Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg som sikkert mange andre hater og gjøre enkelte ting i huset.

Så jeg og samboeren har delt opp oppgaver, slik at jeg gjør det jeg vil gjøre, og han gjør det han vil.

Men med en gang jeg ikke gjør noe (tar en rolig dag) får jeg kjeft og han begynner og krangle med meg. Jeg får aldrig en takk da jeg gjør noe rett, men med en gang jeg ikke gjør noe er det tredje verdenskrig. :kjefte:

Jeg gidder ikke en gang og si noe til han da han har denne oppførselen. Det ender altid med at det er jeg som må be om unndskyldnig for noe han startet.

Jeg begynner og bli dritt lei dette.

Hva skal jeg gjøre for og bli kvitt dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tja, finne et annet sted å bo?

Gjest Tigress
Skrevet

Jeg gidder ikke en gang og si noe til han da han har denne oppførselen. Det ender altid med at det er jeg som må be om unndskyldnig for noe han startet.

Korleis har du tenkt å gjere noko for å endre dette utan å snakke med han?

Gjest I Grosny
Skrevet

Jeg som sikkert mange andre hater og gjøre enkelte ting i huset.

Så jeg og samboeren har delt opp oppgaver, slik at jeg gjør det jeg vil gjøre, og han gjør det han vil.

Men med en gang jeg ikke gjør noe (tar en rolig dag) får jeg kjeft og han begynner og krangle med meg. Jeg får aldrig en takk da jeg gjør noe rett, men med en gang jeg ikke gjør noe er det tredje verdenskrig. :kjefte:

Jeg begynner og bli dritt lei dette.

I stille og rolige former, når huset er rent og dere koser dere, skal du fortelle han at du ikke ønsker mer kjeft. Du kan si at hver gang han kjefter på deg, så blir du litt mindre glad i han. Du kan si at hvis du skal gå rundt å bekymre deg for kjeft, så mister hjemmet ditt funksjonen av å være ditt rekreasjons og avslapningssted. Hvert harde ord er en smertfull spiker i forholdets kiste, og det er bare ett tidsspørsmål før du må reise fra han hvis han ikke kan bidra med fred og kjærlighet.

Du bør ikke få barn med en slik mann, fordi det blir for vondt å holde ut med han helt til barnet blir konfirmert.

Du kan vurdere å gi han en sjanse. Ta samlivskurs. Han kan muligens forbedre seg. Men da må han ha karakterstyrke, og han må ville det selv.

Skrevet

Jeg synes vel egentlig ikke at man skal måtte takke partneren for å gjøre husarbeid, for det burde være en helt naturlig ting at begge tar sin del av husarbeidet. Men jeg synes selvfølgelig ikke at man skal kjefte. Tar du mange slike rolige dager? Det er jo ting som må gjøres daglig.

Hvis dere begge gjør "det dere vil" av husarbeid, høres det ut som det er en litt løs avtale der ingen vet hva og når den andre gjør. Har dere faste dager med faste oppgaver? Hvis ikke tror jeg det er lurt. Litt mer rammer når husarbeid skaper konflikt, tror jeg ikke er dumt.

Men uansett bør du ta det opp med ham at det ikke er greit å kjefte.

Skrevet (endret)

Flyter huset når han kjefter og du sitter og gjør ingenting? Gjør han masse og du ingenting? At du gjør litt av og til spiller jo liten rolle hvis det ikke er nok, og huset flyter over.... Han skal jo ha tid til å slappe av han også, og det får han jo ikke hvis han må gjøre "din del" også.

Men dette er bare gjetninger. Jeg går utifra at du gjør lite husarbeid siden du skriver at du hater det.

Dere må gjøre noe med fordelingen. Å gjøre det man vil fungerer bare når man begge "liker" husarbeid og et rent/ryddig hus like mye. Dere må fordele mer konkret, slik at mengden blir den samme, ca, så den ene slipper å bruke mye tid på husarbeid, mens den andre ikke gjør noe særlig.

Enten må dere ta annenhver gang av hver ting, eller at dere fordeler oppgaver som hver enkelt hater minst.

Endret av Jade
Skrevet

Tråden er flettet

SportyShorty, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...