Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 Bor i Oslo, og tenker på å kjøpe en del møbler fra Ikea. Har bare en liten bil, og får derfor ikke med meg sofa etc hjem. Stusser litt over de forskjellige alternativene, noen som har vært borte i dette før? Lokal transport er veldig mye billigere enn total transport, men så vidt jeg kan se er det bare det at man betaler i varehuset og plukke rpakkene selv som er forskjellen? Hvordan fungerer det med store ting som sofa, pakken er jo kjempestor, skal jeg trille den rundt på en sånn trille? Jeg er ikke så stor og sterk... Og med lokal transport, leverer de helt hjem i stuen eller? Er det mulig å få levert på kveldstid? Er jo på jobb hele dagen, kan jo ikke akkurat ta fri for å vente på møbler. Håper noen her har vært borti dette og kan hjelpe meg litt.
Amys Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 Jeg har bare brukt lokal transport, så kan ikke hjelpe deg med det du lurer på med total transport. Men med lokal er det som du skriver, du plukker varene selv, betaler for de og går til transport-skranken og leverer varene der. Mulig dette varierer fra butikk til butikk, men de har latt meg velge om jeg vil ha det kjørt hjem på dagen eller kvelden (tror det var 8-16 eller 16-22 man kunne velge mellom). Og de bærer helt inn i stuen din, opp trapper og greier. Sofaene på IKEA er ikke _så_ store, de er flinke på flatpakking Men det kan kanskje lønne seg å ha med en person til å hjelpe deg. Eventuelt kan du passe på å gå på et tidspunkt der det ikke er så mange i butikken, da kan det hende de som jobber der har tid til å hjelpe deg med å løfte eskene over på trallen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #3 Skrevet 29. mai 2010 De aller fleste sofaene på IKEA er vel bestillingsvare som MÅ hjemkjøres? Både vi og flere vennepar har i vært fall opplevd det, men vi bor i Bergen kanskje det er annerledes her? Har ei venninne som er funksjonshemmet, og hun fikk beskjed om at de på IKEA dessverre ikke kunne hjelpe henne å plukke varene, selv om hun sitter i rullestol. Det var ikke deres jobb. Dette var i Oslo.
Amys Skrevet 29. mai 2010 #4 Skrevet 29. mai 2010 De aller fleste sofaene på IKEA er vel bestillingsvare som MÅ hjemkjøres? Både vi og flere vennepar har i vært fall opplevd det, men vi bor i Bergen kanskje det er annerledes her? Har ei venninne som er funksjonshemmet, og hun fikk beskjed om at de på IKEA dessverre ikke kunne hjelpe henne å plukke varene, selv om hun sitter i rullestol. Det var ikke deres jobb. Dette var i Oslo. "Standardsofaene" som Klippan og Ektorp tror jeg de har på lager de fleste stedene (nå har jeg bare erfaring med IKEAene i Trondheim og Oslo da), mens en del av de andre er bestillingsvare. Jeg har fått hjelp flere ganger med å laste opp varer, da har jeg bare spurt nærmeste gulkledde person som har gått forbi. Men man er sikkert ikke garantert hjelp, kan hende jeg bare har hatt flaks
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #5 Skrevet 29. mai 2010 Evt. hadde min venninne uflaks, hun var veldig skuffet, med rette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå