Gjest utlogget Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 Legger dette under samliv og relasjoner siden jeg føler dette er mer et forholdsproblem enn sexen i seg selv. Min kjæreste har etterhvert fått mye lavere sexlyst. Det går fortsatt opp og ned men det er veldig mye ned for å si det sånn. Vi er begge i begynnelsen av 20-årene, er friske og raske og jeg er en person som ELSKER sex, men for han er det mindre viktig.. Jeg blir gang på gang avvist og senest i dag innrømte han at han hadde sex med meg for å være snill med meg. Dette sårer noe enormt.. Han sier det ikke er meg det er noe galt med, han har bare ikke lyst på sex! Men det er VELDIG vanskelig å ikke ta dette personlig... Jeg vet at han av og til (og ganske ofte) har solosex også så jeg føler at det MÅ være meg! Når jeg prøver å ta det opp med han blir han veldig ofte irritert og sier jeg må slutte å mase. Han nekter å snakke om det, og han sier han ikke vet hvorfor selv heller. Da er det jo ikke akkuratt så veldig lett for meg å vite hva jeg skal gjøre. Jeg trodde det skulle hjelpe å slanke meg siden jeg var overvektig, har nå gått ned 15 kg og skal ned mye mer. Dette tærer så på selvtilliten min at trening og kosthold har blitt en besettelse for meg. Det samme har klær, sminke osv, jeg føler jeg må være perfekt. Så har je noen spørsmål til dere jenter (eller gutter) der ute: Hva hadde dere gjort hvis dere var meg? Jeg elsker han jo, og vil ikke at sex skal ødelegge et fint forhold. Og skal jeg slutte å prøve meg hele tiden, heller prøve å være mer "utilgjengelig" for han...? Er helt lost jeg. Hva skal jeg gjøre?? Men dette går på psyken min løs!
Gjest fireflies Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 Han sier det ikke er meg det er noe galt med, han har bare ikke lyst på sex! Men det er VELDIG vanskelig å ikke ta dette personlig... Jeg vet at han av og til (og ganske ofte) har solosex også så jeg føler at det MÅ være meg! Det viktigste er først og fremst å finne ut hvorfor han er slik, før du begynner å tenke på endringer (hadde det hatt noe med vekten din å gjøre, at han finner det utiltrekkende, ville han vel i utgangspunktet ikke vært sammen med deg?) Jeg tenker at han kanskje kan ha prestasjonsangst i forhold til sex. Kanskje føler han at han ikke gjør ting godt nok, at han dummer seg ut, og at det derfor kanskje oppleves som flaut for han å ha sex. Har du spurt han om det kan være derfor? Det er jo tydeligvis ikke det at han ikke liker følelsen av sex, da han pleier å onanere.
Gjest utlogget Skrevet 29. mai 2010 #3 Skrevet 29. mai 2010 Det viktigste er først og fremst å finne ut hvorfor han er slik, før du begynner å tenke på endringer (hadde det hatt noe med vekten din å gjøre, at han finner det utiltrekkende, ville han vel i utgangspunktet ikke vært sammen med deg?) Jeg tenker at han kanskje kan ha prestasjonsangst i forhold til sex. Kanskje føler han at han ikke gjør ting godt nok, at han dummer seg ut, og at det derfor kanskje oppleves som flaut for han å ha sex. Har du spurt han om det kan være derfor? Det er jo tydeligvis ikke det at han ikke liker følelsen av sex, da han pleier å onanere. jeg har brukt mye tid på å gruble hva som kan være grunnen, men blir ikke klokere. og det er jo ikke akkuratt så lett når han sier han ikke vet hvorfor selv heller! Kan jo hende han ikke tiltrekkes av meg lenger, men at han ikke vil si det siden det kan såre meg? Men det kan jo være helt andre grunner også. Jeg ANER ikke. Jeg blir ikke klokere av å spekulere
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #5 Skrevet 29. mai 2010 ikke ha sex med han på en stund. funker ikke det, ville jeg gått min egen vei for å være ærlig, siden han ikke vil snakke om det en gang.
Gjest -L- Skrevet 29. mai 2010 #6 Skrevet 29. mai 2010 Du må fortelle han hvordan dette går inn på deg. Hvis han ikkje vil gjøre noe for å forandre situasjonen er det kanskje på tide å vurdere et brudd.
Frk muffin Skrevet 29. mai 2010 #7 Skrevet 29. mai 2010 Har vært i samme situasjon selv, men etter å ha vært borte fra hverandre en måned løste det seg veldig. Jeg tror rett og slett den eneste måten dere kan løse opp i det er å snakke sammen Eventuelt kan du gjøre deg mer utilgjengelig og "kostbar"
Optimist40 Skrevet 29. mai 2010 #8 Skrevet 29. mai 2010 Det er usigelig trist når det i et parforhold blir slik. Ingen ønsker en slik situasjon velkommen. Man ønsker å føle seg attraktiv og ønsket. Og med det som utgangspunkt blir man såret. Men tenkt over at også han føler det samme som deg? Veien går gjennom kommunikasjon. Men siden har for øyeblikket nekter å snakke om problemet må du endre fokus. Mange syns det er vanskelig å snakke om seksualitet, det er et veldig intimt. Og er ikke tryggheten i forholdet på plass, ja da blir det enda vanskeligere. Se litt bakover, se på hvordan forholdet deres har utviklet seg, hvordan har dere kommunisert i og utenfor senga, hva skjer i seksueller stunder, er dere likeverdige seksuelt, gir dere like mye, utrykker dere ønsker og drømmer og søker å oppfylle disse for hverandre, er begges seksualitet representert eller bare den enes? Kan være at han føler at han ikke strekker til, eller ikke får dekket sine behov. Og føler man seg ikke trygg, klarer man ikke å gi seg hen fullt ut heller. Man er så sårbar og åpen når man gjør det, og det kreves mye av enkelte å klare det. Tenker du ikke skal straffe ham på noe vis, du skal viser forståelse, få ham til å føle seg trygg. Forklare ham hvordan du føler det, hvordan du tenker, ikke anklage ham på noe vis, legge frem slik at han forstår at du ønsker å komme ham i møte, ønsker å få vite mer om hva han ønsker seg, hva han drømmer om. Lykke til , håper dere kommer i mål
Gjest trkrr Skrevet 30. mai 2010 #9 Skrevet 30. mai 2010 Jeg gjorde det slutt med min samboer for han ville aldri ha sex med meg. Ødela selvtilliten min at jeg alltid ble avvist. Orket ikke å være i et forhold resten av livet med et ikke eksisterende sexliv. Var tøft å gjøre det slutt "bare" pga det, men vet jeg har gjort det rette nå. Sex er en grunnleggende faktor i et velfungerende forhold. Har ikke tro på at et forhold med en partner med mye sexlyst skal kunne fungere sammen med en med lite sexlyst Nå ser jeg fram til en mann jeg kan ha mye sex med <3 Tok meg over et halv år å komme over han sånn delvis, så var ingen lett avgjørelse.
peanut_juice Skrevet 30. mai 2010 #10 Skrevet 30. mai 2010 Jeg har det sånn akuratt nå. Jeg liker jo å være med han, men jeg tenner vel ikke på han seksuelt lenger, og når vi en sjelden gang har sex er det bare for å glede han. Håper virkelig det bare er en fase jeg går gjennom. Er ikke alltid så gøy å være på den andre siden heller :/
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #11 Skrevet 30. mai 2010 Det er ikke ofte jeg sier at noen bør vurdere å gå. Men jeg har hatt det som deg i femten år. Hadde jeg visst dengang at det ville fortsette slik til evig tid hadde jeg løpt. Istedet er jeg fremdeles ulykkelig, men fordi han er en flott mann på alle andre måter og fordi vi har barn sammen, er det nå mye, mye vanskeligere å avslutte. Jeg skulle rett og slett ønske jeg hadde gått da. Tro meg. Den dårlige selvtilliten du får av dette nå er ingenting mot den du har om femten år. Ikke overbevis deg selv om at det nok blir bedre. Det blir ikke det.
annemette Skrevet 30. mai 2010 #12 Skrevet 30. mai 2010 Hadde det på samme måte som deg. Han ville ha sex ca 1 gang i mnd... det ble automatisk til at jeg fikk også mindre lyst på sex, og førte til ett dårlig samliv generelt. HUff,jeg har ikke noen råd, men han må jo forklare deg grunnen til at han ikke ønsker sex - det er eneste måten dere kan løse problemet på. For min del gjalp det ikke å spille kostbar, virka som han syntes det bare var ok for da slapp han masinga mi! er kjipt å bli avvist gang på gang, spesielt om selvbildet ikke er helt på topp fra før av. for the records, det ble slutt mellom meg og min type.. (delvis av denne grunnen men også andre grunner)
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2010 #13 Skrevet 30. mai 2010 Når skal dere kvinnfolk lære dere at i motsetningtil hva som blir framstilt på Amerikanske tv serier så vil ikke menn ha sex helle tiden.
Gjest munk Skrevet 30. mai 2010 #14 Skrevet 30. mai 2010 Når skal dere kvinnfolk lære dere at i motsetningtil hva som blir framstilt på Amerikanske tv serier så vil ikke menn ha sex helle tiden. Jeg har nu lært ett og annet her på Kg. Kvinner er noen lidderlige tøser, og menn er opptatt av bibelen og mer åndelige ting.
annemette Skrevet 30. mai 2010 #15 Skrevet 30. mai 2010 Når skal dere kvinnfolk lære dere at i motsetningtil hva som blir framstilt på Amerikanske tv serier så vil ikke menn ha sex helle tiden. Det er forskjell på å ikke ville ha sex hele tiden og ikke ville ha sex i det hele tatt. Det er helt ok å ikke ønske sex til hver en tid, men det er ikke ok å avvise partneren gang på gang...
Optimist40 Skrevet 30. mai 2010 #16 Skrevet 30. mai 2010 Les svarene i denne. Spesielt det fra Jalp av i dag :-) http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=492182&pid=8116941&st=20&#entry8116941
Gjest Lonelyangel Skrevet 30. mai 2010 #17 Skrevet 30. mai 2010 Først av alt så stresser du han. Du gir ham presentasjonsangst til de grader. Ta å les : Mars og Venus på sengekanten, der står det mye om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå