Gå til innhold

Jobbsøknad, men ingen stilling utlyst..

Nanella

Anbefalte innlegg

Jeg har kontaktet en dame jeg "kjenner" (ikke godt, men min mor kjenner henne godt) ang. jobb på arbeidsplassen der hun jobber. Det er en institusjon for vanskligstilte ungdom. Telefonsamtalen var veldig positiv og jeg fikk vite at det var gode muligheter for meg å få jobb der. Et pluss er det at jeg har lyst til å utdanne meg til barnevernspedagog på deltid og da er det stor sjanse at jeg kan få gjort mens jeg evt. jobber der.

Som sagt var hun veldig positiv og sa at jeg skulle skrive en søknad der jeg henviste at jeg hadde snakket med henne. Jeg skulle fortelle litt om meg selv og få med at jeg hadde tenkt å utdanne meg i den retning og evt. gjøre det på deltid mens jeg jobber.

Jeg skal selvfølgelig gjøre dette nå straks, men jeg syns det er litt vanskelig å søke på en jobb der det ikke er en stilling som er utlyst å forholde seg til.. Skjønner dere problemet? Hvordan syns dere jeg burde skrive denne søknaden hvordan skal jeg gå frem for å formulere meg bra?

Desperat etter gode tips her!!! Jeg ønsker å få jobbe der så sterkt og jeg vil ikke gjøre noen tabber!!!!

XSiljeX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et forslag til formell søknad:

Øverst i venstre hjørne skriver du inn

- Navn

- Adresse

- Tlf. nr.

- (Eventuelt) e-post

Nedenfor til venstre setter du opp

- Arbeidsstedets navn

- V/kontaktperson

- Adresse

- Postnr. og poststed

Til høyre setter du opp dato og årstall

Overskrift: Søknad om stilling som ….

I innledningen opplyses om telefonsamtalen du hadde og at du søker om stilling som… Skriv deretter kort om personalia og hvorfor du søker stillingen.

Beskriv så dine faglige kvalifikasjoner, fokuser på utdanning, kurs og praksis.

Skriv om dine personlige egenskaper og fortrinn som er relevante i forhold til jobben du ønsker. Unngå klisjeer som dynamisk, utadvendt og initiativrik, og bruk ikke selvfølgeligheter som "jeg liker å jobbe med barn og ungdom". Har du sertifikat, ta dette med.

Til slutt:

(Forslag) Jeg ser frem til å høre fra dere og håper på et positivt svar.

Med vennlig hilsen

Signatur

Navnet ditt

Vedlegg:

- CV

- Antall vitnemål og attester

På Aetats internettsider www.aetat.no finnes mange eksempler på søknadsoppsett som kan gi deg ideer når du skal skrive søknad.

Lykke til så mye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!! Skal også kikke på aetats sine sider..

Bare en liten ting.. Jeg kan ikke skrive "Søker herved på stillingen som ...." Det er nemlig ingen bestemt stilling.. Det jeg har mulighet til på denne arbeidsplassen er evt. vikariat der jeg kan jobbe så mye det passer meg og etterhvert kanskje få en fast stilling. Det er det som er litt vanskelig.

Jeg har heller ingen relevant arbeidserfaring til denne jobben, men ønsker som jeg skrev å utdanne meg samtidig som jeg jobber til barnevernspedagog. Så jeg har liksom ikke noe sånt å vise til heller. Skal jeg ta med alkevel da det jeg tidligere har jobbet med selv om det ikke er relevant for denne jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da søker du på stilling som vikar.

"Søker med dette stilling som vikar hos/i/på..."

Det du har jobbet med tidligere vil fremgå av CV. Kan allikevel være lurt å vise til konkrete eksempler ved din personlighet som viser at du egner deg.

"I in jobb på Rimi har jeg vist at jeg er i stnad til å jobbe effektivt og selvtendig, samt håndtere stress på en konstruktiv måte".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv rett og slett "Åpen søknad"? Det er jo det det er. Søker man ikke på en spesiell stilling, så sender man en åpen søknad, viser til samtalen, og så videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...