Gå til innhold

Små tenner

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Hei!

Jeg har det slik at "mye" tannkjøtt vises når jeg smiler. Lurte på om jeg kan skjære vekk litt av tannkjøttet over tennene selv, eller om jeg MÅ til tannlege?

Hvordan gjør tannlegene det egentlig? Har hørt at de brenner vekk tannkjøttet, men slikt utstyr har jeg ikke...

Jeg har skjært løs visdomstennene mine selv, så jeg vet jeg tåler smertene... Har ingen arr eller lignende etter mine egeninspirerte inngrep. Har ikke fått infeksjoner heller, for jeg har munn-desinfeksjonsmiddel hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Først oppsøker du tannlege .. og deretter psykolog.

Dersom du bare er et troll så hopp over tannlege og gå rett til psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvfølgelig gjøre hva du vil med din egen kropp, men det er jo ikke sikkert det blir så pent. Det å utføre et kosmetisk inngrep på seg selv høres ikke så veldig smart ut, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hehe, nei dette er ment særiøst. Jeg synes det er så stygt å ha så mye tannkjøtt synlig når jeg smiler.

Hva koster det å gjøre dette hos tannlege da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er ikke noe problem å skjære vekk tannkjøttet selv. Jeg tok blindtarmen min selv jeg, smerte er jo bare psykoologisk ikke sant. :jepp:

Mest sannsynlig så vil du skjære fram tannhalsen og få veldige følsomme tenner, ikke lurt.

Ring en tannlege å hør hva det koster da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nei nei nei nei nei nei nei...

Ikke prøv å gjøre det selv!

"Gummy smiles" kan behandles hos tannlege, selv om det er en ganske omfattende behandling. Det er ikke alltid det å skjære vekk tannkjøtt er det riktige, kanskje er det bedre med kjeveortopedisk behandling og/eller forlenging av tenner.

Spør tannlegen, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For all del, IKKE gjør det selv. At du har gjort inngrep på deg selv tidligere som var vellykket betyr ikke at det er en god ide. Hvis du er veldig redd for hva det skal koste så er det sikkert mulig å få noe av det dekket om du søker og forklarer at det er et problem for deg mentalt (eventuelt se en psykolog).

Hver så snill å IKKE skær i deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...