Gå til innhold

plasserig ved alteret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er deres plassering oppe ved alteret?

Sitter brudeparet innerst mot alteret, og foreldre mot "forsamlingen"? Forlovere bak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vanligvis er det slik:

(iallfall sånn det har vært i bryllup jeg har vært i)

Bruden og hennes forlover sitter ovenfor Brudgommen og hans forlover.

Etter ekteskapsinngåelsen sitter brud og brudgom på samme side. (gjerne brudens forlover og brudgom som bytter plass)

Har ikke hørt om at foreldre sitter oppe ved alteret også.

Det kommer vel ann på hvor mye plass det er oppe ved alterringen i kirken du skal gifte deg i.

Men...Det er nok best å snakke med presten din om dette, for å få en gjennomgang av det hele og ikke minst instruks om hvor der skal sitte.

Endret av hegejenta30
Skrevet

Vi skal ha våre foreldre oppe ved alteret, syntes det er koselig, vi, og vet de også setter pris på det. Men forloverene mine lurte på om det var sånn at vi, brudeparet, skulle sitte innerst, for de mente vi ikke ville syntes så godt for gjestene. (ikke at det gjør meg så mye, hi hi) Presten har ikke viet mange i Norge før, men regnet med det var sånn.. Har hatt prøve i kirken, hvor vi satt innerst ved alteret. Så går nok for det.

Skrevet

I kirken der vi gifter oss sitter brudeparet ut mot kirken, og foreldrene (brudens far og brudgommens mor) inn mot alteret, og forloverne bak. Etter ekteskapsinngåelse bytter brudgommen plass med brudens far.

Skrevet

Hva om foreldrene sitter på siden (Dine til høyre og hans til venstre), og deres forlovere litt på skrå bak dere, så ser de som er i kirken iallfall litt av dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...