Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har fått en ny nabo for to tre uker siden. Var solid festing der sist helg og det blir tydeligvis støyende der i kveld også. Jeg bryr meg egentlig beng i litt fest og morro ... men den lille jævelen i meg vil ikke la det levnes tvil om hvem som kan ta nattesøvnen fra hvem :lur:

.. Når støynivået hos naboen stiger så skrur jeg resolutt opp lyden på den deilige piggtrådmusikken min, på det digre, feite annlegget mitt :sprettert:

Hva gjør dere når det festes hos naboen?

1. Vi er skikkelige tollerante mennesker som fortsetter å lese Kafka uten å bry oss!

2. Vi er ordentlige mennesker som ikke driver med barnslig gjengjeldelse! Vi ringer advokat og politi.

3. Vi er barnslige som Donald og starter en "hvem kan splille høyest- krig"

4. Vi stikker over og blir med på festen :duskedame:

Endret av Spiralis
Videoannonse
Annonse
Gjest Vilma
Skrevet

Vi gjør nr 1 mens vi snakker om hvor gøy det hadde vært og gjort nr 3.

Skrevet

Vi gjør nr 1 mens vi snakker om hvor gøy det hadde vært og gjort nr 3.

:)

Skrevet

Ingen av delene. Vi ber de kanskje om å dempe seg, men mest sannsynlig blir vi liggende å irritere oss.

Skrevet

Har hatt en forferdelig irriterende nabo i to år, som spiller musikk hele natten - hver eneste dag! Har kjørt nr 1. i to år og har også prøvde meg på nr 3..

NÅ har jeg endelig ringt gårdeieren og etter det har det jaggumei vært musestille de siste nettene.. DEILIG!

Gjest Eurodice
Skrevet

Har hatt en forferdelig irriterende nabo i to år, som spiller musikk hele natten - hver eneste dag! Har kjørt nr 1. i to år og har også prøvde meg på nr 3..

NÅ har jeg endelig ringt gårdeieren og etter det har det jaggumei vært musestille de siste nettene.. DEILIG!

Du har jammen vært tålmodig må jeg si :) . Sånt hadde ikke jeg holdt ut lenge.

Skrevet

Du har glemt et alternativ:

"Stikker over og røsker ut sikringen"

Med åra har jeg blitt mindre og mindre tolerant,så jeg hadde nok gått for sikringsskapet. Tror jeg. :fnise:

Skrevet

Gikk opp å kjefta som bare F******!!! Og truet med å klage til huseier, Norsk lov sier det skal være stille fra 23-06, basta bom!!

Siden har det vært rimelig rolig :fnise:

Skrevet

"Stikker over og røsker ut sikringen"

:idesmil::helen:

Gjest SmallTalk
Skrevet (endret)

Du glemte et alternativ til:

"Starte gressklipperen kl 08.00 om morgenen, rett ved siden av der festdeltagerene ligger og sover ut. For så å klippe plenen tre ganger på rad, slik at man er sikker på at gressklipperlyden gnager seg inn i hjernen til de som ligger med skallebank. ;)"

Et av husene i nabolaget her var eid av en ungkar og skikkelig spellemann en stund, og der var det to-dagers nesten hver helg. Og da til langt utover natten med ganske høyt støynivå. Nærmeste nabo turde ikke gjøre så mye med det mens festen sto på, og vi ligger for langt unna politiet til at det er noen vits i å melde ifra. Det blir ikke prioritert uansett. Løsningen til naboen ble alternativet over, og det hadde sin virkning. :)

Endret av SmallTalk
Skrevet

Jeg bryr meg ikke i det hele tatt, så blir vel nr. 1 på meg.

Bor i blokk, og da må man regne med litt bråk, synes jeg (og ja, jeg er fullstendig klar over at bråk hele natta ikke er "litt bråk"). Om festen/musikk/bråk fortsetter utover natta, så bryr jeg meg faktisk ikke om det heller. Jeg bråker selv uten å få noen klager så jeg er godt fornøyd! :)

Skrevet

Jeg har prøvd alle, bortsett ifra politi/advokat alternativet.

Også prøvd sikringsskapet (røske ut sikringene), og i tillegg gått på døren - iført morgenkåpe og illsint blikk - og dundret på den helt til noen åpnet.

Den morsomste er uansett "jeg har større stereanlegg enn deg, og mye råere musikk".. Skremte vannet av noen tidligere naboer i Oslo som plaget livet av meg med dårlig "syngedamemusikk" på fullt volum. Jeg hadde (mye) større volum på min stereo og damenaboene satte ikke pris på Mötorhead. Case closed :fnise:

Gjest Mahareth
Skrevet

Ingen av delene. Vi ber de kanskje om å dempe seg, men mest sannsynlig blir vi liggende å irritere oss.

Vi også...

Skrevet

Jeg har pleid å være snill, altså nr. 1. Har irritert meg grønn over det konstante bråket deres, men har latt det gå.

Eller rettere sagt: Festingen har jeg latt gå. De har likt å ha fest hele natten i helgene, og det har jeg latt dem gjøre, men når de setter på bråkemusikken midt på dagen midt i uken har jeg pleid å dunke litt i taket.

Da eksamensperioden kom og de var like bråkete midt på dagen mens jeg prøvde å lese, sendte jeg en mail til huseier (jeg hadde prøvd å dunke i taket først, men da dunket idiotene bare tilbake. Jeg har full respekt for at folk vil ha musikken sin høyt - det liker jeg selv - men det må gå an å vise litt respekt i eksamensperioden...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...