Gå til innhold

Vet noen noe om hesten Jos som sto på Lerstad ridesenter?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet noe om hesten Jos som sto på Lerstad ridesenter utenfor Ålesund?

Jos var eller forhåpentligvis er han en høy hest. Jeg skal ikke utale meg om hvor høy da det er så mange år siden men han var den høyeste hesten i stallen da jeg var der. Så var han brun har alltid tenkt på hem som en varmbolds men er ikke sikker. Han hadde noe hvitt på hodet et bles eller en stjerne men husker ikke så mye om hvordan han så ut.

Noen som vet hvor han er han sto på Lerstad ridesenter utenfor Ålesund rundt år 2000

Jeg savner han så, vi var en så fin match når jeg red ham på ridesenteret og jeg har aldri ridd en hest som jeg har kommunisert så godt med som Jos ei heller har jeg aldri ridd en hest som jeg har fulgt bevegelsene så godt. Før så trodde jeg at jeg ville savne han mindre og mindre da han var en av de første hestene jeg red og at jeg derfor ville komme til å ri andre like bra hester men jeg savner han bare mer og mer.

Jeg syntes han var en drøm og ri hvis jeg tenkte at jeg ville til høyere gikk han til høyere med en gang jeg skjønner ikke hvordan det hadde seg for jeg var ikke en så god rytter. Ikke var det så mange andre som hadde så positiv opplevelse av ham. Jos var ganske skvetten og han ble veldig urolig om en spente seg litt, kanskje var det derfor jeg red han så godt fordi jeg tvang meg til å slappe av. Det var uansett noe spesielt med Jos for han lyttet og var veldig følsom for rytterens signaler.

Jeg red ham en gang det tordnet første torden langt borte og du som han skvatt jeg klarte så vidt å roe ham ned. Men i akkurat samme sekund som jeg klarte og roe ham ned braket et nytt torden skrall løs. Og han fløy av gårde og jeg falt av. Men han sprang like fort tilbake til meg Så ba ridelæreren meg om å ta en pisk eller slå heten så hardt jeg kunne med et tau som straff for at hesten ble skremt. Jeg gjorde selvsagt ikke det hesten kom jo tilbake og det var jo positivt.

Jeg kunne sagt mye om hvor glad jeg er i denne hesten men skal runde av her.

Jeg følte jeg fikk en spesiell kontakt med hesten og denne hesten vil alltid ha en plass i hjertet mitt selv om jeg ikke red ham så mye.

Jeg blir kjempeglad og evig takknemlig om noen kan fortelle meg noe om hesten, blir også glad for andre kommentarer. :grinele:

Takk for at du leste mitt innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vil forelå at du etterlyser ham via hestne.no eller hest.no, der når du ut til flere hestefolk.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vet dessverre ikke noe om denne hesten med håper du finner ham, helt utrolig når man har en så god kjemi med en hest. Lykke til! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg vil forelå at du etterlyser ham via hestne.no eller hest.no, der når du ut til flere hestefolk.

Har etterlyst ham flere plasser, lurer på om jeg skal henge opp en lapp der jeg etterlyser hesten i den aktuelle stallen også. Men det har vært en del utskifting av folk der så tror ikke noen av de some er der nå husker ham..

Hm vil bare så gjerne vite at ham har det bra og nå holder jeg på mye med hester. Og jeg er også i slik situasjon at jeg kunne tatt vare på ham om han ikke hadde det bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...