Gjest green tea Skrevet 28. mai 2010 #1 Skrevet 28. mai 2010 Noen hvil påsto at personer med høy iq hvil foretrekker å verre med personer på samme nivå Og det samme med de som har lav IQ. Men hva med de som er som en dårlig blaing mellom fisk og sjokolade.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #2 Skrevet 28. mai 2010 Men hva med de som er som en dårlig blaing mellom fisk og sjokolade. Det her må du virkelig forklare nærmere.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #3 Skrevet 28. mai 2010 Man velger venner etter sine interesser, og etter hvem man faktisk treffer på og har noe til felles med. En personsom har studert mye, liker sjakk, Tolstoy og differensialligninger vil gjerne oppfattes som kjedelig av en person som brys seg om å mekke bil, drikke cola og få seg noe i helgene. Ingen av disse personene er bedre enn den andre. De er fullstendig likeverdige og like mye verdt. Men LIKE er de ikke. Og de hadde sannsynligvis ikke likt hverandre nok til å utvikle et vennskap, eller hatt veldig mye å snakke om.
Gjest green tea Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Det her må du virkelig forklare nærmere. Det jeg mener at en har høy iq men samtidig lav og at det er en dårlig balanse mellom de to.
marylinm Skrevet 28. mai 2010 #5 Skrevet 28. mai 2010 jeg kan tenke at mennesker er mindre intelligente. og at slike gidder jeg ikke omgås. men det er bare dem jeg ikke liker. jeg måler ikke vennene mine etter intelligens. jeg vet ikke hva iq en deres ligger på engang. og alle mennesker har jo forskjellige kvaliteter.. hva mener du med en dårlig blanding av fisk å sjokolade?!
marylinm Skrevet 28. mai 2010 #6 Skrevet 28. mai 2010 Det jeg mener at en har høy iq men samtidig lav og at det er en dårlig balanse mellom de to. det forstår jeg ikke. man kan ikke ha høy å lav iq.. men kanskje ikke alle er så god å utrykke seg?! det finnes jo forskjellige former for intelligens og da..
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #7 Skrevet 28. mai 2010 Man velger venner etter sine interesser, og etter hvem man faktisk treffer på og har noe til felles med. En personsom har studert mye, liker sjakk, Tolstoy og differensialligninger vil gjerne oppfattes som kjedelig av en person som brys seg om å mekke bil, drikke cola og få seg noe i helgene. Ingen av disse personene er bedre enn den andre. De er fullstendig likeverdige og like mye verdt. Men LIKE er de ikke. Og de hadde sannsynligvis ikke likt hverandre nok til å utvikle et vennskap, eller hatt veldig mye å snakke om. Godt å se at den solide sosialdemokratiske likhetstankegangen er godt befestet på kg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 Godt å se at den solide sosialdemokratiske likhetstankegangen er godt befestet på kg. Nja. Et dårlig forsøk på å være politisk korrekt, kanskje.
Gjest Hard Ride Skrevet 28. mai 2010 #9 Skrevet 28. mai 2010 det forstår jeg ikke. man kan ikke ha høy å lav iq.. men kanskje ikke alle er så god å utrykke seg?! det finnes jo forskjellige former for intelligens og da.. Vel, IQ og intelligens er jo ikke akkurat det samme. Hun mener kanskje at man har høy IQ, men at den generelle intelligensen fusker litt i motoren.
gbnj Skrevet 28. mai 2010 #10 Skrevet 28. mai 2010 Godt å se at den solide sosialdemokratiske likhetstankegangen er godt befestet på kg. Relle liberalister mener også at alle mennesker bør ha like rettigheter, er like mye verdt ol. men sosialdemokratene ønsker at alle også skal oppnå samme resultat/få tilgang til de saqmme materielle goder ol. og da gjerne ved å senke kravene/standarden, dvs alle får det like dårlig(og Norge er et unntak, da vi lever langt over evne, takket være at vi får selge naturressurser til langt over kost pris, dvs leve på utlendingers bekostning).
gbnj Skrevet 28. mai 2010 #11 Skrevet 28. mai 2010 Nja. Et dårlig forsøk på å være politisk korrekt, kanskje. Bør folk ha forskjellige rettigheter, bør de ikke ha samme verdi?
Gjest Psiv Skrevet 28. mai 2010 #12 Skrevet 28. mai 2010 Å ha høy utdannelse er ikke det samme som å ha høy iq Flere i min krets har muligheten til å bli med i MENSA, og ingen av dem har høy utdannelse. Jeg tror nok at mennesker som er ca på samme nivå går bedre overens, men jeg tror også det har litt å si hva man driver med sammen. F.eks hvis det dreier seg om å ha en hjemmekveld der man drikker vin og ser på film og prater sammen, vil man gjerne være sammen med noen man er nogenlunde på nett med, mens i enkelte andre sammenhenger trenger det ikke å være så viktig.
Gjest imli Skrevet 28. mai 2010 #13 Skrevet 28. mai 2010 IQ og intelligens er jo ikkje det same. Og intelligent eller ha høg IQ kan ein vere/ha både med og utan utdanning. Men ja, når det gjelder venskap velger dei fleste vener omtrent på same "nivå" og med same interesser. Det seier seg vel sjølv?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå