Gå til innhold

Henri's Bryllupsdagbok

Henri

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sittet å lest gjennom mange dagbøker, og fikk lyst til å starte min egen.

Jeg skal gifte meg 25. September 2004, så det er _litt_ (men bare litt) over et år til.

Gleder meg noe helt utrolig!!! Har allerede planlagt kjempemye. Og så er det jo så toppers med et forum som dette, hvor jeg kan "kakkle" så mye jeg vil om bryllup uten at samboeren min skal få gnagsår i ørene, eller at mine ikke-gifte-enda-venninne mine skal uffe seg altfor mye av mine tanker og ideer rundt forberedelsene. :hoho:

Henri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Tiny: Vi hadde vel ikke noe typisk frieri, vi fant bare ut at vi ville gifte oss med hverandre, så vi bestemte en dato (25. september 2004), og da 25 september i år kom, feiret jeg og min samboer at det kun var et år igjen til vi ble "mann og kone". Sprettet en champisflaske, og hadde en koselig kveld, bare oss to.

Tror jeg har blitt bitt av den store planleggningsbasillen, for nå begynner jeg å bli ajour med det aller viktigste!! Kirken er booket, selskapslokalet er booket, brudekjolen er trygt i havn.

Har endelig funnet ut hvilket "tema" vi kjører på festen. Siden vi selv bor helt ved sjøen, og lokalet ligger nesten ved siden av huset vårt, blir det ganske naturlig å kjøre en litt maritim stil. Svigermor holdt på å dette av stolen da jeg sa at jeg ikke skulle ha noen blomster på bordet, bortsett fra brudebuketten min, (som forøvrig kommer til å bli meget enkel). Vi kommer til å legge ut masse stein og drivved, og heller legge mange mange telys oppe på steinene. Så nå driver jeg å samler stein og drivved til den store gullmedalje. Er litt hysterisk for at det skal lukte tang og tare og gammel dritt av det, så jeg driver på å skurer tingene i grønnsåpe!! :ler: Skulle tatt seg nydelig ut om det stanket kloakk på bordet på den STORE dagen..... :hår: Og så holder jeg på å lage noen "flaskeposter" som også skal ligge rundt på bordene.

Selve innbydelseskortene er klippet ut (hvilket arbeid) og skal snart begynne å støype lys, som også skal fungere som bordkort. Jeg koser meg som en liten unge med dette.

LIVET ER BARE DEILIG!!!!

Jeg har også fått transporten i fra kirken i boks. Den blir jo litt uvanlig, men gjorde det for å glede samboeren min. Vi har bestilt helikopter!!! Det kommer til å fly oss til et gammelt fyr, hvor vi skal ta bildene, og deretter flyr det oss tilbake til bryllupsfesten. Jeg må innrømme at jeg gruer meg litt til flyturen, siden jeg lider av flyskrekk, men pytt pytt, har sikkert hundre andre ting som jeg er nervøs for på den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Da var endelig kjolen i hus, en lettelse å få den ut av verden, endte opp med en helt annen en jeg hadde tenkt meg. Synes denne er bare kjempefin, med ca 1 - 1,5 m langt slep, men jeg har jo selvfølgelig enda ikke bestemt meg for hvilket slør jeg skal ha...hvor vims går det an å bli??

Mangler "bare" sko og undertøy.. Bare jeg får bestilt sjakett til mannen min og minstemann, så er alle klærne ute av verden.

Et par skår i bryllupsplanleggingen har også klart å snike seg inn. Transportmiddelet vårt fra kirken, gikk i dass, manglet en landingstillatelse...argh!! Samtidig er jeg litt lettet også, siden jeg har helt angst for å fly, men er litt lei meg også, siden jeg vet at samboeren min hadde gledet seg litt. Ikke får vi kommet oss ut på det fyret heller for fotografering...jaja.

Bordkortene blir også litt anderledes, men heldigvis bare til det positive. Fant ut at det tok evigheter å støpe masse gelelys, så jeg tenkte jeg kunne prøve meg med lampeolje...får bare prøve meg litt frem og tilbake enda...

Menyen er vi visst også blitt enige om..eller rettere sagt, svigermor har blitt enig med seg selv, og da er det jo opplest og vedtatt... :roll: Vet ikke om jeg gidder å diskutere det mer, det er jo bare mat det er snakk om.

Sliter litt med å finne en til sang i kirken. Har jo valgt den tradisjonelle Kjærlighet fra Gud, men skulle jo hatt en til...tenke tenke. Noen som har noen forslag??? Alt mottas med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!

Vi gifter oss på samme dag vi :D

ble nysgjerrig på kjolen din, har du bilde av den?

Jeg mangler bare korsettet mitt jeg, så er alle "delene" til mit utstyr på plass.

*KLEM*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*leter desperat etter kjolen min på nettet.."

Så gøy at vi gifter oss på samme dag Arwen, vi skal i ilden klokken 1500 den dagen, en dere da? (nyskjerrig er jeg også... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en skikkelig møkkadag.

Det startet egentlig i natt, våknet med den verste tannpinen en kan tenke seg!! Og det aller beste er at den selvfølgelig stammer fra min høyt elskede visdomstann...Så nå må jeg leve på smertestillende til jeg har psyket meg opp for å ringe tannlegen.. :roll: (og med min tannlegeskrekk så er jeg sikker på at dette er en slik vrien tann å få ut, slik at tannlegen må få inn anleggsarbeidere med lufttrykksbor, for å få dritten ut)

Så ser jeg at jeg har glemt å justere plasseringen av teksten i velkommenheftene vi skal ha til alle gjestene våre, så dermed er jeg nødt til å gjøre arbeidet en gang til. For en tosk jeg er... :murvegg:

Ellers har jeg bare helt panikk at jeg skal glemme vesentlige ting til den store dagen. Jeg har egentlig litt lyst til å ta bilde av gjestene, etterhvert som de kommer, men vet ikke helt hvem jeg kunne spurt om den oppgaven der. Men synest det hadde vært koselig å hatt i albumen etterpå. Må prøve å få fikset det.

Vi har begynt å tenke litt på hvordan vi skal ha ringene våres. Vi vil begge ha helt vanlige glatte gullringer. Jeg tror jeg kommer til å skrive min "hilsen" i hans ring i binært. (det vil si at i stede for tekst blir den skrevet i 01010101001110 osv osv) Tror det vil passe siden han er så datafreak tvers i gjennom. Jeg hintet frempå til han at jeg syntes det hadde vært litt kult om han hadde skrevet sin hilsen til meg i alviske tegn (tengwar) på utsiden av ringen. Jeg er helfrelst på Ringenes Herre-triologien, men uansett så syntes han det hørtes helt på jorde ut....jaja, kansje det er det, men jeg synest det hadde vært litt fint uansett. Er kansje litt rar da.. :sjenert:

Har så smått begynt å tenke på hva jeg skal si i talen min til min kjære mann, tror jeg vil gjøre litt ekstra ut av det, legge inn litt humoristisk innslag, vet vel igrunnen hva og hvordan, det er vel helst hva skrinet skal inneholde... Tenker litt på morgengaven også....der er jeg helt blank. Klokke eller smykker er liksom ikke helt det en kjøper til han, men å kjøpe mer datamaskiner og eller utstyr, blir jo også litt kjedelig, siden det er noe han alltid får fra meg...*tenke, tenke*

Og nå kommer det morsomste...vi vet ikke hva vi ønsker oss!!! Folk har allerede begynt å spør, men vi vet pokker ikke hva vi ønsker oss. Gryter, håndkler, service og slike ting har vi jo alt av....Tror det er dette som trygt kan kalles et luksusproblem, og bank i bordet så tror jeg det er både første og siste gang vi opplever noe slikt.

Jaja, tenkte jeg skulle ha meg en liten James Bond kveld, og mimre tilbake på de gamle filmene hans....tror det kan bli litt morsomt..

Egentlig burde jeg heller gått i gjennom alle mp3-filene, og begynne å ta ut musikk til O store fest, men så destruktiv jeg er i dag, er jeg redd for at det er kun hjemmepoppet popcorn og en god gammel film som kan redde stumpene mine....pluss noen turer innom KG.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*leter desperat etter kjolen min på nettet.."

Så gøy at vi gifter oss på samme dag Arwen, vi skal i ilden klokken 1500 den dagen, en dere da? (nyskjerrig er jeg også... :ler: )

klokken 1400. Fortsatt ikke funnet kjolen. Har du navn og merke? Kanskje noen kan hjelpe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt teit. Jeg er sikkert den eneste bruden her inne som ikke vet hvilket merket kjolen min er....jeg bare prøvde den, ble fornøyd, bestilte og betalte og gikk igjen.... :oops: Jeg får ta meg en tur innom butikken og høre hva den heter. Så viss der ikke er bilde av den på nettet, kan jeg kansje få lov til å ta et bilde av den og legge ut, slik at jeg også kan vise min kjole...

Nå kommer min mor på besøk, så jeg får finne frem kaffen og ta frem skravletruten min...

Ha en fin dag alle sammen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, i dag skal jeg få ferdig innbydelsene...mangler bare å klippe dem ut og montere dem sammen. Pluss at jeg har fått printet ut nye ark i velkomstheftet vårt...så nå blir det klippe-lime-og-montere-kveld. :-) Skal bli deilig og bli ferdig med det, da blir det enda en ting jeg kan krysse av på ting-som-er-blitt-utført-listen min. Kansje jeg kunne fått tid til å organisert mp3-filene også...?? Vi lurer litt på hva slags sang vi skal ha til å danse etter. Vi har tre-fire sanger som vi liker og betyr noe for oss. Vi kommer ikke til å danse den vanlige tradisjonelle brudevalsen. Ingen av oss kan danse vals, ikke har vi interesse av å lære det, pluss at vi heller velger en vanlig, sen dans etter en av våre ynglingsanger. Synest det er like koselig jeg.

Jeg fikk en litt morsom ide her tidligere...det måtte vært litt gøy at noen filmet oss fra morgenen på bryllupsdagen. Ikke hele tiden, men sånn inn i mellom, slik at mannen min kunne se hva jeg og min forlovede gjorde timene før kirken, og jeg kunne se hva han og forloveden hans drev på med...og til slutt filmet oss sammen, nesten som en "brud-og-brudgom-blir-til-repotasje". En annen ting er at jeg sikkert hadde dødd på meg x antall ganger, viss noen skulle filmet meg hos frisør, eller når jeg ble sminket, og ikke minst hvor nervøs jeg sikkert kommer til å bli på vei til kirken...hmm..kansje best å la ideen ikke komme lenger en til idebordet..

Jaja...har god tid til å ombestemme meg, til og med flere ganger... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen i dagboka mi :P

Har svart deg der. Vi har også vært innom fotograf tanken din, men har nå kassert den for godt. Og tviler på at vi vil ombestemme oss på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forkastet hele foto/film jeg også. Hadde ikke takklet å ha noen sånn oppi meg den dagen.

Får heller ta med et engangskamera, i tilfelle jeg og min forlover skulle finne på å knipse noen bilder...

Uff...ute er der det drittværet, og jeg som skulle ut å sykle....Skulle jo hatt av noen kiloer før bryllupet, men det er slettes ikke gøy å gå ut når en får halve Nordsjøen skvettende oppi trynet, og vinden river slik at du er redd for at neste stoppestasjon er Frigg-feltet....-får heller dra frem støvsuger, og utøve noe god gammeldags "husmortrim".

Føler at jeg har kommet ned i en liten bølgedal hvor jeg synest all planleggingen med bryllupet er helt pyton! Men det er nok bare en liten kortvarig periode jeg skal i gjennom....pluss at jeg for øyeblikket er alt for opptatt med å stulle og stelle rundt i hagen min. Elsker hagen min, hadde det ikke være for at gressplenen min er så skeiv, ville jeg hatt bryllupet hjemme i hagen. Men vi har leigd lokaler som ligger 200 meter fra huset våres, så vi er jo nesten hjemme. Kunne ikke tenkt meg andre steder å hatt bryllupet en ved sjøen. Får bare håpe at det fremdeles er pent vær på den store dagen, Det er liksom ikke fullt så romantsik viss det pissregner, og vinden blåser opp sjøen fra alle kanter.. men, men, det pleier jo å være fint vær på den tiden...*krysser fingrene*

Må ta meg en sniktitt i andre dagbøker, før jeg logger av for kvelden...

Klemz til alle.... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboken min! Har nettopp lest igjennom din, og det var artig lesning! Du virker veldig kreativ og full av ideer, fikk noen selv etter aa ha lest her - tror jammen vi skal prove aa ta bilde av alle gjestene, saa kan vi lime dem inn i gjesteboken ved siden av hilsenene!

Ser at du bor ved sjoen - er det ikke herlig? Det gjor nemlig jeg ogsaa! Naa er det mer en fjord enn et vilt hav, men det er saa deilig aa sjue utover, iaktta flo og fjaere og de fine fargene....

Onsker deg alt vel videre i planleggingen!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Vi har bestemt oss for å ha treff nå til lørdag på Peppe`s i Stavanger, si ifra om du kommer da. *Håper,håper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...