Gå til innhold

Nordmenn ensomme ulver..

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor liker dere nordmenn å være så mye alene?Har så stor fremdfrykt?

Så snart dere får i dere alkohol da elsker dere alle.

Videoannonse
Annonse
Gjest lolita___
Skrevet

Det er da forskjell på mennesker ikke alle nordmenn er sånn

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jo de fleste nordmenn er det,ingen fler som tørrrrrr å svare.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor liker dere nordmenn å være så mye alene?Har så stor fremdfrykt?

Så snart dere får i dere alkohol da elsker dere alle.

Nordmenn er merkelige...jeg forstår godt at alle i verden vil ha alenetid. Det fortjener alle!

Det betyr jo ikke eremitt eller overfull...nordmenn er enten-eller, de klarer ikke å være balanserte og moderate.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn er merkelige...jeg forstår godt at alle i verden vil ha alenetid. Det fortjener alle!

Det betyr jo ikke eremitt eller overfull...nordmenn er enten-eller, de klarer ikke å være balanserte og moderate.

signerer denne.Så får de helt panikk hvis noen snakker med de.Med utsagnet jeg kjenner ikke deg.

Skrevet

Jeg har alltid likt å være alene, likte å være oppe om natten når jeg vokste opp også fordi da var det stille rundt meg og jeg fikk tenke.. men det betyr ikke at vi er ensomme ulver, nå som jeg bor i England og er ufrivillig alene ofte så synes jeg ikke det er noe tess..

Det går på å velge, og jeg velger av og til å være alene og andre ganger å være med andre.. Jeg føler ikke en trang for å være rundt andre mennesker hele tiden, jeg MÅ ikke snakke med noen og MÅ ikke bli sett og hørt - av og til er det nok med bare meg.

Og når vi drikker så er jo ofte valget om å være sosial alerede valgt før vi drikker. Hadde vært mer bekymringsfult om vi satt mutters alene og drakk for oss selv... Å drikke alkohol er noe som ofte blir sett på som noe sosialt (heldigvis).

Skrevet

Eg har samme inntrykk av oss Nordmenm. Eg tror ikkje det kommer av fremmedfrykt, men vi er generelt rottet inn i vennegjenger og holder oss der. Liker ikkje at andre kommer inn og tar opp plassen. Det er desverre slik den Norske kulturen har utviklet seg til å bli :/, vanskelig å gjøre noe med det. Det skal være sakt at dette er inviduelt fra vennegjeng til vennegjeng, noen er mer åpne for andre.

Skrevet

Det er godt med alenetid, men det er godt å være sosial også. Jeg kjenner bare ett menneske som overhodet ikke liker å være sosial.

Skrevet
Hadde vært mer bekymringsfult om vi satt mutters alene og drakk for oss selv... Å drikke alkohol er noe som ofte blir sett på som noe sosialt (heldigvis).

Det er noe jeg synes er litt merkelig, at man blir sett på som litt spesiell om man sitter alene en lørdagskveld og tar et par pils og ser på film...

Skrevet

Det er noe jeg synes er litt merkelig, at man blir sett på som litt spesiell om man sitter alene en lørdagskveld og tar et par pils og ser på film...

Jeg synes ikke det er spesielt å ta seg et par pils alene. Det som er spesielt er å drikke seg full alene.

Gjest lolita___
Skrevet

Jeg synes ikke det er spesielt å ta seg et par pils alene. Det som er spesielt er å drikke seg full alene.

hahahah jeg har en sånn nabo.Hver helg kjøper han seg masse pils setter på høy musikk og drikker seg full.

Skrevet

Jeg er et sammensatt vesen. Jeg kan være veldig sosial, men jeg må ha retrettmulighet og kunne trekke meg ut til den vidunderlige ensomheten om jeg føler for det.

Det er ikke fremmedfrykt for min del. Jeg innrømmer å være en skikkelig enstøing, og jeg trives med det. Jeg føler at jeg egentlig gror best som menneske når jeg er alene ute i naturen. Da innhenter jeg balansen igjen og blir et helt menneske.

Føttene er plantet (som røtter) dypt nede i jorda, og jeg sitter der og svaier og strekker meg mot himmelen som en hvilken som helst norsk vakker bjørk. Det er helt naturlig det. :jepp:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

signerer denne.Så får de helt panikk hvis noen snakker med de. Med utsagnet jeg kjenner ikke deg.

Ja, det er bare veldig, veldig trist for nordmenn. Er litt flau på vegne av nordmenn der.

På utesteder midt i Oslo er det dessverre også slik:

Alle er i klikker og ser bare veldig, veldig rart på deg om du skulle ha lyst til å slå av en prat.

Oppblåste, selvhøytidelige nordmenn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selv er jeg veldig introvert. Kan da snakke høflig med (relativt) fremmede mennesker, men har ikke behov for flere venner enn de jeg allerede har.

Skrevet

Ja, slik er alle nordmenn :roll:

det einaste eg syns er rart, er at så mange nordmenn elskar å rakke ned på seg sjølv.

Skrevet

Eg mener man burde skille mellom å være sosial med venner og folk man ikkje kjenner. Det er for meg her problemet ligger. Nordmenn er ensomme ulver fordi vi holder oss til vår gjeng/flokk.

Skrevet

Noen er sosiale, noen er oversosiale og noen har nok med seg og sine. Vi er forskjellige.

Selv er jeg ikke spesielt interessert i mennesker jeg ikke kjenner, så jeg går heller ikke rundt i gatene og omfavner gud og hvermann. Hvorfor skal jeg det? Som sagt; de interesserer meg ikke.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn tenker på seg og sitt ikke noe annet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier som den Russiske forfatteren Maksim Gorky

Etter og ha snakket med mennesker vil jeg hilse en ku kysse en katt og ha en samtale med en hund

Skrevet

Jeg liker å være sosial, men jeg er en person som blir utslitt av å være med mennesker! :P Enkelte mennesker får mer energi av å være med andre, jeg blir bare utslitt! Men synes det er kjempe kjekt å være sosial!

Men jeg er også altfor glad i mitt eget selskap, noe som gjorde at jeg nesten aldri gadd å gå ut. Heldigvis har jeg en mor som nærmest tvingte meg til å bli med på ting, og jeg har blitt mer sosial med årene! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...