Gå til innhold

Streikebryteri

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Under renholdsstreiken så jeg et innslag på tv fra en høyskole hvor folk var fortvilet fordi det var skittent og fløt med søppel. Nå begynte det å lukte av den overfylte søplebøtta, kunne de fortelle. Og hvis dette fortsatte måtte de kanskje stenge skolen. Første som slo meg var, hvorfor tar ikke noen bare med den søpla ut og legger den i nærmeste søpledunk? Var det redsel for å bli kalt streikebryter, eller hva? Eller er det bare latskap? Har man ikke lov å tørke av et skittent toalett før man bruker det, hvis det er streik? Jeg bare lurer.

Ser også at "pedagogene" i barnehagene er sinte fordi noen ufaglærte passer barna under streiken. Ikke bare er det streikebryteri, men visstnok helt uforsvarlig også at barna skal passes uten et "pedagogisk tilbud". Rart at de synes det er bedre å la stakkars ufaglærte foreldre omgås sine barn i det hele tatt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir oppgitt over streikerne. Klart, de skal ha høyere lønn, men streik er ikke et godt alternativ for å vinne frem. Det å slutte å vaske og risikere eksamener, bachelor/masteroppgaver til tusenvis av studenter synes jeg er litt i overkant. Jeg har all respekt for dem og jobben de gjør, men når fagforeningene går ut i etterkant og er rasende fordi folk faktisk frivillig har tømt et par søppelbøtter og vasket et toalett, da blir jeg litt oppgitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...