superplomme Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Hei Min ettåring trenger snart ny bilstol til bilen. Jeg ønsker å ha henne bakovervendt så lenge som mulig, men alle tester jeg leser på nettet gjelder jo forovervendte seter! I tillegg har jeg ikke isofix, og da er det enda færre valg. Er det noen som har gode forslag til et bra, bakovervendt sete uten isofix? Fins det?
Gjest imli Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Britax two way er eg fornøgd med i alle fall. godkjent bakovervent 0-18 kg og forover 9-25 kg så vidt eg hugsar.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #3 Skrevet 29. mai 2010 Generelt så kommer Britax sine veldig godt ut i tester, og de har gode bakovervendte seter. De aller sikreste er de bakovervendte som kun kan være bakovervendte. Når man skal sitte forovervendt så er det best å sitte i vanlige setestoler, som er fra 15 kg som bruker bilens egne seler. Integrerte seler er ikke så heldig når man sitter forovervendt for de holder barnet tilbake i stolen så hodet blir kastet fremover og man kan risikere enn kraftig nakkelseng. Britax secura, Britax highway er ihvertfall bare bakovervendte som er fra 0-25 kg, så disse kan du ha lenge.
superplomme Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2010 Takk for svar. Virker som om jeg må satse på Britax, da. Jeg har tenkt å ha henne bakovervendt, og var vel egentlig klar over at seter som kun er beregnet for bakovervendt er best for dette. Men virker som det er så få å velge mellom, liksom.
Gjest imli Skrevet 29. mai 2010 #5 Skrevet 29. mai 2010 Setene som er godkjent begge vegar, er like sikre bakovervendt som seter som berre er godkjent bakovervendt, dei er berre ikkje like bra forovervendt, så vidt eg har forstått. Når ungen skal sitje forovervendt, er vel beltestol det beste.
Concertina Skrevet 29. mai 2010 #6 Skrevet 29. mai 2010 Det er mange bakovervendte seter i klasse 2: Britax har tre: Britax Hi-Way (0-25 kg) - rent bakovervendt Britax To-Way (9-25 kg) Britax Multi-Tech (9-25 kg) Secura og Two-Way har gått ut av markedet desverre. Akta Graco har tre: Akta Graco Cosmic Comfort S (9 - 25 kg) Akta Graco DuoLogic II (0 - 18 kg) Akta Graco DuoFlex XTP (9 - 25 kg) - (godkjent opp til 18 kg i baksetet, 25 kg i forsetet) HTS Besafe har fire: HTS BeSafe iZi Combi X3 0 - 18 kg HTS BeSafe iZi Combi X3 ISOfix 0 - 18 kg HTS BeSafe izi Kid X3 0 -18 kg HTS BeSafe izi Kid X3 Isofix 0 -18 kg Andre seter: Brio Zento (9-25 kg) MaxiCosi Mobi (9 - 25 kg) Recaro Polaric, (9-18 kg) Volvo Multi-Way (9-25 kg) Samme sete som Britax Multitech. Bimbo Fix Fair (0-18 kg) Det anbefales å dra innom butikken og prøve setet i bilen før man kjøper, det er ikke alle seter som passer like godt i alle biler. Det kommer an på størrelsen på baksetet, hellingen av setet osv, så du bør absolutt prøve før du kjøper Greit å teste om barnet sitter godt i setet også. Vi har Britax Hi-Way, jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe Secura, men det gikk ut av produksjon før vi kom så langt... Vi er uansett veldig fornøyd med det, hun sitter godt i det, det bygger ikke så mye i bilen og hun har greit med fotplass. Hvis du vil lese mer om sikring av barn i bil så anbefales denne bloggen, det står alt, inkl en kommentar om den siste testen som er publisert: http://sikringavbarnibil.blogspot.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå