Gjest gjestegjest Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Så vi har vært sammen i et halvt år, og hatt det kjempefint sammen. Igår så vi på verdens sterkeste mann opptak, og så begynte hu snakke om hvorfor det ikke ble sendt "verdens sterkeste dame" også. Jeg sa da at det er fordi at menn er fysisk overlegne i forhold til kvinner sånn genetisk sett, så etter en lang diskusjon blir hu drit sur og kaller meg mannsjåvinist, er jeg det eller overreagerte hon?
Kråkesaks Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Begge deler. Hun overreagerte, men selv om menn generelt er sterkere enn damer kan det jo arrangeres styrkekonkurranser for damer også.
Inx Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 (endret) Begge deler. Hun overreagerte, men selv om menn generelt er sterkere enn damer kan det jo arrangeres styrkekonkurranser for damer også. Det gjøres jo det. Men som med omtrent alt av sport så får kvinnedelen lite oppmerksomhet. Man har konkurranser ala Strongman som heter Strongwoman Endret 28. mai 2010 av Inx
Gjest Trissa Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Nei du er ikke det, bare realistisk.Det Stemmer at menn er fysisk overlegne.Seff FINS det unntak, det gjør det alltid, men menn er og skal være fysisk sterkere enn kvinnen. De er bygd slik .Så ja jeg syns hun overreagerte
Gjest hare Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 du kan være glad for at hun ble litt i overkant sur - hun har tydligvis tro på seg selv som kvinne og bein i nesa:) er vel bedre det enn en underlegen "husmor" jente? jeg regner med du setter pris på slike kvaliteter siden du ble sammen med henne:) jeg tror nok hun ble sur fordi du konkluderte med at man ikke kunne ha strong-woman konkurranser generelt, akkurat slik som folk ble forbanna når anette sagen i utgangspunktet ble nektet å hoppe fordi hun var jente.
Gjest Nicolai Chauvin Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Så vi har vært sammen i et halvt år, og hatt det kjempefint sammen. Igår så vi på verdens sterkeste mann opptak, og så begynte hu snakke om hvorfor det ikke ble sendt "verdens sterkeste dame" også. Jeg sa da at det er fordi at menn er fysisk overlegne i forhold til kvinner sånn genetisk sett, så etter en lang diskusjon blir hu drit sur og kaller meg mannsjåvinist, er jeg det eller overreagerte hon? Hun feilet fullstendig. Hun spør om noe. Du svarer etter beste evne. Uansett hvilken kvalitet dette svaret har så fortjener det hyggelig tilbakemelding. Jeg tror kvinner kan konkurrere med menn hvis de spiser nok mannlige hormoner, og trener nok, men da mister de mye av sin kvinnelighet. I enkelte idretter er kvinner fullt konkurransedyktige. Jeg tenker først og fremst på ørkenrally og poker. Det var også få menn som kunne løpe som Grete Waitz, men de få hadde allikevel en liten fordel (et ekstra stabiliserende organ?), og kunne løpe 2% fortere. Jeg synes imidlertid at kvinner er klart bedre enn menn i nakendansing, rett og slett fordi kroppen er flottere utformet. De beveger noe som er mer dekorativt.
Gjest Elfrida Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Det at menn gjør det bedre enn kvinner i nesten alle idretter (såvidt jeg vet..) betyr ikke at det ikke finnes konkurranser for kvinner. Det vet vi alle. Jeg hadde også blitt litt småirritert av et sånt svar, selv om jeg ikke ville ha kalt noen for sjåvinist eller blitt dritsur på grunn av det.
Gjest Trissa Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 er det mulig å bli sur for et slikt ærlig svar???
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2010 #9 Skrevet 28. mai 2010 er det mulig å bli sur for et slikt ærlig svar??? Hun ble vel ikke sur fordi han sa at menn er fysisk sterkere, men fordi han mente at kvinner ikke skulle konkurrere på grunn av det. En stor forkjell.
Nikit@ Skrevet 28. mai 2010 #10 Skrevet 28. mai 2010 Enten er hun veldig nærtakende, eller så var du veldig overlegen når du svarte ?
Gjest Trissa Skrevet 28. mai 2010 #11 Skrevet 28. mai 2010 Hun ble vel ikke sur fordi han sa at menn er fysisk sterkere, men fordi han mente at kvinner ikke skulle konkurrere på grunn av det. En stor forkjell. Nei hun spurte hvorfor det ikke arrangerte for kvinner og han svarte : Jeg sa da at det er fordi at menn er fysisk overlegne i forhold til kvinner sånn genetisk sett, Og menne er jo det, og det er jo også derfor det ikke arrangeres i slik grad som for menn.
Gjest gjestgjest Skrevet 28. mai 2010 #12 Skrevet 28. mai 2010 Nei var ikke overlegen, er så sjenert og beskjeden av meg, t.o.m rundt de jeg kjenner. Men jeg kan da tenke realistisk, i idretter som i stor grad er teknikk kan kvinner være bedre eller like gode som menn. Men akkurat i strongman, som går på rå styrke så skiller menn seg ut, og kvinner kommer ikke nærheten av det mennene kan løfte, og jeg snakker strongman, hvor nesten alle mennene er over 1.90 høye og veier 150kg+ Dessuten har jeg aldri før opplevd den "siden" av hun, fra mit pov virket hu ekstremfeministisk, håper at det bare var en misforståelse og at hun ikke er det Nå sender hun meldinger som om ingenting har skjedd og virker kjempelykkelig, kan det ha vært pms rage kanskje?
Gjest typish Skrevet 28. mai 2010 #13 Skrevet 28. mai 2010 bare fordi noen menn er mer macho bygd enn noen damer kan det jo fint arrangeres sånt for jenter? likestilling, hallo?!
sjøhest Skrevet 28. mai 2010 #14 Skrevet 28. mai 2010 Jaja. Hun ser tydeligvis på saken som ute av verden. Og det er jo bra, det var tross alt bare en fillesak. Bare glem hele greia dere :D
Inx Skrevet 28. mai 2010 #15 Skrevet 28. mai 2010 bare fordi noen menn er mer macho bygd enn noen damer kan det jo fint arrangeres sånt for jenter? likestilling, hallo?! Det gjøres også, men det får ikke den samme oppmerksomheten som de mannlige konkurransene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #16 Skrevet 28. mai 2010 Nei var ikke overlegen, er så sjenert og beskjeden av meg, t.o.m rundt de jeg kjenner. Men jeg kan da tenke realistisk, i idretter som i stor grad er teknikk kan kvinner være bedre eller like gode som menn. Men akkurat i strongman, som går på rå styrke så skiller menn seg ut, og kvinner kommer ikke nærheten av det mennene kan løfte, og jeg snakker strongman, hvor nesten alle mennene er over 1.90 høye og veier 150kg+ Dessuten har jeg aldri før opplevd den "siden" av hun, fra mit pov virket hu ekstremfeministisk, håper at det bare var en misforståelse og at hun ikke er det Nå sender hun meldinger som om ingenting har skjedd og virker kjempelykkelig, kan det ha vært pms rage kanskje? Et lite tips: Ikke kom med pms tullesnakk til henne bare fordi hun ble sur eller fornærmet.
Gjest Airi Chikako Skrevet 28. mai 2010 #17 Skrevet 28. mai 2010 Nei var ikke overlegen, er så sjenert og beskjeden av meg, t.o.m rundt de jeg kjenner. Men jeg kan da tenke realistisk, i idretter som i stor grad er teknikk kan kvinner være bedre eller like gode som menn. Men akkurat i strongman, som går på rå styrke så skiller menn seg ut, og kvinner kommer ikke nærheten av det mennene kan løfte, og jeg snakker strongman, hvor nesten alle mennene er over 1.90 høye og veier 150kg+ Dessuten har jeg aldri før opplevd den "siden" av hun, fra mit pov virket hu ekstremfeministisk, håper at det bare var en misforståelse og at hun ikke er det Nå sender hun meldinger som om ingenting har skjedd og virker kjempelykkelig, kan det ha vært pms rage kanskje? Det var vel bare frisk meningsutveksling Trenger ikke bety at hun har lagt deg for hat. Ingenting er så befriende som en heftig diskusjon. Og vi kan reagere på ting selv om vi ikke har pms...
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2010 #18 Skrevet 28. mai 2010 Jeg synes ikke det er så sjarmerende med damer som løfter på traktorhjul jeg. De har ofte bart!
Gjest gjst Skrevet 2. juni 2010 #19 Skrevet 2. juni 2010 Dere kan reagere selv om dere ikke har pms, men å være dritsur i ett øyebikk, også lykkelig i det neste minner om pms.
Gjest Cho Skrevet 2. juni 2010 #20 Skrevet 2. juni 2010 Dere kan reagere selv om dere ikke har pms, men å være dritsur i ett øyebikk, også lykkelig i det neste minner om pms. Og å tro at det ikke arrangeres styrkekonkurranser for kvinner bare fordi menn er sterkere minner om korttenkthet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå