Agnes Skrevet 21. september 2003 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2003 Jeg vet da det! :-? :kgsmil: Flink pike.
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2003 #6 Skrevet 21. september 2003 Mange kan ikke forskjellen på synes og syntes. Det første er presens (nåtid), det andre er preteritum (fortid).
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2003 #8 Skrevet 21. september 2003 Stor bokstav først i setning og etter punktum. *Skule på lurven*
Agnes Skrevet 21. september 2003 Forfatter #9 Skrevet 21. september 2003 Alltid to "l"-er i "alltid" :oops: Jeg skrev til og med feil i mitt første innlegg. Aldri "g" i "aldri" er mer riktig. Takk, Revetispa.
Gjest lurven Skrevet 21. september 2003 #10 Skrevet 21. september 2003 Stor bokstav først i setning og etter punktum. *Skule på lurven*men jeg har ikke skrevet noe punktum
Agnes Skrevet 21. september 2003 Forfatter #11 Skrevet 21. september 2003 Er det "lurven" eller "slurven"?
Felicia Skrevet 21. september 2003 #12 Skrevet 21. september 2003 Nå er ikke jeg noe petimeter når det gjelder rettskriving, men det er en ting som går meg på nervene og det er "ord delings feil". Jeg mottar daglig dokumenter på jobb som knapt inneholder et eneste sammensatt ord og jeg er nesten fristet til å rette de og sende de i retur i ny og ne... :oops: Jeg liker ikke ord som "post kontoret" og "telefon katalogen" og "brøyte bil" (de opptrer kansje ikke så ofte i samme setning , men det var de eneste jeg kom på i farta) Jeg vil lese postkontoret, telefonkatalogen og brøytebil! Jeg kan jo ikke si sånt til kundene mine, så det måtte bare ut her.
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2003 #13 Skrevet 21. september 2003 men jeg har ikke skrevet noe punktum Neida lurven. Men du starta ei setning, gjorde du ikke? Forresten skrives egennavn med stor forbokstav...
Ridder Reddik Skrevet 21. september 2003 #14 Skrevet 21. september 2003 Ting som irriterer meg: Folk som ikke vet forskjell på enda og ennå Og husk: Den gang da, hver gang når!!!
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2003 #15 Skrevet 21. september 2003 Egentlig kan folk på Internett skrive nesten hvordan de vil for meg, hvis de bare bruker komma, punktum, stor bokstav ved setnings begynnelse, og avsnitt. Alt annet er nærmest uleselig og uforståelig. Man gidder rett og slett ikke lese.
Gjest Zalomine Skrevet 21. september 2003 #16 Skrevet 21. september 2003 Jeg må innrømme at jeg synes det ser litt rart ut med den konsekvente bruken av "Du", "Deg" og "Dine" som jeg ser... Og ellers er det så masser av skrivefeil overalt at jeg mister oversikten. Og/å, da/når, store bokstaver, punktum og komma, orddeling. Ja, og dette med å tro at "d" er et ord da... Men hva kan vi gjøre da? Jeg bare dropper å lese de innleggene som er skrevet på en slik måte, men i jobbsammenheng kan man jo ikke gjøre det heller....
Kaktus Skrevet 21. september 2003 #17 Skrevet 21. september 2003 Tror ikke jeg skal begynne en gang... Korrektur er en stor del av jobbhverdagen min, så jeg er dessverre belastet med å legge merke til folks skrivefeil... Orddeling er en av de verste tror jeg ja!
*Lavendel* Skrevet 21. september 2003 #18 Skrevet 21. september 2003 Egentlig kan folk på Internett skrive nesten hvordan de vil for meg, hvis de bare bruker komma, punktum, stor bokstav ved setnings begynnelse, og avsnitt. Alt annet er nærmest uleselig og uforståelig. Man gidder rett og slett ikke lese. Enig!
Brudulja Skrevet 21. september 2003 #19 Skrevet 21. september 2003 Ting som irriterer meg: Folk som ikke vet forskjell på enda og ennå Hvordan skal det brukes? Har jo lært det en gang, men har gått i glemmeboka :oops: Men bortsett fra dette er jeg ganske flink tror jeg hehe :D
Gjest lurven Skrevet 21. september 2003 #20 Skrevet 21. september 2003 skjønner ikke problemet så lenge man forstår hva den andre skriver...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå