Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tenker å bestille en del fra disse to sidene, og jeg vet de betaler tilbake tollutgifter osv.

Lønner det seg fortsatt å bestille i mange omganger? Eller kan jeg bare bestille alt på samme bestilling?

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bestill i flere omganger om produktere allerede koster under 200nok. Frakten er gratis, så det er like greit å spare seg for emailer om tilbakebetaling.

Skrevet

Jeg har aldri fått tilbake noe penger fra Strawberrynet så jeg ville holdt meg til Feelunique hvis jeg var deg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg tenker å bestille en del fra disse to sidene, og jeg vet de betaler tilbake tollutgifter osv.

Lønner det seg fortsatt å bestille i mange omganger? Eller kan jeg bare bestille alt på samme bestilling?

Takk for svar! :)

Toll

De fleste varer er tollfrie, men kjøper du klær, tekstiler eller næringsmidler, for eksempel håndklær, sengetøy, gardiner og lignende, må du som regel betale toll.

Eksempler på varer som er tollfrie:

- kosmetikk (sminke, kremer, såper, sjampo)

Merverdiavgift

Du må betale merverdiavgift på 25 prosent for alle varer som importeres. Merverdiavgift skal betales selv om varen er tollfri eller fri for særavgift.

Så bare å bestille, du betaler altså ikke toll uansett på sminke og shampoo, men kun merverdavgift ;)

Skrevet

Toll

De fleste varer er tollfrie, men kjøper du klær, tekstiler eller næringsmidler, for eksempel håndklær, sengetøy, gardiner og lignende, må du som regel betale toll.

Eksempler på varer som er tollfrie:

- kosmetikk (sminke, kremer, såper, sjampo)

Merverdiavgift

Du må betale merverdiavgift på 25 prosent for alle varer som importeres. Merverdiavgift skal betales selv om varen er tollfri eller fri for særavgift.

Så bare å bestille, du betaler altså ikke toll uansett på sminke og shampoo, men kun merverdavgift ;)

mva er like surt å betale som toll vil nå jeg si:P ekstra penger å betale er penger uansett!

Skrevet

Hadde det enda kun vært moms. Man må jo betale 108,- i tollbehandlingsgebyr (selv om det bare er moms), eller ca det dobbelte om varen er over 1000,-.

Jeg har forresten testet å få tilbakebetalt fra Strawberrynet, og det gikk fint. Men har sett flere (i denne tråden og andre) som ikke har fått det, så det er gjerne en sjanse å ta...

Frua: fikk du noe begrunnelse på hvorfor du ikke fikk det refundert?

Uansett; Så lenge frakten er gratis/inkludert, så er det greiest å prøve å holde seg under 200-grensa for å slippe å stikke på posten, betale, og få refundert.

Skrevet

Hadde det enda kun vært moms. Man må jo betale 108,- i tollbehandlingsgebyr (selv om det bare er moms), eller ca det dobbelte om varen er over 1000,-.

Jeg har forresten testet å få tilbakebetalt fra Strawberrynet, og det gikk fint. Men har sett flere (i denne tråden og andre) som ikke har fått det, så det er gjerne en sjanse å ta...

Frua: fikk du noe begrunnelse på hvorfor du ikke fikk det refundert?

Uansett; Så lenge frakten er gratis/inkludert, så er det greiest å prøve å holde seg under 200-grensa for å slippe å stikke på posten, betale, og få refundert.

Fikk aldri noe svar på den mailen nei. Har prøvd ved 2 anledninger nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...