over. Det blir født mange barn som resultat av at menn blåser i prevensjon selv om dama ikke bruker det. menn bruker og kaster damer i fleng.

Selvsagt kan damen være blakk.

Men ikke mannen!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Går ikke du på trygd Jon Are? Trodde det kom på en fast dato uansett jeg...

Hva er meningen med å skrive dette? Prøver du å håne ham fordi han for tiden har dårlig økonomi? I så fall vil jeg si dine problemer er betydelig større enn hans. Kanskje du er jente og forventer å bli spandert på, med snyltergenet i fri utfoldelse?

Gjest Levicorpus
Skrevet

Folk ass, damer særlig!

Det er aldri noe hyggelig for noen oppegående mennesker å gå blakk på en date. Vær ærlig, si at lønna ikke strakk til nå, utsette eller finne på noe gratis. Skulle gi deg en grei indikator på hvor interessert hun er og, byr hun på så er hun verdt å ta vare på. Venter hun på at lønna di kommer inn, tja...

Hilsen dame...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Menn mpuler rundt og såret kvinner verden over. Det blir født mange barn som resultat av at menn blåser i prevensjon selv om dama ikke bruker det. menn bruker og kaster damer i fleng.

Selvsagt kan damen være blakk.

Men ikke mannen!

Du sliter med litt av hvert, det er helt åpenbart.

1. Implikasjonen av det du sier er at det er greit om menn puler rundt og sårer kvinner dersom de bøter på skaden ved å betale på date. Jeg kan ikke se at de tingene har noe som helst å gjøre med hverandre. Behandler du dama stygt så er du en kjip jævel, og ingen syvretters luksusmiddag eller annet materielt gjør opp for det.

2. Du tror at fordi noen menn er svin så er alle det. Stinker bitterhet lang vei av deg.

3. Du tror at ingen kvinner er svin som behandler menn dårlig. Grov naivitet, skylapper, kjønnsdiskriminering kalles dette.

4. Babbelet om prevensjon er fullstendig off topic. For øvrig har både kvinner og menn et delt ansvar for å bruke prevensjon dersom de ikke ønsker barn. Mer er det ikke å si om den saken.

5.Konklusjonen din er på trynet. Den riktige slutningen er at dersom det er greit å gå på date selv om man er blakk, så må dette gjelde BÅDE for menn og kvinner. For min egen del har det ikke hendt at jeg har gått på date uten penger, men jeg forventer faktisk at kvinnen både kan og vil betale for maten hun spiser. Likeså har jeg som mann rett til å avvise kvinner som ikke oppfyller dette kravet. Det skulle bare mangle.

Gjest Gjest
Skrevet

Du har hatt noen dårlige erfaringer med falske typer og så bruker du det som begrunnelse for at du skal slippe å måtte betale. Til din opplysning er det mange menn som går på date med ærlige hensikter og i håp om å få seg en kjæreste, så den visa om du som kvinne risikerer mest er bare svada. Nei, det er IKKE rett og rimelig at mannen alltid eller som oftest betaler. Å betale annenhver gang, eller hver for seg, er det eneste som er rett og rimelig. Den tiden er forbi da kvinner med selvfølgelighet kunne være gratispassasjerer på date.

I håp om å finne seg en kjæreste? Jeg vet hva jeg vil når jeg går på date! Da er jeg din allerede.

Den tiden er forbi? Ja, for meg er det slutt på å dele regningen! Det har du helt rett i.

Men så dater jeg da også bare rikinger. Hadde du hatt en bra kropp, topptrent som en elitesoldat, så kunne jeg kanskje spandert...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Folk ass, damer særlig!

Det er aldri noe hyggelig for noen oppegående mennesker å gå blakk på en date. Vær ærlig, si at lønna ikke strakk til nå, utsette eller finne på noe gratis. Skulle gi deg en grei indikator på hvor interessert hun er og, byr hun på så er hun verdt å ta vare på. Venter hun på at lønna di kommer inn, tja...

Hilsen dame...

Det er bare å signere her.

Skrevet

Hvis en fyr hadde bedt meg ut på middag for så be meg betale, så hadde det ikke blitt noen neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...