Gjest lillian- Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 Jeg synes det virker veldig lite. Hun er 53 år, jobber som vanlig narvesen-ansatt, og har få års erfaring fra butikk, men likevel... Har hun riktig lønn?
Djungelvrål Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 Jeg tjener bare 148,50 i timen som omsorgsarbeider med 4-5 års ansennitet. Hvis hun har en jobb som ikke krever noe som helst utdannelse synes jeg ikke dette hørtes lite ut. Jeg har tross alt en 4 års lang uttdannelse bak meg.
postit Skrevet 29. mai 2010 #3 Skrevet 29. mai 2010 Jeg synes det virker veldig lite. Hun er 53 år, jobber som vanlig narvesen-ansatt, og har få års erfaring fra butikk, men likevel... Har hun riktig lønn? jeg har jobbet i butikk i over 7 år, og jeg har 153kr i timen... det varierer nok veldig fra sted til sted...
aluminium Skrevet 29. mai 2010 #4 Skrevet 29. mai 2010 Jeg har selv 125,-/t med fire års ansennitet på bensinsstasjon. Det er riktignok deltid, heltidsansatte tjener en del mer, uten at jeg husker tariffen i hodet. Lønnen går vel forøvrig opp nå etter lønnsoppgjøret også...
Djungelvrål Skrevet 29. mai 2010 #5 Skrevet 29. mai 2010 Hadde jeg jobbet der jeg jobber uten utdannelse hadde jeg tjent 5-6 kr mer i timen fordi jeg da ville fått med all ansennitet fra alt jeg har jobbet med. Denne ansenniteten teller ikke når man er ferdg utdannet så sant den ikke er yrkesrelatert.
Gjest lillian- Skrevet 29. mai 2010 #6 Skrevet 29. mai 2010 Så alder har ikke noe med lønn å gjøre? Får man ikke mer når man er over 35?
Gjest SmallTalk Skrevet 29. mai 2010 #7 Skrevet 29. mai 2010 Så alder har ikke noe med lønn å gjøre? Får man ikke mer når man er over 35? Det kommer helt an på om man selv eller butikken man jobber i er organisert eller ikke. Jeg jobber i butikk som er organisert og dermed følger HK-tariffer. Her går de to skiller på hva man skal starte på av lønn. Dersom man er over 18 år så skal man begynne på lønnstrinn 1, og dersom man er over 25 år eller har studiekompetanse så skal man starte på lønnstrinn 3. Det er altså ikke sikkert at moren din får for lite i lønn.
Maxi Skrevet 29. mai 2010 #8 Skrevet 29. mai 2010 Hvis de har taariffavtale skal hun ha 131,91 pr time. http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=494
UllaG Skrevet 29. mai 2010 #9 Skrevet 29. mai 2010 Dette er startlønna i Narvesen dersom du har artium eller lignende utdanning, og er uten tidligere Narvesen-erfaring. Lønna stiger etter tre (eller er det ett) år i kjeden, mener jeg å huske. Tariffen ligger på intranettet, så hun kan jo se der selv.
Gjest smoothie22 Skrevet 29. mai 2010 #10 Skrevet 29. mai 2010 det stemmer det sistemann sier her, jobbet selv i narvesen noen år. begynte på rundt 120, så 125, så 129..eller hva det var. så det stemmer nok det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå