Gjest gjest Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 Har dere det? Og hvordan får det dere til å føle dere? Jeg har det ikke selv, men synes det høres litt spennende ut. Tror ikke jeg blir til å gjøre det, men..
Gjest Pip Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 Jeg har det ikke nå lenger, men mailet en stund med en mann jeg traff på byen. Vi snakket om hverdagslige ting i starten. Ble så mer personlige etter hvert. Både jeg og denne nettflørten er gifte, så vi var klar fra starten på at dette ikke skulle være mer enn en liten virkelighetsflukt. For meg hjalp det meg gjennom en tid da jeg slet og var usikker på forholdet til min mann. Det var deilig å føle at noen var interessert i hva jeg hadde å si. Litt etter litt dabbet det av med mailflørten. Og nå er alt bare helt vanlig igjen.
Gjest Jente27 Skrevet 29. mai 2010 #3 Skrevet 29. mai 2010 Nj.... Jeg hadde en god venn som jeg hadde en flørtete undertone med i en periode på SMS. Flørtetende undertonen forsvant og vi er gode venner ennå. Men var en periode der det gikk endel SMS mellom oss og jeg må innrømme jeg skjemtes litt for det var nok litt på kanten over hva som sømte seg. Var aldri noe annet enn spøkefullt, og ingen hadde tenkt å ta noe seriøst skritt videre men likevel. Men du spør litt rart. Som om du har tenkt å gå inn for å finne en flørt for flørtens del. For min del var det noen ukers periode der jeg utviklet et litt sånt forhold med noen, og ikke noe jeg hadde tenkt på /planlagt på forhånd. Tvert i mot så avsluttet jeg den tonen når jeg oppdaget at jeg smilte litt vel bredt hver gang telefonen peip. Jeg ville jo aldri såre kjæresten. I et langt forhold skjer det med de beste at man blir litt betatt av noen andre. Det som får forholdet til å overleve er å kunne sette grenser mellom en "liten crush" og en forelskelse og holde hodet over vannet. Men om du går inn for å jakte på en liten spennende crush så... hadde jeg bedt megselv om å gå følelsene for kjæresten i sømmene for å finne ut om noe er galt.
Gjest TS Skrevet 29. mai 2010 #4 Skrevet 29. mai 2010 Jada, det er vel egentlig rett at jeg "planlegger" å finne meg en flørt. Eller..jeg kommer nok ikke til å gjøre det. Jeg elsker jo kjæresten, men jeg synes at det begynner å bli litt kjedelig. Vi har vært sammen siden ungdomsskolen, og jeg har aldri så mye som sett på noen andre. Er i slutten av tjueåra nå. Jeg kunne bare tenkt meg litt spenning. Kanskje chattet litt med noen ukjente eller noe. Bare for å få kjenne litt på den spenningen. Kanskje hvis jeg møter noen på byen eller noe, at jeg gir vekk nummeret mitt. Men det tror jeg egentlig ikke at jeg tør. Men som jeg sa. Jeg kommer nok ikke til å gjøre det. Jeg synes jo i utgangspunktet ikke at det er en riktig ting å gjøre.
Gjest brutal_mann Skrevet 29. mai 2010 #5 Skrevet 29. mai 2010 Spørsmålet er hvilke grenser du og din partner har for hverandre.
Gjest TS Skrevet 29. mai 2010 #6 Skrevet 29. mai 2010 Spørsmålet er hvilke grenser du og din partner har for hverandre. Dette har vi ikke snakket noe om. Jeg vet at han får meldinger fra/ skriver til jenter. Kollegaer ol. Men jeg vet ikke hva det dreier seg om. Det er helt ok. Hvis jeg får en sms, spør han aldri hvem den er fra eller noe, så han er ikke sjalu i alle fall. Hva ville din grense vært, Brutal mann?
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #7 Skrevet 29. mai 2010 Helt konsekvent Nei. Det starter et morsomt sted (kanskje) og kan ende opp med noe helt annet som ikke var meningen. Jeg tar mitt ansvar som menneske/kjæreste og konsentrerer meg om ham jeg har. Det er en grunn for at vi er sammen ser du.
Gjest xxx Skrevet 29. mai 2010 #8 Skrevet 29. mai 2010 Helt konsekvent Nei. Det starter et morsomt sted (kanskje) og kan ende opp med noe helt annet som ikke var meningen. Jeg tar mitt ansvar som menneske/kjæreste og konsentrerer meg om ham jeg har. Det er en grunn for at vi er sammen ser du. Jeg sier helt konsekvent JA. Men det er et stort ansvar å sørge for at en holder seg på det morsomme stedet, og ikke går videre. En må avslutte mens leken er god.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #9 Skrevet 29. mai 2010 Om den ene parten har tilsynelatende full kontroll og slutter mens leken er relativt god,- kan det sitte et annet menneske der på andre siden og ha fått sin livs verste nedtur. Tenkt på det noen gang?
Gjest brutal_mann Skrevet 29. mai 2010 #10 Skrevet 29. mai 2010 Min grense er "ikke". En ting hva en kan finn på sammen, en annen ting hva en finner på bak ryggen på noen. Om min potensielle partner flørter og danser heftig med en tilfeldig fyr på byn for å så knulle vettet av meg når hun kommer hjem er en ting. Å flørte med folk over tid, bak ryggen på partneren er noe annet. Ting som dette skal alltid snakkes om og enes om. Husk også at spillereglene i et slik spill kan forandres på impuls.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #11 Skrevet 29. mai 2010 Ja, har flere forhold parallelt med den ene.
Gjest xxx Skrevet 29. mai 2010 #12 Skrevet 29. mai 2010 Om den ene parten har tilsynelatende full kontroll og slutter mens leken er relativt god,- kan det sitte et annet menneske der på andre siden og ha fått sin livs verste nedtur. Tenkt på det noen gang? Ja, det har jeg tenkt på flere ganger. Hvis noen, som TS her, kjeder seg og aldri har opplevd en flørt, synes jeg likevel hun kan sms-flørte litt. Det gjør godt for selvbildet, og kan til syvende og sist få henne til å bli en bedre kjæreste. Men en må selvsagt, som jeg sa, slutte mens leken er god. En må ikke gå så langt at dette blir noen sitt livs verste nedtur.
Nuith Skrevet 29. mai 2010 #13 Skrevet 29. mai 2010 Hva ville du syntes det var greit at han gjorde? For meg ville det ikke vært greit at kjæresten min gjorde følgende over SMS eller internett med andre jenter; - diskuterte seksuelle preferanser, fantasier, hadde nettsex, så på/viste seg frem i naken/halvnaken tilstand - diskuterte feil og mangler ved forholdet vårt eller meg, eller sammenligner meg og henne på en måte som er klart fordelaktig for henne - bevisst skjulte at han hadde kjæreste eller sa at han kom til å bli singel snart / at vi var i et åpent forhold (når vi ikke er det) Utover disse grensene kan han forsåvidt få "flørte" om han vil det, men er ikke mye flørting det blir igjen igrunnen? Så hva synes du at det er greit kjæresten din gjør? Hvis du ikke ønsker at han skal vite om det, så sørg iallefall for at du bare gjør ting du kan stå for DERSOM han allikevel finner ut
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #14 Skrevet 29. mai 2010 Ja, har flere forhold parallelt med den ene. Hva slags da? Forhold der du går hele veien, eller mer "uskyldige" relasjoner? Dersom det første, har du ingen anger eller dårlig samvittighet for det?
Ms Looselips Skrevet 29. mai 2010 #15 Skrevet 29. mai 2010 Har aldri gjort det selv nei.. Men kjæresten min har gjort det.. Og jeg ser på det som utroskap..
Frk muffin Skrevet 29. mai 2010 #16 Skrevet 29. mai 2010 Har aldri hatt det, men føler på en måte at om kjæresten min skulle ha hatt det, så hadde jeg blitt sjalu. Om noen får lyst til å prøve noe nytt og spennende er vel kanskje ikke forholdet verdt så mye? Men nettflørting, sms flørting er mye bedre enn utroskap med sex og kyssing. Det er iallefall min mening da
Bantering Spirit Skrevet 29. mai 2010 #17 Skrevet 29. mai 2010 Min grense er helt klart "ikke". Jeg vet helt klart med meg selv at jeg ikke hadde tålt det om min kjæreste hadde flørta med ei anna jente over tid, og dermed forventer jeg heller ikke at det skal være greit om jeg gjør det.. Likt skal være likt tenker nå jeg.
Evighet Skrevet 29. mai 2010 #18 Skrevet 29. mai 2010 Da vil jeg heller si at det er bedre å ta en uskyldig flørt på by'n, som bare varer den ene kvelden. Smil litt, gi og ta imot gode ord, gi og ta imot en drink, men la det stoppe den kvelden. Ikke gjør noe du selv ikke vil at typen din skal gjøre, og ikke gjør noe du tror han kan komme til å reagere på. Tenk bare over hvor mange innlegg du har lest rundtom på nettet hvor den ene mistenker at partneren har en flørt. Jeg synes du skal lese noen av disse innleggene igjen, for å se litt på hvordan den andre parten føler det. Men, alt i alt, som mange allerede har sagt: det er bare du og din partner som vet hva som er godtatt i deres forhold. Lykke til
Spirrevippen Skrevet 29. mai 2010 #19 Skrevet 29. mai 2010 Jeg ville trådd varsomt i tilfeller med en uskyldig flørt. Var selv borti det med en autoritetsperson. Jeg var inne i det 3 året med min kjære, da denne spennende og selvfølgelig noe eldre mannen dukket opp. Jeg fant det veldig morsomt og så på det hele som uskyldig (for denne autoritetspesonen kunne da umulig være interessert i meg). Jeg fikk meg et realt sjokk; ble bedt med på det som var og sms'ene haglet. Da avsluttet jeg det. Selv i dag, over ett år etter på det sitter jeg å tenker på den lille flørten, savner personen og all den moroa vi hadde (har i dag ingen kontakt). Jeg sliter med utrolig dårlig samvittighet ovenfor min kjære, og tenker at det hadde vært mye bedre om jeg aldri hadde kommet i kontakt med denne flørten. Mitt råd til deg vil være å la det være. Er du usikker på forholdet ditt,så ja kanskje. men har du et forholdsvis stabilt forhold og du bare kjeder deg med din kjære, så la det for all del være. Det eneste som kommer ut av det er tårer over en mann som ikke er din, og uutholdelig dårlig samvittighet ovenfor mannen som faktisk er din..
Anglofil Skrevet 29. mai 2010 #20 Skrevet 29. mai 2010 Nei, det hadde vært helt galt for min del. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå