Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 Er det noen som fjerner hår på armene? Hvordan gjør dere det? Jeg hadde tenkt å vokse, men det fant jeg fort ut kunne bli litt vansklig, da det er greit å ha to hender når man vokser. Noen råd?
Virvel Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 Det går helt fint å vokse, du trenger ikke to hender.
Gjest Micka Skrevet 29. mai 2010 #3 Skrevet 29. mai 2010 Jeg har et råd om å IKKE vokse eller epilere håret på armene, fordi dersom håret blir dratt ut med hårroten, kan det vokse i en annen retning når det vokser ut igjen. Dette opplevde jeg. Enten barber, eller få det fjernet med laser.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #4 Skrevet 29. mai 2010 Jeg har et råd om å IKKE vokse eller epilere håret på armene, fordi dersom håret blir dratt ut med hårroten, kan det vokse i en annen retning når det vokser ut igjen. Dette opplevde jeg. Enten barber, eller få det fjernet med laser. Dette høres veldig rart ut! Og skummelt! Takk for advarsel! Noen andre som har samme erfaring?
<CupCake> Skrevet 29. mai 2010 #5 Skrevet 29. mai 2010 Ikke barber, hårene kan ofte bli hardere og mørkere når de vokser ut igjen og det er ikke noe fint. Laser er bare efektift om du har mørke hår og lys hud, ellers er det vanskelig. Jeg har vokset mine armer et par ganger (man betaler for å få det gjort, gjør det ikke selv) og ikke hatt noe problemer med det ennå ihvertfall.
Virvel Skrevet 29. mai 2010 #6 Skrevet 29. mai 2010 Vel, jeg vokset armene i lange tider, og da jeg sluttet tok det riktig nok ganske lang tid før hårveksten ble normal igjen (altså før alt vokste ut), men den ble ikke noe annerledes. Har heller aldri hørt om det før... Barbering vil i hvert fall jeg fraråde, da må du jo fort gjøre det hver eneste dag, og stubbete armer er virkelig, virkelig ikke pent. Tro meg, andre legger merke til det.
Inger88 Skrevet 29. mai 2010 #7 Skrevet 29. mai 2010 Er det vanlig å fjerne hår på armene? Gjør aldri det jeg....
Gjest asanti Skrevet 29. mai 2010 #8 Skrevet 29. mai 2010 Barberer du så vil hårene alltid bli kuttet på den tykkeste delen. Det fører til at hårene virker tykkere og mørkere når de vokser ut. Du kan fint vokse armene. Hårene bytter ikke vekst retning eller noe sånt. Men har man type dunhår når man begynner med voksing vil det trigge til at sterkere hårvekst en periode. Men over lang tid vil kroppen tilslutt ta hintet og hårveksten kan hemmes.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #9 Skrevet 29. mai 2010 Hvilken voks er best å bruke? Går det bra med veet wax strips e.l.? Har dere noen gode tips til å gjøre det best mulig og mest mulig effektivt?
Gjest asanti Skrevet 29. mai 2010 #10 Skrevet 29. mai 2010 Dra til en hudpleiesalong å få det gjort. Med mindre du er kjempedreven på voksing. Gjør man det selv fjerner man stripsen ofte feil og ender med å knekke hårene, ikke fjerne de med rot og alt. Det er i mine øyne den mest effektive måten.
lille_lam Skrevet 29. mai 2010 #11 Skrevet 29. mai 2010 (endret) Hei, Ja jeg må dessverer gjøre det:( Sliter mye med dette. Med voks tar det lengre tid før hårene vokser ut igjen, men det kan noen gang være vondt,vanskelig og klissete å gjøre det selv. Med barberhøvel er det enkelt, raskt og smertefritt, men det vokser fort ut og er stubbete. Det synes vel også at man har barbert bort hårene med små stubber etc. Epilering samme som voksing stort sett uten alt klisset.. Du bør prøve deg litt fram og se hvilken metode som fungerer best for deg. Evnt. gå til en salong som kan hjelpe deg å få fjernet med voks.. Endret 29. mai 2010 av lille_lam
page Skrevet 29. mai 2010 #12 Skrevet 29. mai 2010 Dette er vel ikkje akkurat tipset du var ute etter, men det smartaste er nok å la håra vere. Byrjar ein fyrst å barbere dei vekk må ein berre fortsette med det, og som vi veit må ein barbere ofte for at huden skal halde seg glatt... Voksing er eit betre altvernativ sånn sett, men for å vere heilt ærlig trur eg ikkje det er fleire enn deg sjølv som bryr seg.
Gjest fireflies Skrevet 31. mai 2010 #13 Skrevet 31. mai 2010 Har aldri helt skjønt meg på dette med at det liksom skal vokse ut mørke, harde hår hvis man barberer armene. Jeg har gjort det i mange år, og har aldri lagt merke til noen forskjell. Jeg pleier å gå over med høvelen ca annen hver dag i dusjen, både på legger, armer, og andre plasser. Det tar ikke særlig lang tid, fordi jeg er flink til å gjøre det jevnlig.
lille_lam Skrevet 31. mai 2010 #14 Skrevet 31. mai 2010 Har aldri helt skjønt meg på dette med at det liksom skal vokse ut mørke, harde hår hvis man barberer armene. Jeg har gjort det i mange år, og har aldri lagt merke til noen forskjell. Jeg pleier å gå over med høvelen ca annen hver dag i dusjen, både på legger, armer, og andre plasser. Det tar ikke særlig lang tid, fordi jeg er flink til å gjøre det jevnlig. Hei fireflies, Lurer på om det vokser fort ut igjen hos deg? Når jeg fjerner så er det nesten tydlig små stubber igjen på kvelden.. Hvordan forholder du deg til om andre kommenterer det? Jeg har veldig problemer med akkurat dette og blir ganske usikker på grunn av det.. Hvis det blir for personlig å svare her, send gjerne en pm om du vil. Takk
Gjest asanti Skrevet 31. mai 2010 #15 Skrevet 31. mai 2010 Har aldri helt skjønt meg på dette med at det liksom skal vokse ut mørke, harde hår hvis man barberer armene. Jeg har gjort det i mange år, og har aldri lagt merke til noen forskjell. Jeg pleier å gå over med høvelen ca annen hver dag i dusjen, både på legger, armer, og andre plasser. Det tar ikke særlig lang tid, fordi jeg er flink til å gjøre det jevnlig. Du trimmer hårene ganske ofte så du merker neppe noe til det, men det som alt annet varierer veldig fra person til person hvor mye det merkes. Hårene kan bli mørkere siden man trigger hårveksten og når man hele tiden kutter hårene på det tykkeste punkte blir det hardere.
Gjest fireflies Skrevet 31. mai 2010 #16 Skrevet 31. mai 2010 Jeg pleier som sagt å gå over armer (og resten av kroppen) ca annen hver dag, for å ta vekk eventuelle stubber. Jeg gjør det i dusjen, og siden jeg gjør det såpass jevnlig, er det fort gjort. For meg tar det vel et par dager før jeg ser at hårene begynner å vokse ut igjen på armene, men som sagt, da tar jeg høvelen og feier over igjen Er veldig fornøyd med å gjøre det på en slik måte, jeg! Har foresten aldri fått noen kommentar på det.
Gjest fireflies Skrevet 31. mai 2010 #17 Skrevet 31. mai 2010 Asanti: Godt mulig det er slik. På vinteren er jeg litt sløvere med barberingen, men jeg legger likevel ingen merke til at hårene er mørkere/hardere enn de var før. Mulig at de er det, men isåfall er det umerkbart hos meg.
lille_lam Skrevet 31. mai 2010 #18 Skrevet 31. mai 2010 Jeg pleier som sagt å gå over armer (og resten av kroppen) ca annen hver dag, for å ta vekk eventuelle stubber. Jeg gjør det i dusjen, og siden jeg gjør det såpass jevnlig, er det fort gjort. For meg tar det vel et par dager før jeg ser at hårene begynner å vokse ut igjen på armene, men som sagt, da tar jeg høvelen og feier over igjen Er veldig fornøyd med å gjøre det på en slik måte, jeg! Har foresten aldri fått noen kommentar på det. Hei, og takk for svaret Vet ikke hvorfor jeg har fått det, noen ganger er det mest indirekte kommentarer, men jeg er utrolig var ang. dette. Tar du hele armen? Jeg tar både over og underarmene da Har jo sett jenter som har mørke hår på armene og ikke fjerner det skulle ønske jeg var like tøff som de..
Gjest fireflies Skrevet 31. mai 2010 #19 Skrevet 31. mai 2010 Har jo sett jenter som har mørke hår på armene og ikke fjerner det skulle ønske jeg var like tøff som de.. Virkelig? Huff, må si at jeg ikke syns det er mye fint med mørke hår på armene, så jeg er heller glad for at jeg ikke er de Jeg tar alt på armene. Underarmene, overarmene, og ikke minst armhulene. Jeg klarer ikke kroppshår!
Gjest Marlo Skrevet 31. mai 2010 #20 Skrevet 31. mai 2010 Uff, føler meg skikkelig unormal her jeg. Har (ikke så veldig mørke, men ikke så lyse heller) hår på armene. Ganske mye hår også faktisk - det syns for å si det slik Men det går en grense for hva jeg gidder å gjøre for å følge de "lover" samfunnet har satt. Jeg barberer legger og under armene, stusser bikinikanten, men ikke noe mer enn det. Orker ikke folk å se på det, så får de mer enn gjerne fjerne seg så de slipper å se meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå