Adina Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 Jeg er fasinert av arten, men den er visstnok veldig sjelden i Norge? Har noen erfaringer på denne? har inntrykk av at de oppdretterne som har de, en i norge flere i danmark, nederland, sverige og finland, bytter på å parre, hverandres hunder. Jeg har ikke greie på det, men hvor mange forskjellige "gener" klarer man å finne, hvis den er så sjelden? suger til meg all info!
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 Vet ikke om du har sett denne, kanskje den kan være til hjelp? Min lenke
Anira Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Hmm.. jeg har faktisk lest litt om denne hunderasen selv - utrolig fine hunder ser det ut som! Ville kanskje tatt kontakt med noen oppdrettere, ellers bare lest litt rundt på nettet. Tror det står noe på canis.no'sine sider. Lykke til videre!
Adina Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2010 Takk for svar, ja jeg har kontakt med oppdretterne, møtt hundene og skal ha med ungene og møte hundene i sommer. Men lurte igrunn bare på om dere ville vært skeptiske på rasen, iogmed at de er så få. Vet ikke hvor mange "fettere" de parrer på (selvom stamtavlen er opplyst) er det jo ikke mange hunder å ta av allikevel;-)
Anira Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Jeg ville ikke vært så sketiske hvis du har møtt hundene, om de er registrert i NKK osv.. Syntes det bare er kult når man har en unik "hunderase".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå