Gå til innhold

Bli kvitt bjeffing ved å ta bikkja?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

når du går tur med hunden din og den begynner og bjeffe på andre så tar du og "sparker" forsiktig i rumpa på hunden slik at den mister fokuset på det den bjeffer på. (cesar milan). har prøvd dette og det funker veldig bra.

ellers i lek og slik så som andre her sier, snu deg og gå vekk, avslutt leken.

ene hunden våres begynner med ulingen sin når jeg spør om vi skal gå tur. men da er det helt greit synes jeg, og det er bare da hun gjør det.

håper hunden slutter og bjeffe snart =D

Endret av tina89
Gjest Huffsa
Skrevet

når du går tur med hunden din og den begynner og bjeffe på andre så tar du og "sparker" forsiktig i rumpa på hunden slik at den mister fokuset på det den bjeffer på. (cesar milan). har prøvd dette og det funker veldig bra.

ellers i lek og slik så som andre her sier, snu deg og gå vekk, avslutt leken.

ene hunden våres begynner med ulingen sin når jeg spør om vi skal gå tur. men da er det helt greit synes jeg, og det er bare da hun gjør det.

håper hunden slutter og bjeffe snart =D

Du som har staffe bør virkelig ikke bruke millan metodene. Staffer er VELDIG menneskeglade hunder og du mister fort tillitt dersom du er slem med den og det vil bli vannskeligere å jobbe med den og få tilbake tillitten.

TS: sliter med det samme selv. Det hjelper litt å legge pelsen i dekk, og dulte han i siden hvis han bjeffer for å minne han på at jeg sa hysj til han.

Skrevet (endret)

Du som har staffe bør virkelig ikke bruke millan metodene. Staffer er VELDIG menneskeglade hunder og du mister fort tillitt dersom du er slem med den og det vil bli vannskeligere å jobbe med den og få tilbake tillitten.

TS: sliter med det samme selv. Det hjelper litt å legge pelsen i dekk, og dulte han i siden hvis han bjeffer for å minne han på at jeg sa hysj til han.

det er ikke staffen jeg har brukt disse metodene på. det er den andre hunden vår.. =)

og uansett, hvis du bruker milan sine metoder så er du ikke slem med hunden! jeg sgrev ikke akk at jeg skam sparker hunden. det er bare ett lite dunk det er snakk om. jeg har aldri sitt milan bruke noen metoder der hunden får vondt eller noe slik.

Endret av tina89
Skrevet

Det er veldig vanskelig å få bukt med hunden hvis den i utgangspunktet ikke er lydig....

Jeg kjenner flere som har hatt stor suksess med div forskjellige halsbånd, men nå er det ikke lov i norge så kan heller ikke anbefale dette.

Men, men det finnes jo andre metoder.

Problemet er jo en hund som syntes bjeffing er så artig, at den blokkerer for andre ting. Hva med å prøve en kraftig vann sprut? For så å belønne - Men da MÅ belønninga være noe hunden virkelig liker !!!

Hvis det bjeffer for ringeklokka er det fordi den har store forventninger til dette (kommer folk osv).

Hva med å få noen venner til å komme innom - ringe på døra uten at du åpner. Men dette må skje MYE, mange nok ganger hvis problemet skal bli bedre.

Begyn med klikker. Når hunden forstår effekten av klikker - klikker du hver gang hunden er stille etter det har ringt på.

Da kan du plutselig begynne å klikke i andre situasjoner også...

Men ting krever trening !!!!

Husk at man kan ikke gre alle hunder under samme kam! Noen trenger forsiktige metoder, mens andre krever mye mere faste og bestemte ikke minst helt samme konsekvens hver eneste gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...