Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Nå har jeg nettopp besøkt en av datingtjenestene hvor jeg har opprettet en profil. Etter å ha browset katalogen er én ting klinkende klart: kvinner vil ha barn. Nå kom ikke dette akkurat som noen overraskelse på meg, men jeg hadde ikke trodd at mønsteret var så til de grader entydig. Og siden jeg selv ikke ønsker egne barn er resultatet ganske nedslående for meg i alle fall. De harde fakta er at det var ca. 40 ganger (!) så mange kvinner som ønsket seg barn enn kvinner som ikke delte dette ønsket. Som om ikke det var nok: de få kvinnene som ville forbli barnløse var enten helt tydelig golddiggere som ville egle seg innpå et nytt vertsdyr til å bekoste luksusforbruket sitt, eller de så ut som om de tilhørte en terroristcelle eller noe; skikkelige mugshots med aggressivt nesten nesten hatefullt uttrykk i blikket. Takk, men nei takk. Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden annet enn å lufte noen frustrasjoner. Jeg ser for meg en laaaaaaaang singeltilværelse nå ja.
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Hadde samme erfaring, bare med det motsatte kjønn. Menn ønsker seg også barn, engang i framtiden. Å finne en mann som ikke ønsker barn er svarten meg ikke lett det heller.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Finn deg ei dame på 50 år Som er omtrent 20 år for gammal for meg. Akkurat, ja. Er det virkelig for mye å håpe på å finne ei dame på omtrent tredve som ikke ønsker seg barn? Er sånne damer rene fantasifostre?
Gjest brutal_mann Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 Er bare til å sterilisere seg og lyve så det renner av en.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Hadde samme erfaring, bare med det motsatte kjønn. Menn ønsker seg også barn, engang i framtiden. Å finne en mann som ikke ønsker barn er svarten meg ikke lett det heller. Hva? Det der visste jeg ikke. Men det kan jo være at de bare er sånn lunken til å få barn, og bare huker av for `ønsker barn` rett og slett for ikke å utelukke for mange. Eller hva tror du?
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Er bare til å sterilisere seg og lyve så det renner av en. Ikke dumt det du sier der. He he he
AngeliqueW Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 Kanskje er ikke damene som ikke ønsker seg (flere) barn ikke inne på nettdatingsider i like stor grad? Jeg vet at mine single venninner som ønsker seg barn, mann, hus og hele pakka er mer aktive i jakten på "den rette" enn dem som ikke ønsker seg barn eller allerede har barn og ikke ønsker flere.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #9 Skrevet 28. mai 2010 Kanskje er ikke damene som ikke ønsker seg (flere) barn ikke inne på nettdatingsider i like stor grad? Jeg vet at mine single venninner som ønsker seg barn, mann, hus og hele pakka er mer aktive i jakten på "den rette" enn dem som ikke ønsker seg barn eller allerede har barn og ikke ønsker flere. Mjo, kanskje det. Men er ikke de single damene uten barneønske på utkikk etter en kjæreste de også da? Jeg mener, byen er jo greit for ONS og kortvarige forhold, men dersom de har lyst på kjæreste så er vel nettet glimrende også for dem?
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 28. mai 2010 #10 Skrevet 28. mai 2010 Hva? Det der visste jeg ikke. Men det kan jo være at de bare er sånn lunken til å få barn, og bare huker av for `ønsker barn` rett og slett for ikke å utelukke for mange. Eller hva tror du? Jeg var ikke villig til å ta sjansen på at de kaaanskje ikke vil ha barn. Står det at de ønsker barn, så antar jeg at de ikke lyver og har et lite ønske om å få barn en dag.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #11 Skrevet 28. mai 2010 Å finne en mann som ikke ønsker barn er svarten meg ikke lett det heller. Samme erfaring har jeg også. Jeg har 1 barn da, men skal ikke ha flere, mens mannfolka vil ikke utelukke at en gang i fremtiden vil de mest sannsynlig ha. De vil ikke utelukke muligheten. Nå og da er det en som tar det opp på første date, og spør meg hva det betyr at jeg har huket av for at jeg ikke ønsker flere barn i profilen min. Så kommer det frem videre i samtalen at han ikke vil utelukke det. Okay, hade! Datet en i noen mnd før han kom frem til at han fikk større og større problemer med å forholde seg til at jeg aldri skulle ville ha barn med ham, han taklet ikke det, og ja, det ble brudd mellom oss. Så jeg har kommet frem til at jeg må finne en som har barn. Ser meg ikke helt i stemor rollen da, men.... slik er verden :-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #12 Skrevet 28. mai 2010 Jeg var ikke villig til å ta sjansen på at de kaaanskje ikke vil ha barn. Står det at de ønsker barn, så antar jeg at de ikke lyver og har et lite ønske om å få barn en dag. Ja, det er nok en rimelig antakelse. Men det du sier kom som en overraskelse på meg i alle fall.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #13 Skrevet 28. mai 2010 Samme erfaring har jeg også. Jeg har 1 barn da, men skal ikke ha flere, mens mannfolka vil ikke utelukke at en gang i fremtiden vil de mest sannsynlig ha. De vil ikke utelukke muligheten. Nå og da er det en som tar det opp på første date, og spør meg hva det betyr at jeg har huket av for at jeg ikke ønsker flere barn i profilen min. Så kommer det frem videre i samtalen at han ikke vil utelukke det. Okay, hade! Datet en i noen mnd før han kom frem til at han fikk større og større problemer med å forholde seg til at jeg aldri skulle ville ha barn med ham, han taklet ikke det, og ja, det ble brudd mellom oss. Så jeg har kommet frem til at jeg må finne en som har barn. Ser meg ikke helt i stemor rollen da, men.... slik er verden :-) Nei, nei. Nå må du ikke gjøre utvalget for oss barnløse menn enda dårligere da!
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 28. mai 2010 #14 Skrevet 28. mai 2010 Ja, det er nok en rimelig antakelse. Men det du sier kom som en overraskelse på meg i alle fall. Sikkert fordi menn ikke drømmer om barn på samme måte som kvinner. Kvinner snakker jo i flere tiår på forhånd om hva de ønsker, hva ungen skal hete, hvordan klær den skal ha, hva de skal dekorere barnerommet med. Menn ser ut til å ha et litt mer avslappet forhold til hele greia.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #15 Skrevet 28. mai 2010 Nei, nei. Nå må du ikke gjøre utvalget for oss barnløse menn enda dårligere da! Jeg har også profil på nett, og har ikke barn fra før. Skal heller ikke ha. De fleste menn er helgepappa ell har barn på halvtid. Veldig vanskelig å finne noen som ikke har barn fra før. Jeg er ei dame 40, men ser ut som 30.
Flanør Skrevet 28. mai 2010 #16 Skrevet 28. mai 2010 Jeg har også profil på nett, og har ikke barn fra før. Skal heller ikke ha. De fleste menn er helgepappa ell har barn på halvtid. Veldig vanskelig å finne noen som ikke har barn fra før. Jeg er ei dame 40, men ser ut som 30. Utrolig! Og du er ikke et fata morgana, et skauvesen i slekt med enhjørningen, en hildring som narrer mine lyseblå? Send meg gjerne en PM du da, så jeg får se om du er virkelig eller ikke.
Gjest KateW Skrevet 28. mai 2010 #17 Skrevet 28. mai 2010 Også bør en kanskje skille mellom de som ikke ønsker å lukke den døren helt, men som er ute etter et forhold til en god mann, enn til en spermdonor. For mange er savnet etter en partner størst, men samtidig ønsker man muligheten for å få barn, dersom parforholdet fungerer.
Flanør Skrevet 28. mai 2010 #18 Skrevet 28. mai 2010 Også bør en kanskje skille mellom de som ikke ønsker å lukke den døren helt, men som er ute etter et forhold til en god mann, enn til en spermdonor. For mange er savnet etter en partner størst, men samtidig ønsker man muligheten for å få barn, dersom parforholdet fungerer. Kanskje det. Dersom du har rett så burde man muligens ikke utelukke disse kvinnene. Men jeg ser likevel for meg krangel, gråt og tenners gnissel skulle jeg vært sammen med ei slik dame. Vil hun *kanskje* ha barn så vil hun *definitivt* ha barn i min bok.
Gjest KateW Skrevet 28. mai 2010 #19 Skrevet 28. mai 2010 Og motsatt, hvor mange menn som aldri aldri aldri skal ha barn, men plutselig så er de på runde to og tre gitt. For meg handler det om å være ærlig. Elsker jeg en mann og han definitivt ikke vil ha barn, så er det sånn det er, men på samme måte tenker jeg at om en mann elsker meg, og jeg vil ha barn, så får vi barn da. For meg blir date-verden rå og brutal når man skal velge bort noe man en gang ikke vet om man vil ha, fordi man skal passe inn i et fohåndsbestemt bilde en potensiell partner har skapt seg av hva han har tenkt seg ut at han vil ha.
Gjest brutal_mann Skrevet 28. mai 2010 #20 Skrevet 28. mai 2010 Det er jo det som er hele essensen i nettdating det kjære KateW...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå