Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble highjacket av en ekspeditrise på en helsekostbutikk i dag som forsøkte å overbevise meg om at mandeloljen og jojobaoljen jeg var ute etter til hårkur ikke var i nærheten så bra som kokosolje/fett/smør/whatever. Har hørt folk lovprise Cocosa som kosttilskudd og brukt i matlaging, men ikke fått med meg at det er så suverent til hårpleie?

I brosjyren hun sendte med meg står det at det er svært store kvalitetsforskjeller på kokosfett/olje, at det meste som tilbys på markedet er forurenset, av dårlig kvalitet etc- er det bare standard salgtriks for å få meg til å velge merket Cocosa? Prisene er jo temmelig stive i forhold til hva man kan få slikt for på nettet, iherb har sikkert alternativer til langt hyggeligere pris.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hæ? Virkelig?

Og hvordan skal dette brukes i håret? Som kur?

Jeg har masse Cocosa, men den bruker jeg da bare til matlaging.

Vil tro det tar en evighet å få det ut av håret.

Men at Cocosa er bra ("rent"), det tror jeg på.

Endret av Frk Snasen
Skrevet

Kokosolje blir brukt i oppskrifter på "naturlige" hårkurer i hvertfall.

Men kjøp fra innvandrerbutikker, det er dyrt hos helsekost - tviler på det er så mye forskjell.

Skrevet

Hæ? Virkelig?

Og hvordan skal dette brukes i håret? Som kur?

Jeg har masse Cocosa, men den bruker jeg da bare til matlaging.

Vil tro det tar en evighet å få det ut av håret.

Men at Cocosa er bra ("rent"), det tror jeg på.

Ekspeditrisen hevdet at det ikke ville være noe vanskeligere å få vasket ut enn mandel- eller jojobaolje- men den hvite, tyktflytende guffa jeg skimted inne i krukken så definitivt ut som noe som vil kreve femten sjamponeringer med rensesjampo og en flaske klorin å få ut...

Kokosolje blir brukt i oppskrifter på "naturlige" hårkurer i hvertfall.

Men kjøp fra innvandrerbutikker, det er dyrt hos helsekost - tviler på det er så mye forskjell.

Tviler egentlig jeg også, siden påstanden kom fra folkene bak Cocosa i en reklamebrosjyre for, nettop, Cocosa. Hva med iherb? Bedre å kjøpe fra innvandrerbutikk?

Skrevet

I innvandrerbutikk får du en liten flaske (200 ml eller noe) for ca 20 kr - nok til å prøve ut med, så kan du finne ut om du trenger "bedre kvalitet" eller mer etter hvert. Min har uansett blitt liggende i en skuff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...