Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Jeg virkelig ELSKER de såkalt dyre sminke og kosmetikk merkene, men siden jeg tross alt er student, så har jeg sjelden økonomi til å faktisk kjøpe dem. Og da blir det å kjøpe billigmerkene istedet for. Disse har jo ofte så som så kvalitet, men noen er virkelig ganske bra! Med billigmerker mener jeg H&M sminke, Maybellinne, elf, nyx, l'oreal osv. Det er likegyldig om jeg må bestille produkter eller om jeg kan kjøpe dem på butikk her. Jeg liker å bestille, men tar gjerne i mot tips om hvor ting er billigst! Så! Hva er bra billigprodukter? Har du noen favoritter og gode tips?
Gjest dalieo Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Slenger meg på her. Er også student og trenger litt billigere alternativer
Grønt blad Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Jeg kjøper mineralfoundation fra ID på ebay. Da blir det ikke dyrere enn type löreal/Isadora o.l. i butikk.
Gjest Bell Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Bare du leter lenge nok, så finner du minst like gode produkter i "billig" klassen som de litt dyrere. Her er mine beste tips: Mascara: Max Factor, ingen over ingen ved siden! - Her snakker vi kongeprodukter altså, vet om makeupartister som foretrekker de over Dior, Lancome osv. *For mest mulig vipper: False Lash Effect, med evt lash extension over for å jukse på litt lengde. - Her kreves det bittelitt arbeid da.. *Til daglig bruk: MasterPiece Max, superenkel å ta på, perfekte vipper hver gang! Foundations: Her er Maybelline virkelig flinke. *Mineral Liquid for naturlig resultat, semidekkende *Satin Liquid for mer dekkende, "airbrush" look Eyeliner/ kajal: Gosh: Velvet touch, myke, langvarige og superbillige. Finnes i maange farger Øyenskygger: Maxfactors single øyenskygger er ganske høyt pigmenterte, og har mange med "velvet" tekstur. Altså mitt mellom matt og skimmer, nydelige som baser og til dag/sommerkveldsminke Isadora har fine kveldsskygger med passe skimmer, dog litt lite fargepigmenter, men bare du jobber nok med dem, blir de supre. (Trengs kanskje øyeprimer under for topp resultat) MÅ bare nevne til slutt: Studio Secrets (fra Loreal) har kommet med fantaastiske primere og mye annet snacks! Både primere som jevner ut porer/linjer + fargekorrigerende primere. HURRA
Jade Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 (endret) Hvis du liker mineralskygger, så er det kjempemye å spare på å kjøpe vareprøver på f.eks. Everyday Minerals, MAC, Tikei, Coastal Scents, osv. De er ganske store (ihvertfall EM sine), og jeg har ihvertfall store vansker med å bruke dem opp Mye bedre enn å bruke 100kr ++ på en skygge som knapt er rørt 3 år etter kjøp... Husk! Du må ikke tenke gram-pris på det som er i krukken, men på det du faktisk bruker! 5 gram for 50 kr er er dyrere pr mengde enn et halvt gram for 10 kr, hvis du uansett kommer til å bruke mindre enn et halvt gram. Endret 28. mai 2010 av Jade
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Eyeliner/ kajal: Gosh: Velvet touch, myke, langvarige og superbillige. Finnes i maange farger Billige? koster ikke de 60-70kr da?
Mari90 Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Jeg er veldig glad i det jeg har fra NYX så langt! Leppestiftene er ihvertfall noe jeg kan anbefale, de som heter round lipsticks, jeg har tre, og er to til på vei i posten:P i tillegg liker jeg de single øyenskyggene (de i paletter har litt variert kvalitet - men så er jeg veldig kresen), og jumbo eyeshadow pencils er velig bra i tillegg tester de ikke på dyr, i motsetning til max factor, maybelline og l'oreal! og myyye billigere enn dem
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 Jeg er veldig glad i det jeg har fra NYX så langt! Leppestiftene er ihvertfall noe jeg kan anbefale, de som heter round lipsticks, jeg har tre, og er to til på vei i posten:P i tillegg liker jeg de single øyenskyggene (de i paletter har litt variert kvalitet - men så er jeg veldig kresen), og jumbo eyeshadow pencils er velig bra i tillegg tester de ikke på dyr, i motsetning til max factor, maybelline og l'oreal! og myyye billigere enn dem Om de ikke tester på dyr er jo det kjempebra! Har du prøvd mascara fra dem?
Mari90 Skrevet 28. mai 2010 #9 Skrevet 28. mai 2010 nei, er så fornøyd med den jeg har fra Urban Decay dessverre :D men den er jo ikke dyr, så du taper jo ikke mye på det om du ikke liker den
Frua Skrevet 28. mai 2010 #10 Skrevet 28. mai 2010 NYX rouge cream blush i fargen natural er min favoritt nå som det begynner å bli sommer. koster ca 38,- på cherryculture.com NYX har også single øyeskygger som er kjempebra. Hvis du googler litt så kan du finne NYX "dupes" på MAC øyeskygger. Dvs du får omtrent samme fargen det er på MAC øyeskygger til rundt 20 kr pr stk. Her har jeg mange favoritter! På toppen av det hele er det ofte salg på denne siden også
Mari90 Skrevet 28. mai 2010 #11 Skrevet 28. mai 2010 haha, Cherryculture har faktisk salg akkurat nå, 20% på alt...!!
Mari90 Skrevet 28. mai 2010 #12 Skrevet 28. mai 2010 (endret) dobbelt gitt -.- Endret 28. mai 2010 av Mari90
Rumohra Skrevet 28. mai 2010 #13 Skrevet 28. mai 2010 Blir det virkelig så dyrt i lengden å kjøpe kvalitet? Jeg har kjøpt mest dyr kosmetikk det siste året, men også en del billig. Det billige er dårlig og brukes skjelden, går lei fordi det ikke fungerer som jeg vil eller fordi det blir stygt. Foundationen min kostet 450,-, men den har holdt over 2/3 år med daglig bruk og ser fantastisk ut. Rougen min kostet vel 300,- men er fortsatt over halvfull etter 6mnd og daglig bruk. Dyre merker er jo mye mer drøye i bruk ofte, så jeg har troen på at de er verd det. Hvordan er billigfoundationene f.eks. i forhold til dette? Dersom det er mye billigere og ser like bra ut bytter jeg gjerne.
Rumohra Skrevet 28. mai 2010 #14 Skrevet 28. mai 2010 (endret) Dobbelpost.. Endret 28. mai 2010 av Rumohra
Gjest dalieo Skrevet 28. mai 2010 #15 Skrevet 28. mai 2010 Takk for tips om NYX!! Fant utrolig mange fine øyenskygger og lipglosser, som faktisk har fått gode anmeldelser på MUA Nå blir det ny utrolig billig sminke
Vesselle Skrevet 28. mai 2010 #16 Skrevet 28. mai 2010 Jeg elsker Max Factor og Maybelline mascara. De er jo billige i Norge, men hvis du f.eks. kjøper på Feelunique og Cheapsmells, får du de til halv pris. Jeg er også veldig glad i leppestiftene til Loreal og Maybelline - sjekk også her på Cheapsmells. Den siste bestillingen min derfra inneholdt også NYX lipstick, noe jeg ikke har prøvd før. Men de var i hvert fall utrolig billige, og bra fargeutvalg. Jeg bruker også viftebørsten fra Gosh, som er kjempebra å påføre både highlighter og solpudder med. Maybelline sin creamy kompaktfoundation er også blitt en av mine favoritter i det sise. Den dekker kjempebra, men ser likevel naturlig ut på huden. Fantastisk for litt tørrere hud. Perfekt produkt å ha med seg i vesken siden det i også er et rom med en svamp i. Husk å sjekk hvor mange ml produktene er også, ikke bare prisen. Spesielt lipglosser fra "billige" merker har høyere pris/ml enn lipglosser fra flere parfymerimerker.
Gjest navnelapp Skrevet 28. mai 2010 #17 Skrevet 28. mai 2010 Max Factor Lasting Performance er den beste foundationen for mi hud. Dei har dessverre kutta ut fargen Pastelle i Norge, så eg kjøper den i utlandet. Max Factor Earth Spirits øyenskygge i fargen Burnt Bark er nydeleg. Den lignar litt på den berømmelege Lancome-skuggen som alle leitte etter ei periode, men er meir brun enn grøn, som eg oppfatta Erika F var. L'oreal Super liner er ein kjempefin tusjliner som er veldig lett å legge på og som sit heile dagen. Eg er også glad i Den vannfaste skrublyanten til L'oreal i grått.
skandale Skrevet 28. mai 2010 #18 Skrevet 28. mai 2010 Jeg har også bestilt fra cherryculture, forventer pakke når som helst nå, håper det er ålreit kvalitet! Mest leppestifter fra forskjellige merker, for å se om jeg finner noen jeg liker. Har noen merker å anbefale kanskje? Leppestifter som ikke er tørre, og uten for mye glitter?
~Maja~ Skrevet 29. mai 2010 #19 Skrevet 29. mai 2010 Mine billigfavoritter: Mascara: Smashbox focal point, 57 kr inkl. frakt på ebay. Øyenskygge: Nyx jumbo eyeshadow pencil, spesielt i fargene yogurt og iced mocha Neglelakk: Nyx Girls neglelakk, de neglelakkene med lengst levetid jeg noen gang har prøvd Til leppene: Nyx tinted lip spa Blush: Everyday Minerals, spesielt i fargen all smiles. Jeg har kun prøvestørrelser herfra fordi det tar en stund å bruke dem opp, noe som selvsagt er veldig positivt. ...osv. Egentlig er jo alt veldig billig i forhold til Norge, så lenge man kjøper det over nettet. Det eneste jeg bruker som er noenlunde dyrt er ID-pudderet mitt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. mai 2010 #20 Skrevet 29. mai 2010 Mascara: Smashbox focal point, 57 kr inkl. frakt på ebay. Hvelken selger kjøper du fra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå