Gå til innhold

Heftig pris(er) eller?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et tilbud i fra et hotell på bryllupsfeiring, men synes prisen var litt heftig, hva synes dere?

1400 kr pr pers for 3 retters middag (helt vanlig mat, ikke noe overdyrt), med 3 glass husets vin.

De hadde ikke mulighet for å lage kake til kaffen, de måtte vi ha med selv, men hotellet skulle ha 50 kr pr pers for at vi skulle få lov til å ha med egne kaker.

I tilegg var det 50 kr pr pers for kaffe/the til kakene.

Baren var til ordinære priser, det samme var de som evt ønsket å booke rom på hotelle

Om alle 100 som er inviterte kommer så ender vi på 150 000, bare i mat!

Og kjenner jeg folk riktig så blir det vel lagt igjen litt i baren, og en del kommer til å natte over osv....

Er det jeg som synes dette er dyrt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har invitert 100 mennesker uten å vite prisen eller hvor dere skal være?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler 1200 kr pr person på hotell.

Da er dette inkl: Velkomst drink

3 retters

4 glass vin/øl

Bryllups kake

Blomster på bordet

Bryllups suiten

cafe avec

Og alle andre av gjestene som bestiller rom for 10%.

Å 30 kr pr person om vi har med kaker.

Å dette er på et av byens beste hoteller,så da synes jeg det var ganske dyrt til dere.

Skrevet

jeg er glad jeg ikke må ut med så mye :jepp:

vi skal nå ikke ha det på hotell men vi betaler 32000 for lokale+mat for 85 pers.

Men da er ikke mat til vinen med men vi kunne velge alt selv av drikke, så det trenger ikke være dyr vin.

Også skal vi ha bonger, noe som blir og mer populert i bryllup. Da min side er litt tørste. hehe.

Ellers med i prisen er allt av duker, servietter, servering, rydding, oppbevaring av blomster på kjøla slik at det kan komme dagen før, oppdekking, bytte til småbord etter maten..

Og dette lokalet sygt fint! <3

Skrevet

Jeg synes også dette var dyrt. Ville kontaktet andre hoteller og bedt om tilbud fra dem også.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dere har invitert 100 mennesker uten å vite prisen eller hvor dere skal være?

Eh ikke akkurat :)

Litt sent i går, så det skulle ha væt alle de 100 som vi vil skal komme! :) Invitasjoner ol er ikke sendt ut enda! Heldigvis! Da hadde jeg fått angst da!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler 1200 kr pr person på hotell.

Da er dette inkl: Velkomst drink

3 retters

4 glass vin/øl

Bryllups kake

Blomster på bordet

Bryllups suiten

cafe avec

Og alle andre av gjestene som bestiller rom for 10%.

Å 30 kr pr person om vi har med kaker.

Å dette er på et av byens beste hoteller,så da synes jeg det var ganske dyrt til dere.

Vi fikk pris på 1440 kr/rom og 2500 for suiten, det var heldigvis inkl frokost! Blomster måtte vi ordne selv, på lik linje med alt av pynt, menyer osv.

Skrevet

Det synes jeg var UTROLIG dyrt i forhold til hva vi betaler. Men samtidig kan det hende vi er heldige da.

Vi har kuvert pris på 1600,- Dette inneholder:

Velkomstdrink med jordbær

4 retters

Fri drikke til maten

Kaffe avec

Fri bar

Nattmat (pølser)

Betaler ingen ting for at vi må ha med kake. Vi hverken pynter eller rydder.

Gjest brutal_mann
Skrevet

det skal være en vanvittig bra middag for den prisen.

Gjest LilleLovely
Skrevet

vi betaler 1400 pr pers, det inkl velkomstdrink, 3-retters, drikke til middagen, kaffe avec, lokalleie, personale og fri bar.

Skrevet

Jeg syntes det var dyrt.

Nå kommer det jo helt an på hva folk ønsker, men dersom prisen er litt vesentlig, går det an å gjøre det en del billigere:

Vi skal ha bryllupet på et grendehus (men ikke av den gamle typen. Det er nytt og moderne, med flott sanitæranlegg osv.).

For å slippe så mye jobb selv, leier vi kokk og serveringspersonale.

Kaker baker slekta, men dekking, pynting og vasking dagen derpå må vi gjøre selv.

Vi betaler kr. 475,- pr. kuvert, og det inkluderer følgende:

Velkomstdrink

3-retters middag

3 glass vin til maten (1 hvit, 2 rød)

kaffe avéc

leie av lokale

kokk

servitører

rens av duker

pynt og blomster

Med 72 gjester, blir dette en totalpris på 34.200, hvis jeg ikke regnet feil i farten. Kokken sørger for alt av innkjøp, og blir til kjøkkenet er ryddet etter kaffen. Dermed er det bare restene etter festen etterpå som må ryddes dagen etter, og lokalene må vaskes.

Som sagt - enhver velger jo det en selv ønsker, men jeg ville vise at det går an å få det billigere, uten å måtte endre typen bryllup fullstendig! :)

(Vi har masse kostnader utenom dette selvsagt, men dette er altså for middagen og det som naturlig hører til i den prisen.)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et tilbud i fra et hotell på bryllupsfeiring, men synes prisen var litt heftig, hva synes dere?

1400 kr pr pers for 3 retters middag (helt vanlig mat, ikke noe overdyrt), med 3 glass husets vin.

De hadde ikke mulighet for å lage kake til kaffen, de måtte vi ha med selv, men hotellet skulle ha 50 kr pr pers for at vi skulle få lov til å ha med egne kaker.

I tilegg var det 50 kr pr pers for kaffe/the til kakene.

Baren var til ordinære priser, det samme var de som evt ønsket å booke rom på hotelle

Om alle 100 som er inviterte kommer så ender vi på 150 000, bare i mat!

Og kjenner jeg folk riktig så blir det vel lagt igjen litt i baren, og en del kommer til å natte over osv....

Ts her:

(litt ny i forumbruk, håper jeg gjør ting riktig her, om ikke så håper jeg at jeg får et pip om det??)

Fikk tilbud av hotell nr 2 i går, og de hadde pris på 650 kr pr kuvert, det var med aperitiff, 3 retters middag, kaffe, pynting, lokalet og suite til oss!

og rabatt på rom til gjestene !

Litt usikker på om den prisen var med drikke til maten, men dette var myee myee billigere i hvertfall!!!!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Igjen. Kvaliteten og mengden mat er jo et stikkord. Sjekk opp hvilket rykte stedet har.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her: Hotell 1 har (i hvertfall tidligere) hatt rykte om litt lite mat, og vekslende kvalitet. Har visst vært litt Fawlty Towers over det.

Hotell 2 har jeg ikkke hørt noe rykte på, utenom at spa/frisøren som holder til i samme hotell er fryktelig flink :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...