Gå til innhold

Blomster til dyrlege?

Anbefalte innlegg

Gjest Huffsa
Skrevet

Hunden min har siden november vært ut og inn hos dyrlegen hver uke. 4 operasjoner, utallige undersøkelser, og mange tusen kroner i "rabatt". Ser bedre ut nå, bikkja begynner å bli bra igjen, og er nok ferdig om en måneds tid.

Men jeg vil gjerne gi noe til dyrlegen(har hatt samme fyr hver eneste gang og han har vært veldig flink og støttende). Men er det passende og gi blomster til dyrlegen som takk for hjelpen? I såfall, hvilke blomster sier "takk for hjelpen"? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet det er noen som sender postkort, f.eks med bilde av dyret som har fått hjelp, som et slags takkekort, hvor de skriver en takkehilsen. Jeg har sett disse hengende på veggen hos dyrlegen jeg går til. Kanskje kortene kom med en bukett blomster? Er ikke sikker. :)

Skrevet

Ser ikke noe problemer i å gi blomster til vetrinæren om du føler for det. Hyggelig for han/henne å få en oppmerksomhet vil jeg tro.

Hva du skal gi, tja, det vet sikkert de på blomsterbutikken :)

Gjest Huffsa
Skrevet

Ja, et kort med bilde av bikkja hadde jo vært hyggelig og tatt med. (selv om bikkja hater dyrlegen over alt på jord).

Men tenkte at det er jo ikke lov å gi blomster til lege f.eks (hvis jeg husker riktig), så kunne være det gjalt dyrleger også. :)

Skrevet

Tror dyrelegen setter pris på en blomst :)

Har ikke gitt selv, men har sett flere ganger blomster på disken, som takk for hjelpa.

Skrevet

Det synes jeg er en god ide :) Veterinæren synes sikkert det er hyggelig.

Hmm.. hvilke blomster. Tja. Kanskje en orkide?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skriver kort, så husk å involvere eventuelle assistenter også... Jeg jobber som dyrepleier og irriterende og se at vi aldri blir verdsatt, (veterinæren er jo den som stiller diagnosen), men vi gjør også mye for dyret og er som regel de som følger opp med etterbehandlingen på klinikken etter operasjonen.

(Sier ikke at du trenger å kjøpe blomster til assistentene, men det er hyggelig å bli nevnt...)

Opplever ellers at mange gir kort, noen gir blomster og andre gir andre ting. Vi samler alle kortene og historien om dyret i en pasientperm (veldig koslig å se igjennom).

Er det en klinikk der flere har hjulpet til kan kanskje en kake være tingen (hjemmebakt eller butikk) eller en pose twist, som går til alle som har hjulpet dyret ditt...

Gjest reebok
Skrevet

Litt off topic: Er det ikke lov å gi blomster til leger? Som pasient? Ikke at jeg har tenkt å gjøre det, har bare aldri hørt det før...

Skrevet (endret)

Litt off topic: Er det ikke lov å gi blomster til leger? Som pasient? Ikke at jeg har tenkt å gjøre det, har bare aldri hørt det før...

Ja, dette lurer jeg også på. Når mamma ble operert ga pappa fine lys stil både legene og sykepleierene som tok seg av henne. Det var ingen av de som sa noe om at de ikke kunne ta imot.

Endret av Iah
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette lurer jeg også på. Når mamma ble operert ga pappa fine lys stil både legene og sykepleierene som tok seg av henne. Det var ingen av de som sa noe om at de ikke kunne ta imot.

Helsepersonellovens § 9 forbyr å motta gaver i tjenesten. Men dette dreier seg om betydningen av verdien gaven har.

Med andre ord så er det gavens verdi det går på.

Men hvordan reglene er for dyrleger, det vet jeg ikke. Blomster er antagligvis veldig koselig å få. Hyggelig å vise at man setter pris på arbeidet han eller hun har gjort. Dessuten, blomstene kan pryde dyreklinikken - han/hun må jo ikke ta de med hjem...

Skrevet

Hvis du skriver kort, så husk å involvere eventuelle assistenter også... Jeg jobber som dyrepleier og irriterende og se at vi aldri blir verdsatt, (veterinæren er jo den som stiller diagnosen), men vi gjør også mye for dyret og er som regel de som følger opp med etterbehandlingen på klinikken etter operasjonen.

(Sier ikke at du trenger å kjøpe blomster til assistentene, men det er hyggelig å bli nevnt...)

Opplever ellers at mange gir kort, noen gir blomster og andre gir andre ting. Vi samler alle kortene og historien om dyret i en pasientperm (veldig koslig å se igjennom).

Er det en klinikk der flere har hjulpet til kan kanskje en kake være tingen (hjemmebakt eller butikk) eller en pose twist, som går til alle som har hjulpet dyret ditt...

Sant :)Assistentene gjør en utmerket jobb så alle på evt klinikk bør takkes :)

Skrevet

Ja, et kort med bilde av bikkja hadde jo vært hyggelig og tatt med. (selv om bikkja hater dyrlegen over alt på jord).

Men tenkte at det er jo ikke lov å gi blomster til lege f.eks (hvis jeg husker riktig), så kunne være det gjalt dyrleger også. :)

Veterinærer (og leger) kan ta mot blomster eller lignende, det er ikke noe problem. Grensen går ved gaver som har stor verdi.

Enig i at en bør huske på alle som har vært med i prosessen, ikke bare veterinær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...