Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lillian-
Skrevet

Jeg synes det virker veldig lite.

Hun er 53 år, jobber som vanlig narvesen-ansatt, og har få års erfaring fra butikk, men likevel...

Har hun riktig lønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tjener bare 148,50 i timen som omsorgsarbeider med 4-5 års ansennitet. Hvis hun har en jobb som ikke krever noe som helst utdannelse synes jeg ikke dette hørtes lite ut. Jeg har tross alt en 4 års lang uttdannelse bak meg.

Skrevet

Jeg synes det virker veldig lite.

Hun er 53 år, jobber som vanlig narvesen-ansatt, og har få års erfaring fra butikk, men likevel...

Har hun riktig lønn?

jeg har jobbet i butikk i over 7 år, og jeg har 153kr i timen... det varierer nok veldig fra sted til sted...

Skrevet

Jeg har selv 125,-/t med fire års ansennitet på bensinsstasjon. Det er riktignok deltid, heltidsansatte tjener en del mer, uten at jeg husker tariffen i hodet. Lønnen går vel forøvrig opp nå etter lønnsoppgjøret også...

Skrevet

Hadde jeg jobbet der jeg jobber uten utdannelse hadde jeg tjent 5-6 kr mer i timen fordi jeg da ville fått med all ansennitet fra alt jeg har jobbet med. Denne ansenniteten teller ikke når man er ferdg utdannet så sant den ikke er yrkesrelatert.

Gjest lillian-
Skrevet

Så alder har ikke noe med lønn å gjøre?

Får man ikke mer når man er over 35?

Gjest SmallTalk
Skrevet

Så alder har ikke noe med lønn å gjøre?

Får man ikke mer når man er over 35?

Det kommer helt an på om man selv eller butikken man jobber i er organisert eller ikke.

Jeg jobber i butikk som er organisert og dermed følger HK-tariffer. Her går de to skiller på hva man skal starte på av lønn. Dersom man er over 18 år så skal man begynne på lønnstrinn 1, og dersom man er over 25 år eller har studiekompetanse så skal man starte på lønnstrinn 3.

Det er altså ikke sikkert at moren din får for lite i lønn.

Skrevet

Dette er startlønna i Narvesen dersom du har artium eller lignende utdanning, og er uten tidligere Narvesen-erfaring. Lønna stiger etter tre (eller er det ett) år i kjeden, mener jeg å huske. Tariffen ligger på intranettet, så hun kan jo se der selv.

Gjest smoothie22
Skrevet

det stemmer det sistemann sier her, jobbet selv i narvesen noen år. begynte på rundt 120, så 125, så 129..eller hva det var. så det stemmer nok det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...