Gå til innhold

Barnehagestart

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Prinsessa vår skal begynne i barnehage i August. Vi fikk innkallelse til foreldremøte men jeg var på ferie den dagen møte var og mannen skulle dra på møte alene. Dagen kom og dagen gikk og mannen glemte hele møtet. Så da lurer jeg på: Hva blir egentlig sagt på disse møtene? Vi har fått tilbud om en prøvedag i midten av juni som vi skal være med på, får vi noe informasjon der? Jeg lurer på om jeg skal kontakte barnehagen og høre om vi kan få en "konferansetime" for å høre litt hva som ble sagt på møtet. Det er våres første barn og sist det var snakk om barnehagestart her i huset var da jeg og mannen var små barn selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med barnehagen og spurt om de hadde et referat av møte, eventuelt noen informasjonspapirer de kan sende deg.

Tror de fleste barnehager setter pris på forberedte foreldre, så dette er de nok sikkert bare glad for å kunne hjelpe deg med. :-)

Skrevet

på slike møter er det ofte at vi går igjenom planene for neste år, hvor mange barn blir vi og hvilken aldre, hva vi ønsker at dere er obs på ang hva dere skal ha med osv.

det blir ofte valgt foreldre til su og andre ulike ting der også.

be om et referat, vi setter pris på engasjerte foreldre så ikke føl at du maser:-)

lykke til

Skrevet

I min bgh pleier vi å ha et kort foreldremøte kun for nye forelde. Det varer ca en time, og vi forteller litt om bhg, viser de rundt, gir de årsplanen og oppstartsdatoer for sitt barn. Evntuelle spm rettes til den avdelingen som barnet skal begynne på. I midten av sept har vi foredremøte for alle foreldre hvor vi går mer innpå planer, klær, forvetninger etc.

ta kontakt med bhg:)Normalt sett blir det glade for å starte samarbeidet med dere så tidlig som mulig :)

Lykke til med bhg starten:)

Hilsen ei som jobber som førskolelærer og omgås med herlige mennesker mellom 1-3 år fem dager i uka:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...